Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowy poziom oleju i prawidłowe jego sprawdzanie.


Matys82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosił bym o informacje jak sprawdzić w sposób prawidłowy poziom oleju w silniku ALT.

Kolega stary mechanik twierdzi że olej sprawdza się na zimmym silniku najlepeij po nocy.

Zrobiłem tak jak radził i poziom był lekko ponad max na bagnecie.

Trafiłem na książkę Sam Naprawiam i tam było info żeby nagżać slinik i odczekać 5min.

Zrobiłem tak jak mówiła książka i na bagnecie było min.

Potem zaczekałem około 1godz. i poziom był w połowie bagnetu.

Troszkę już zgłupiałem...

Wie ktoś ile mieści się oleju miedzy poziomem MIN a MAX na bagnecie.

Edytowane przez Matys82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między MIN a MAX masz 0.5 litra. Pomiar poziomu oleju w tym silniku to już wogóle zagadka jest. Ja mierzę po nocy...jest max. Potem w trasie zapala się kontrolka OIL MIN, czekasz 10-15 min, masz na bagnecie MIN albo 1/3. Pytanie ile dolać? Bo już po godzinie wraca 1/2 lub 3/4. U mnie te dylematy zaczęły się jak zalałem silnik olejem 5W40. Wcześniej był 10W40 i takich problemów nie było.


Między MIN a MAX masz 0.5 litra. Pomiar poziomu oleju w tym silniku to już wogóle zagadka jest. Ja mierzę po nocy...jest max. Potem w trasie zapala się kontrolka OIL MIN, czekasz 10-15 min, masz na bagnecie MIN albo 1/3. Pytanie ile dolać? Bo już po godzinie wraca 1/2 lub 3/4. U mnie te dylematy zaczęły się jak zalałem silnik olejem 5W40. Wcześniej był 10W40 i takich problemów nie było.

Poza tym audi zaleca pomiar poziomu oleju w momencie jak jego temperatura wynosi ok. 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, borykałem się z tym problemem jak i problemem ubytku 2L na 10 000km na oleju Mobil 5w40 Problem przestał istnieć po wymianie czujnika poziomu oleju i po wlaniu 10 w 40 Mobil i chodź ludzie go nie chwalą nie wiem czemu u mnie już chodzi dobrze, olej nie ucieka i na miarce jest tyle ile potrzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, borykałem się z tym problemem jak i problemem ubytku 2L na 10 000km na oleju Mobil 5w40 Problem przestał istnieć po wymianie czujnika poziomu oleju i po wlaniu 10 w 40 Mobil i chodź ludzie go nie chwalą nie wiem czemu u mnie już chodzi dobrze, olej nie ucieka i na miarce jest tyle ile potrzeba...

Jesteś więc kolejną osobą, która twierdzi że jednak 10W40 jest lepszy do ALT. Obecnie mam 5W40 i niestety są problemy. Był poprzednio 10W40 i problemów nie było...oleju nie ubywało, a na bagnecie w miarę stały poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem motula 6100 synergie+. Z tego co słyszałem to jest półsyntetyk zrobiony w technologii syntetycznej. Temperaturę płynięcia ma -36 stopni, więc zimowymi właściwościami dorównuje nawet rasowym syntetykom. Na tym oleju silnik pracował u mnie bez zarzutu - oleju nie brał, a kontrolki OIL MIN nawet nie wiedziałem. No ale 8100 x-cess 5W40 niestety pod tym względem się nie sprawdził. Myślę że jest w temperaturze roboczej chyba za rzadki. Co ciekawe, oleju zaczęło trochę ubywać po przejechaniu 10 tyś km (brak wycieków, sucho dookoła). Jakby olej stracił właściwości czy jakoś tak. Do tego kontrolka OIL MIN. W sieci znalazłem takie informacje: http://engineoilcapacity.com/audi-a4-b6-and-b7-engine-oil-capacity-in-quarts-liters/ Z tego opisu wynika że do naszego ALT raczej zaleca się 10W40. Co prawda zalecenia Audi mówią że 5W30 jest do tego silnika, ale jak już wiadomo ten olej w połączeniu z serwisem Longlife robi tylko spustoszenie w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale jak sprawdzić poziom...

Nie sądze aby lepkośc czy czujnik poziomu miała wpływ na poziom oleju na bagnecie.

Pytam raczej o procedure jaką przyjmuje np. aso audi

tj. np. nagrzać silnik odczekać 20min i sprawdzić poziom. I zawsze tak sprawdzać dla ujednolicenia pomiarów.

Auto kupiełm z przeb. 160tyś zrobiłem 6tyś od zakupu z czego ponad 1tyś jednorazowo. Olej był wymieniany 04/14 przed zakupem na jakiegoś Castrola jeszcze jest dość jasny.

Oleju mi raczej nie bierze zaraz po przyjeździe sprawdzałem jego poziom średnio raz w tyg. moim trzecim sposobem i zawsze się trzymał w połowie zakresu. Tak było do zeszłego tygodnia oddałem auto do mechanika na rozrząd i ogólny przegląd auta. Wczoraj sprawdziłem olej swoją metodą i jest na min. niestety nie moge się dodzwonić do fachowca który mi to robił i podpytać się czy np podczas wymiany rozrządu albo przeglądu auta nie upuścili mi np 0.25l oleju albo oddesali widząc że na zimnym silniku jest ponad max. Dlatego szukam procedury sprawdzania poziomu oleju. Możliwe że coś ruszyli i zaczoł tracić/łykać olej.

Edytowane przez Matys82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz połowę zakresu to balansujesz na granicy zapalenia się OIL MIN :kox: ten czujnik niebawem da znać o sobie. W większości przypadków olej powinno się sprawdzać po kilkunastu minutach po wyłączeniu silnika. Ma to sens, np. w trasie. Bo po nocy oczywiści cały olej spłynie do miski, ale jak to odnieść do pomiaru na drodze. Z tym że w naszych ALT olej spływa makabrycznie wolno. Moja żona jeździ focusem 1.6 i tam olej możesz sprawdzać już po 10 minutach. I po 10 min. i po nocnym postoju poziom jest ten sam. W naszym ALT niestety tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do asso pan poradził nagrzać silnik zostawić na płaskim przez 5min i sprawdzić poziom oleju. Urzymać w okolicy 1/2 na bagnecie.

Eureka... :wink:

Tylko nie był mi w stanie wyjaćnić dlaczego na zimnym jest ponad max a na rozgrzanym po 5min jest min. Wręcz był mocno zdziwiony że aż taka róznica w poziomie oleju ma miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do asso pan poradził nagrzać silnik zostawić na płaskim przez 5min i sprawdzić poziom oleju. Urzymać w okolicy 1/2 na bagnecie.

Eureka... :wink:

Tylko nie był mi w stanie wyjaćnić dlaczego na zimnym jest ponad max a na rozgrzanym po 5min jest min. Wręcz był mocno zdziwiony że aż taka róznica w poziomie oleju ma miejsce...

to jest właśnie ta zagadka w silniku ALT, której chyba nawet w ASO nikt nie może rozwiązać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko alt ja w BFB mam to samo i tłumacze to sobie ilością oleju która po nocy scieknie z popychaczy a ze jest ich 20 to myślę że z 200 ml pomieszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że procedura odczekania 5min jest tą której należy się trzymać.

Dziś kupiłem Castrola 5w40 C3

Dolałem na dwa razy 250ml przy ciepłym silniku za każdym razem uruchomiając go i odczekując dokładnie 5min aż ścieknie olej.

Obecnie po dolewce jest w połowie bagnetu.

Mam zamiar sprawdzać olej co 1000km z zachowaniem tej procedury i zobaczymy ile tak naprawdę mi siorbie.

Jeszcze z ciekawości zobaczę co pokaże bagnet po nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że procedura odczekania 5min jest tą której należy się trzymać.

Dziś kupiłem Castrola 5w40 C3

Dolałem na dwa razy 250ml przy ciepłym silniku za każdym razem uruchomiając go i odczekując dokładnie 5min aż ścieknie olej.

Obecnie po dolewce jest w połowie bagnetu.

Mam zamiar sprawdzać olej co 1000km z zachowaniem tej procedury i zobaczymy ile tak naprawdę mi siorbie.

Jeszcze z ciekawości zobaczę co pokaże bagnet po nocy.

a do naszego ALT lejemy olej ze specyfikacją C3? Raczej chyba A3/B4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa lepkości SAE:

5W-40

Klasyfikacja API:

SM/CF

Klasyfikacja ACEA:

A3/B3
A3/B4
C3

Specyfikacje i normy:

MB 229.31
VW 505 00
VW 502 00
GM "dexos2"
Fiat 9.55535-S2
Renault RN0700
Renault RN0710
BMW Longlife-04
Myśle że da rade.
Edytowane przez Matys82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da radę, ale szkoda że to Castrol. Te oleje nie mają jednak dobrej opinii, bo na naszym rynku są tylko te z rozlewni w naszym kraju, a to wiadomo jak jest. No chyba że dostałeś kastrola z rynku niemieckiego, słyszałem że jest istotna różnica. Tak samo jest z Mobilem.


zobaczymy jak twój ALT będzie znosił olej 5W40. Mój trochę wybrzydza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo coś słabo się zrobiło siorbnoł 8 kresek na bagnecie 400ml na 1000km.

Mam jeszcze pytanie czy jak robi się bardzo krutkie odcinki po mieście 1km i po 8 godz. kolejny 1km (tak niestety robiłem przez ostatnie 3tyg) może wzrosnąć zużycie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo coś słabo się zrobiło siorbnoł 8 kresek na bagnecie 400ml na 1000km.

Mam jeszcze pytanie czy jak robi się bardzo krutkie odcinki po mieście 1km i po 8 godz. kolejny 1km (tak niestety robiłem przez ostatnie 3tyg) może wzrosnąć zużycie oleju?

widzę że masz silnik ALT podobnie jak ja. Jeśli masz zalany 5W40 to szkoda czasu na te obserwacje i pomiary. Olej o tej gęstości jest bardzo dobry z punktu widzenia zdrowia silnika, ale nie jestem przekonany czy ALT go lubi. Ja miałem x-cessa 5w40 (jeden z najlepszych na rynku) i niestety. A Twoje 400 ml/1000km to normale zużycie wg książki serwisowej, ale nienormalne z puktu widzenia zwykłego użytkowania. Dolewanie 6 litrów oleju od wymiany do wymiany to jest gruba przesada. Zmień olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...