Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu ze zbiorniczka


zamek93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym, mianowicie chodzi o zaworek od spodu, wymieniłem zbiorniczek co prawda na uzywany i dalej to samo, myślicie ze to wina używanego zbiorniczka czy może jest jakiś inny powód, pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu masz spust płynu jak puszcza korek u góry sprawdź w jakim stanie masz oring na nim i czy w układzie nie masz za dużego ciśnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasząc Cię kolego ale u mnie takie coś skończyło się naprawą głowicy niestety. Jak kolega wyżej napisał króciec tym spuszczany jest płyn jak jest za duże ciśnienie w układzie. Możesz wymienić na początek korek bo to w nim jest zawór upuszczający ciśnienie (sam zbiorniczek to tylko kawałek plastiku), to parę złotych.

Zobacz sobie po zagrzaniu silnika czy ten górny wąż co idzie do chłodnicy jest twardy, u mnie był jak kamień a powinno się go dać w miarę swobodnie wcisnąć palcem.

Edytowane przez hellbean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy wyżej. To nie wina zbiornika a co najwyżej korka. Generalnie poziom w zbiorniku powinien być mniej więcej stały. Jak się podnosi i dochodzi do korka to wtedy masz taką sytuację. Przyczyn kilka:

- za dużo płynu w układzie

- układ zapowietrzony

- przegrzewanie się auta i gotowanie płynu (pompa, termostat, zapowietrzenie itp)

- przedostawanie się kompresji do układu (głowica, uszczelka głowicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy wyżej. To nie wina zbiornika a co najwyżej korka. Generalnie poziom w zbiorniku powinien być mniej więcej stały. Jak się podnosi i dochodzi do korka to wtedy masz taką sytuację. Przyczyn kilka:

- za dużo płynu w układzie

- układ zapowietrzony

- przegrzewanie się auta i gotowanie płynu (pompa, termostat, zapowietrzenie itp)

- przedostawanie się kompresji do układu (głowica, uszczelka głowicy)

Powodem na pewno jest za duże ciśnienie w układzie i dokładnie można by jeszcze wziąć pod uwagę pompę tudzież termostat, ale to można szybko zdiagnozować, gdyż temperatura musiała by rosnąć mocno ponad 100st. aby ciśnienie wzrosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takim przypadku nie słyszałem, ale często się zdarza że zbiorniczek od płynu hamulcowego potrafi kruszeć - szczególnie od strony szyby. Słońce robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A zdażyło wam się kiedyś żeby zbiorniczek zaczął się rozklejać na łączeniu górnej i dolnej części, u mnie powoli tam przecieka, temp jest zawsze na 90 i ciśnie raczej ok bo węże nie puchną.

pozdr

U mnie zaczyna przeciekać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...