dread535 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Witam. Potrzebuje wiedziec jakie maxymalnie grube dystanse moge zalozyc zeby kolo nie wystawalo poza obrys auta, albo ewentualnie jak to w miare dokladnie zmierzyc? Kupilem gwint ostatnio i nie moge rozkrecic go bo sprezyna ociera mi o opone. musze odstawic bardziej kolo zeby gwint zmiescil sie za kolem. Mysle o 20mm i to chyba bedzie tak na styk, tylko pytanie czy kolo nie wyjdzie poza nadkole? Mam felge RH speiche 17" 9J ET55, opona 225x45. lekki naciag jest. Jesli ktos nie wie o co mi chodzi, postaram sie zrobic jakis szkic.
Mesiah Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 (edytowane) Mam z tyłu 235/40 r18 przy ET35 bez dystansów i jest na styk żeby opona weszła trochę w nadkole przy ugięciu. Mam felgi 8j więc 1.25cm węższą na stronę felgi (łącznie 2.5cm). Jeśli chcesz dać dystans 20 mm to wyrównasz swoje ET 55 z moim 35 + dołożysz jeszcze 1.25cm na zewnątrz z powodu szerszej felgi 9j. Nie wiem jaki naciąg Ci wyszedł ale wydaje mi się , że będzie za szeroko. Zrobił bym Ci zdjęcie ale nie mam teraz czym. Ja bym nie dawał dystansu grubszego niż 10-15mm ale podkreślam , że nie wiem jaki masz ten naciąg. Może się okazać , ze 20mm wejdzie na styk przy Twoim kole. Edytowane 10 Września 2014 przez Mesiah
dread535 Opublikowano 10 Września 2014 Autor Opublikowano 10 Września 2014 (edytowane) Mam z tyłu 235/40 r18 przy ET35 bez dystansów i jest na styk żeby opona weszła trochę w nadkole przy ugięciu. Mam felgi 8j więc 1.25cm węższą na stronę felgi (łącznie 2.5cm). Jeśli chcesz dać dystans 20 mm to wyrównasz swoje ET 55 z moim 35 + dołożysz jeszcze 1.25cm na zewnątrz z powodu szerszej felgi 9j. Nie wiem jaki naciąg Ci wyszedł ale wydaje mi się , że będzie za szeroko. Zrobił bym Ci zdjęcie ale nie mam teraz czym. Ja bym nie dawał dystansu grubszego niż 10-15mm ale podkreślam , że nie wiem jaki masz ten naciąg. Może się okazać , ze 20mm wejdzie na styk przy Twoim kole. Dzieki wielkie. chcialbym jednak zobaczyc jak to u Ciebie wyglada. U mnie tak jak teraz auto stoi, zeby gwint zmiescil sie za kolem, musialbym wrzucic minimum dystans 20mm. wymyslilem jeszcze jedna opcje. Z przodu mam ten sam model felgi tylko 8J ET55. I mysle zeby zamienic felgi osiami i wtedy nie dosyc ze dokladajac dys. 20mm "zmieniam" ET na 35 to dodatkowo zyskuje 12,5mm bo mam 8J. A wiec sumujac zyskuje 32,5mm wolnej przestrzeni za kolem zeby wszedl tam gwint. Dobrze mowie? http://s14.directupload.net/images/140910/jkr9larl.jpg http://s7.directupload.net/images/140910/a8mxtonw.jpg Edytowane 10 Września 2014 przez dread535
Mesiah Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Masakrycznie Ci się koło nie mieści. Prosta sprawa znajdź jakieś płaskowniczki 2cm grubości albo coś podobnego o sporej powierzchni i podłóż między piastę a koło. Nie dokręcaj felgi za mocno żeby nie wgnieść felgi i tyle. Brzmi jak druciarstwo ale to jedyna opcja przed kupnem dystansów. Oglądam właśnie te moje koła z każdej strony i wychodzi na to , że te 20mm może Ci wejść. Ja mimo 235/40 i braku naciągu mam jeszcze trochę luzu do błotnika. Nie dużo ale jest. Jak tylko będę mógł wstawię fote.
dread535 Opublikowano 10 Września 2014 Autor Opublikowano 10 Września 2014 w pracy przygotuje sobie takie tulejki na 20mm przez ktore przeloze sruby i przykrece kolo zobacze jak to bedzie. ewentualnie zrobie taki myk ze zamienie felbi z tylu na przod
Dominik5169 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Przypiszę się do tematu.Panowie czy do oryginalnych alu 16 (łopat) też mogę z tyłu założyć dystans? Chcę żeby tył trochę siedział szerzej po obniżeniu auta.
Mesiah Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Myślę , że śmiało dystans 10m-15m można wrzucać. A w przyszłości jak jakieś obniżenia planujesz zastanów sie nad kołem minimum 17. Balon na 16 wygląda słabo nawet przy ładnej glebie. Sam bałem się czegoś większego niż 16 ale w końcu zmiękłem i kupiłem w ciemno 18. Uwierz mi nie jest tak strasznie jak to niektórzy opisują. Jak masz dobry zawias i bez przesadzonej gleby jeździ się komfortowo nawet po mazurskich dziurach. Jak ktoś chce jeździć w ogóle nie patrząc na dziury to polecam 205/50 r17
Dominik5169 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Mesiah wiem jak będzie wyglądała 16 z balonem na lekkim obniżeniu.Ale jak się czegoś nie ma to się lubi co się ma. Być może i na następny sezon będą 17, jednak nie wiadomo jak będzie z kasą bo ciągle są ważniejsze wydatki :/dlatego jestem zmuszony na razie hulać na ori 16.
Mesiah Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Spoko. Podnieś z tyłu auto. Przyłóż jakis kawałek deski czy czegoś do opony po środku koła a końcem deski podjedź aż do błotnika. Wtedy zmierz ile Ci wychodzi luzu to rantu błotnika. Dowiesz się jakie dystanse możesz włożyć. To najłatwiejszy sposób.
dread535 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 probowałem tak zmierzyc ale mialem za dlugi przymiar:P musze znalesc cos innego. Ma ktos dystanse z duraluminium? Dobre sa czy slabe? [emoji10]
Mesiah Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Ludzie na nich jeżdżą i nie narzekają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się