zaba84 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Witam. Sprawa się tyczy A6 C6 z silnikiem 2.0tdi BRE. Jakieś 2 miesiąze temu jak diagnozowali mi usterkę turbiny u mechanika to mechanik zwrócił mi uwagę na dodatkowy + pod maską na kielichu. Powiedział że zajeb... się grzeje i dlatego mogę mieć problemy z odpaleniem auta na ciepłym silniku i że aż może auto mi się zjarać. Zdjeliśmy gómową koszulkę z przewodu w miejscu gdzie jest zakuty to metalowego mostka z oznaczeniem +. Widać było że przewód jest zielony itp. popsikaliśmy jakimś preparatem i zagnietlismy mocniej metalową zakówkę na przewodzie. Jakiś czas był spokój lub tylko zbieg okoliczności. Dziś po jezdzie w korku zatrzymałem się zgasiłem auti i poszedłem załatwić sprawę, po powrocie podczas odpalania auto znów cięzko paliło. Wyglądało to tak że auto z trudem kręciło, tak jakby zacinało przy rozruchu lub tak jak by aku był wywalony ale za czwartą próbą wkońcu auto odpaliło. Dzieje się to tylko tak jak auto jest na maxa rozgrzane. Sprawdziłem ten dodatkowy + pod maską i był lekko ciepły. Aku mam nowy rozrusznik po profilaktycznej naprawie wtryski ok. Po podpięciu tydzień temu auta pod kompa były zapisane jakieś stare błedy jakby coś z aku. (błędy poniżej) Moje pytanko: Czy też dodatkowy grzejący się + pod maską ma wpływ na odpalanie na ciepłym? Czy można w jakiś sposób wywalić ten dodatkowyt + aby go nie było i jak to zrobić? Co to za błędy? Jsakieś inne weizje? Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl Part No SW: 4F0 910 732 S HW: 4E0 035 729 Component: Interfacebox H43 5150 Revision: 00000000 Serial number: 350KZ057614687 Coding: 0000006 Shop #: WSC 02335 785 00200 VCID: 336F6E68522E776 Part No: 4F0 910 609 Component: Bedienteil MMIC6H07 08701 Fault Found:00658 - Control Head 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 2 Reset counter: 28 Mileage: 225409 km Time Indication: 0 Date: 2014.09.05 Time: 18:13:30 Freeze Frame: Bin. Bits: 001 ----- Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A Component: J0644 BEM H12 0590 Revision: 00000000 Serial number: 00000000143995 Shop #: WSC 00423 995 83677 VCID: 234F9E28E2CEE76 Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 C Component: von VA0 2605193853 Coding: 344630393135313035432056413032363035313933383533 Shop #: WSC 00423 995 836772 Faults Found:02272 - Quiescent Current Stage 1 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 3 Mileage: 223107 km Time Indication: 0 Date: 2014.07.12 Time: 16:25:4502273 - Quiescent Current Stage 2 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 3 Mileage: 223107 km Time Indication: 0 Date: 2014.07.12 Time: 16:32:12 Zadnych wizji?
SotoM Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 ja pierwsze co bym zaczął to od kontroli prawidłowego ustawienia rozrządu- synchronizacja -wałka rozrządu ssącego a wał korbowy i do tego prawidłowe ustawienie wałka wydechowego napedzajcago wałki napedowe PPD. - w 004 w 4 oknie spr.synchro zalecane od 0,0 do -1,5* jesli ta synchronizacja bedzie prawidłowa to nastepnie ustawiamy znaki rozrządu - OT wału korb.(na obudowie rozrządu jest strzałka i na kole wyciecie), blokada(np wiertło fi 5mm) wałka rozrz.ssącego i spr czy blokada psauje tez w wałek wydechowy - jesli nie luzujemy 3 śruby 13mm i kluczem 18mm przekrecamy wałek do tond (najlepie wziąść lusterko aby widziec w która str ruczyc wałek) aż blokada nam wejdzie i zablokuje wałek - blokada ma pasować na pełnym luzie bez najmniejszego oporu. - źle ustawiony wałek wydechowy to problem z zapaleniem silnika na ciepłym... Na odpalanie tez ma wpływ zawór EGR. A6 C6 nie znam i w sumie nigsy nie widziałem w audi aby były jakies dodatkowe przewody zasilajace -cos na zasadzie do odpalania jakby akumulator był w aucie zakopany nie wiadomo gdzie. a ładowanie jakie masz przy alternatorze i przy akumulatorze...??
zaba84 Opublikowano 14 Września 2014 Autor Opublikowano 14 Września 2014 Synchronizacja wałków była robiona i odziwo jest na 0 i sie nie zmienia. Co do dodatkowego plusa to wrzuce fotke gdzie on się znajduje. Jeżeli chodzi o ładowanie to sprawdzali mi przy zakupie i montażu nowego aku i bylo ok. Ale przy alternatorze nie sprawdzali.
SotoM Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 No to jak synchro masz na 0 to ciekawe jak masz do tego ustwiony wałek wydechowy... Jak przy aku masz ładowanie prawidlowe to przy altku też bedzie ok. Odłącz ten dodatkowy plus...
zaba84 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) Wałki synchronizowałem sam jak ksiązka pisze.. trochę cieżko było z lusterkiem ale udało sie ustawić ssacy na 0 a wydechowy dciągłem na blokadke.... Co do dodatkowego plusa pod maską to wygląda jak na foto, zdjęcia zapożyczyłem z google. Ja aku mam z tyłu a ten przewód dodatkowy wychodzi jakby spodszybia ma kolanko na kielichu i dzie gdzies pod filtr powietrza. Myslałem żeby już to wywalić ale jak to przerobić żeby połączyć przewody to nie mam pojecia, lutować? Zagniatać? Edytowane 15 Września 2014 przez zaba84
SotoM Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) To plus aby podlączyć prostownik lub kable rozruchowe dalej lączy się z rozrusznikiem a obok masz bolec masowy. I jak teraz pali po ust.rozrządu? Jakie masz parametry w 004? Ja np mam w oknie: 2 - 5,0*ATDC 3 - 4,0*kW 4- 0,00* Edytowane 15 Września 2014 przez SotoM
zaba84 Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 Dziś lub jutro podebne kompa na rozgrzanym sylniku i zobacze jeszcze raz parametry ale było ustwione na 0 . Właśnie ten + dodatkowy się grzeje, a dokładniej ta metalowe zakucie. Jak miałem problem z odpalaniem na maxymalnie rozgrzanym silniku tak teraz juz przy 70st jest problem, Wyląda to tak jakby aku był słaby i rozrusznik nie miał sily krecic.
SotoM Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Przewody sie grzeją bo gdzieś jest korozja na stykach,przeczyść styki przy rozruszniku i alternatorze. Jak poszukasz dobrze,to był temat o cieżkim paleniu i spr.się wtedy vagiem predkość rozrusznika-cos pisali ze jak jest ponizej 280rpm to wtedy jest podawana zbyt słaba dawka paliwa...poszukaj-dowiesz się wszystkiego.
zaba84 Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 Oki.. cos zaraz poszukam.... Ale przewód jest gorący w miejscu zakucia tego dodatkowego plusa im dalej od tego zakucia tym jest zimniejszy... Wczesniej w miejscu zakucia bylo psikane czyms na styki i bylo poprawione zakucie. Kurcze nie moge nic znalezc.... w google szukalem jak sprawdzic predkosc rozrusznika i ni hu hu nie wiem jak sprawdzic to vcds-em
SotoM Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 ja bym to zrobił tak- podłaczył vaga odpiął okrągłe złącze od PPD aby nie było zasilania i wtedy wszedł w grupe gdzie są rpm silnika- 001 lub 002 i wtedy zaczynasz krecic rozrusznikiem i widac bedzie obroty. to są obroty wału korbowego. tylko teraz zlaeźc odczyt- od ilu jest nie prawidłowy ze własnie wtedy jest problem z paleniem. potem podłaczysz złacze od PPd i skasujesz błedy. bedziesz miał błedy od wszystkich wtrysków i swiec żarowych.
zaba84 Opublikowano 27 Września 2014 Autor Opublikowano 27 Września 2014 Panowie nie mam sily, przez jakis czas bylo ok a dzis znów..... Dziś musiałem kawałek podjechac załątwic sprawe, sprawe zalatwilem w 5 min i wsiadam do auta i du...pa ... Próbowałem odpalić kilka razy i nic, silnik ledwo krecil az bylo słychac pykanie w glosnikach, zalamany poszedłem do bagażnika zobaczyc czy coś z auku sie nie slało i łapie za przewody od aku i sa gorace ze jajka można smazyc .... Plus i minus przy aku byl tak goracy ze hoho .... Załamany i wkur... zaplaiłrem papierosa i po kilku min odpalam jeszcze raz i auto odpalilo na strzala, dojechalem do domu zgasilem i odpalam jeszcze raz i auto normalnie odpala, przewody przy aku zimne .... O co to chodzi ???
POWER-KRIS Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 Ja bym rozrusznik wyciągał, albo tuleje i szczotki do wymiany albo elektrowlacznik już padł. Powoduje to spore obciążenia i wszystko się grzeje.
zaba84 Opublikowano 27 Września 2014 Autor Opublikowano 27 Września 2014 A da się jakoś ten rozrusznik sprawdzić po wyjeciu, bo bym kupil nowy odrazu ale jak to nie to? Zresztą tuljki na rozruszniku mi robili/wymieniali ...
POWER-KRIS Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 Jeżeli przy odpaleniu wszystko gaśnie, czyli totalny przysiad prądu a ledwo lub wcale nie kręci to na pewno rozrusznika wina. Tym bardziej że chwilę później ok. Pewnie elektrowlacznik nadpalony jeżeli wcześniej miał tuleje walniete to prąd tak rósł że nadpalony jest styk w elektrowlaczniku lub szczotki rozrusznika są historią.
zaba84 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Opublikowano 3 Października 2014 No przy odpalaniu chyba cos przygasa, wiem że napewno słychac pykanie/strzelanie w glosnikach i dzieje sie tak jak auto jest rozgrzane. Zimny silnik pali od strzała bez problemów... Oki... Rozrusznik dziś wymieniony i chyba trafna diagnoza .... Auto już na zimnym pali dosłownie na dotyk na ciepłym puki co też zobaczyma po kilku dniach..... Stray rozrusznik widać że chyba miał coś nie tak bo ta miedziana plecionka co jest nią połączony rozrusznik z elektromagnesem była jakby nadpalona ze lekko przytopila ten cienki kabel z wtyczka. Nowy rozrusznik tzn uzywany ale nowy zamiast tej plecionki miedzianej ma miedziny precik w otulinie także chyba lepiej.... Tak czy siak auto pali jak ta lala ... zobaczypy po kilku dniach....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się