astronaut Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Witam. Panowie, problem dotyczy co prawda Passata 1.9 tdi (130ps) avf, ale piszę też tu bo regularnie odwiedzam Wasze forum i mam nadzieję że ktoś coś poradzi. Chodzi o to, że autko dławi się (szarpie) na pierwszym biegu i wstecznym (skrzynia sześciobiegowa), ale tylko na dobrze ROZGRZANYM silniku. Dodatkowo mam wrażenie że autko straciło trochę mocy i nie zbiera się tak jak powinno (subiektywnie). Ogółem poczytałem trochę w sieci i znalazłem dwie prawdopodobne diagnozy tj -kończąca się dwumasa -poduszki pod skrzynią biegów do wymiany Ale co mnie zastanawia, to to, czy jeśli byłaby to któraś z wymienionych przyczyn, to czy auto nie powinno szarpać też przy zmianie biegów na wyższe (dwumasa) lub także na zimnym silniku (w przypadku gdyby to była poduszka pod skrzynią)? Zastanawiająca jest też "utrata mocy" ale zdaję sobie sprawę że to może być subiektywne wrażenie po x miesiącach jazdy jednym pojazdem (jednak jestem jednocześnie prawie pewien że coś z tą mocą nie jest ok). Auto do mechanika odstawię dopiero w przyszłym tygodniu, póki co tylko sobie gdybam. Może ktoś miał podobny przypadek i pozwoli mi dojść do rozwikłania problemu. Za wszelkie pomysły będę wdzięczny. Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 pierwsze co -sprawdził bym vagiem synchronizacje rozrządu - naturalnie na rozgrzahym silniku. auto stało w garazu na dworze?- moze cos zostało przegryzione lub kucneła przeplywka... wiele rzeczy moze sie zdarzyc...
astronaut Opublikowano 1 Września 2014 Autor Opublikowano 1 Września 2014 jak organoleptycznie sprawdzić czy przepływomierz jest ok? synchronizację rozrządu zobaczę na dniach, czekam na przesyłkę z lapsem. dzięki wielkie za odpowiedź, jak ktoś ma jescze jakieś pomysły to proszę pisać
SotoM Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 Ponoć jak sie złącze elektr. odczepi to niby powinien lepiej jechać... Ale watpie aby to była jej wina.
astronaut Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 (edytowane) Ogółem na zamulenie pomogła zmiana paliwa, natomiast problem dalej jest z drganiami i dławieniem się. Auto na x przejazdów raz szarpie. Ogółem tu gdzie teraz się znajduje nie mam żadnego zaufanego mechanika i rozkminiam problem sam, żebym chociaż miał jakąś podstawę zanim podjadę na kanał. Przez prawie miesiąc myślałem że jest ok, autko odzyskało trochę mocy (ale i tak nie całość), codziennie jeździłem + kilka razy większe dystanse niż z pracy do pracy, tak że silnik zdążył się rozgrzać - nic nie szarpało. Aż do wczoraj, pojeździłem z przerwami przez kilka godzin, tak że pod koniec dnia silnik był już prawie od wejścia rozgrzany, i wracając do domu zaczęło się szarpanie, dławienie. 0 przyjemności z jazdy bo zastanawiasz się czy auto nie zgaśnie na następnych światłach. Jakieś pomysły? Można coś sprawdzić vcdsem? Gdzie zaglądać by znaleźć winowajcę (bez kanału w ogóle da sie?) Edytowane 21 Września 2014 przez astronaut
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się