jac0205 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Witam Mój problem polega na tym, że nie mogę ręcznie otworzyć bagażnika - jedyna możliwość tylko z pilota. Sprawdziłem miernikiem przyciski z listwy na klapie - po wciśnięciu zamykają obwód a więc są ok. W kabelku do nich podłączonym jest napięcie, więc też ok. Gdzie szukać przyczyny ? Z tą przypadłością męczę się już dobre pól roku, do tego otwierając szyby z pilota jedna przestała reagować. Zamknąć ją z pilota mogę, działa także domykanie szyb przy załączeniu alarmu. Być może to zbieg okoliczności... Jakieś pomysły co z tym fantem zrobić ?
misiek95 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Uzupełnij profil, bo nei wiadomo o jakie auto chodzi. W instrukcji do naszych aut czytałem kiedyś, że ustawiając kluczykiem zamek bagażnika w różnych pozycjach zmienia sie ustawienia właśnie tego jak ma być otwierana tylna klapa. Jeżeli mówisz że według pomiarów wszystko sprawne to właśnie od tego bym zaczął. Poczytaj instrukcje i daj znać czy pomogło
jac0205 Opublikowano 13 Września 2014 Autor Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) Sorki za braki w profilu. Dawno mnie tu nie było i widzę pewne zmiany (a może mi się tylko wydaje). Co do tego zamka to może być problem, bo jest on uszkodzony (od zakupu już taki był), jednak dopiero od niedawna mam tą sytuację. Jednak myślę ,że nie wszystko stracone. Bębenek zamka obracając się przełącza mikrostyki, które są na wierzchu więc i bez kluczyka można je załączyć. Edytowane 13 Września 2014 przez jac0205
karol24 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Drzwi otwiera normalnie? pompka nie pompuje za długo? miałem pęknięcie wężyka przy pompce pierwszy przewód od kostek i klapa działała tylko z kluczyka. Po naprawie i wyczyszczeniu wnętrza pompki z ferrytowego pyłku (waciki do uszu + spirytus ) wszystko wróciło do normy.
misiek95 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Drzwi otwiera normalnie? pompka nie pompuje za długo? miałem pęknięcie wężyka przy pompce pierwszy przewód od kostek i klapa działała tylko z kluczyka. Po naprawie i wyczyszczeniu wnętrza pompki z ferrytowego pyłku (waciki do uszu + spirytus ) wszystko wróciło do normy.Samo czyszczenie pompki wpływa jakoś na szybkość otwierania/ zamykania? Bo u mnie jakoś mulasto to chodzi
jac0205 Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Pompka dłużej pracuje ale to wina nieszczelności zlokalizowanej w zamku drzwi przednich pasażera (pytałem o to już na forum), ale wg mnie nie powinno to mieć wpływu na możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem. Pompka była otwierana, nie było z czego jej czyścić, na krótko działa normalnie. I pomysłów brak. Instrukcja oraz "Sam naprawiam" nic nie mówi o takich rzeczach. Edytowane 15 Września 2014 przez jac0205
karol24 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Pompka dłużej pompuje = rozwalony wirnik. Ja tam twierdzę, że własnie ta nieszczelność ma wpływ na otwieranie klapy napraw a rozwieje to Twoje wątpliwości. Aha Misiek ale jak mulasto? czym to się objawia?
misiek95 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Pompka dłużej pompuje = rozwalony wirnik. Ja tam twierdzę, że własnie ta nieszczelność ma wpływ na otwieranie klapy napraw a rozwieje to Twoje wątpliwości. Aha Misiek ale jak mulasto? czym to się objawia? U kolegi na spocie widziałem za cała operacja zamykania/ otwierania trwa pół sekundy a u mnie dzieje się to dużo wolniej i kolejno a nie wszystko na raz:wink:
jac0205 Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Pompka dłużej pompuje = rozwalony wirnik. Ja tam twierdzę, że własnie ta nieszczelność ma wpływ na otwieranie klapy napraw a rozwieje to Twoje wątpliwości. Aha Misiek ale jak mulasto? czym to się objawia? Wirnik jest cały - sprawdzane jakiś czas temu. Pompka po zdjęciu wężyków i zatknięcia króćców palcem pracuje normalnie. Nieszczelność jest w zamku drzwi - jak pisałem wyżej. To nie ma raczej nic wspólnego z otwieraniem przyciskami. Przecież pompka tłoczy powietrze, tak ? Więc jak to ma się mieć do otwierania elektrycznego ? I obie te awarie nie stały się jednocześnie. Pompka tak pracuje już dużo dłużej. Edytowane 16 Września 2014 przez jac0205
karol24 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Robiłem coś w schowku i musiałem stuknąć pompkę... zaczęła dłużej pracować i klapa otwierała się tylko z pilota. Po kilku miesiącach rozpadł się wirnik. Wymieniłem wirnik ale nie chciało mi sie nic więcej robić. 6 miesięcy i znowu wirnik się rozpadł. Znowu kupiłem pompkę, zmieniłem wirnik, wyczyściłem środek bo syfu z wirnika się zrobiło, że czarno było, zlokalizowałem nieszczelność i naprawiłem. Założyłem, 3 sekundy i zamknięte, 3 sekundy i otwarte....i wyobraż sobie, że też klapa daje sie otwierać normalnie od tego czasu Może po prostu pompka przy dłuższej pracy silnika ma jakiś tryb awaryjny czy coś. Może u Ciebie jest tak samo jak było u mnie? ja bym sprawdził teraz zamiast wydawać póżniej 50-100 zł na pompkę na podmianę wirnika kable w tylnej klapie sprawdzone? aha widzę wyżej, że sprawdzone
jac0205 Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 (edytowane) Wirnik sprawdzony przed chwilą ponownie. Cały, w środku czysto, brak pyłu czy jakichkolwiek luźnych, połamanych kawałków. Podczas otwierania z pilota słychać wewnątrz załączanie przekaźnika, na przyciski w klapie zero reakcji. Przy odłączonych wężykach i zatkanych króćcach także brak reakcji. Tak jeszcze mi się przypomniało, cała ta historia zbiegła się z czasem gdzie w aucie było coś naprawiane i odłączano akumulator kilka razy. Może w module komfortu coś się pochrzaniło ? Można VAG-iem takie rzeczy ustawiać ? Problem rozwiązany. Karol24 miał poniekąd rację z nieszczelnością. Zamek wymieniony na sprawny i wszystko wróciło do normy. Sterownik nie dostawał widocznie sygnału, że zamki są otwarte - dlatego nie było reakcji w przyciskach klapy. Dzięki wszystkim za pomoc. Wymiana nie taka straszna i czasochłonna. Zamek wyszedł bez demontażu prowadnic szyby. Odkręciłem tylko 2 śruby od prowadnic od strony zamka by lekko ją nagiąć do środka drzwi. Pozdrawiam. Edytowane 17 Września 2014 przez jac0205
karol24 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Poniekąd temat przerabiałem więc wiem o czym pisałem...
danver Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Witam mam ten sam problem co jac0205, pomogła wymiana całego zamka od klapy ?? Może trochę info, pompka centralnego zamka pompuje ok 4s dłużej, słychać ją, z drzwiami i wlewem paliwa jest ok, problem tylko z bagażnikiem, da się go otworzyć tylko i wyłącznie przytrzymując przycisk na pilocie. Pompka była wyjmowana czyszczona osuszana, nieszczelności też nie widać. HELP
KUBAS2012 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 zimne luty ? Ja u siebie miałem to samo, wymieniałem części kombinowałem i w ostateczności dałem koledze pompkę, popoprawiał luty i wsio działa jak trza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się