midoz Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam, Przymierzam się do wypalenia kolektora dolotowego. W tym celu będę demontował chłodniczkę spalin. Mam pytanie o odpowietrzanie układy chłodniczego: jaka jest procedura? czy wystarczy tylko rozgrzać silnik, grzanie na maxa i po ostygnięciu odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym i ew dolać do poziomu max ? Jest jakiś zawór do odpowietrzania?
piotrsob1 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Układ powinien się sam odpowietrzyć, trzeba tylko motorówkę bez obciążenia zagrzać do temperatury otworcia termostatu (aż chłodnica zrobi się gorąca) , potem parę razy przegazować i uzupełnić ewenualnie poziom płynu w zbiorniczku
SotoM Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 przy akumulatorze masz przewody chłodzace do nagrzewnicy. na tym lewym blizej akum.znajduje sie mały otworek tzw odpowietrznik. zsun opaskę ,potem delikatnie zsuwaj przewód do momentu az zobaczysz ze otworek jest po za króccem. - jesli masz do dyspozycji drugą osobę to niech zasiadzie za kiero. i zwiekrzy obroty silnka na 2000 i trzyma -jesli z otworka zacznie siurac siurkiem (nie pluc odstępami)chłodziwowtedy szybko wsówasz wezyk spowrotem i wsuwasz opaske. uzupełniasz płyn na max ,wykonujesz jazde testową (po dizla najlepiej pod obciażeniem nagrzać) i jak termostat sie otworzy - oba węże gorące górny i dolny- gasisz silnik,aby było bezpiecznie odczekaj kilka minut z 15-20 odkręć korek iw razie koniecznosci uzupełnij poziom. mozesz tez odrazu korek odkręcic ale naprawde bardzo powoli i nasłuchiwac az zacznie syczeć niech syczenie ustanie i wtedy bepiecznie mozesz odkrecic korek i uzupelnic poziom w razie koniecznosci. 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się