hellbean

Pasjonat
  • Zawartość

    316
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O hellbean

  • Urodziny 05.04.1985

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Krzysiek
  • Lokalizacja
    Sosnowiec

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rocznik
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON
  1. Co do Webasto to do 500PLN spokojnie powinno się założyć. Sam piec ze sterownikiem i pompkami nie powinien wyjść więcej niż 400PLN. Doskonale nadają się od Mazdy 6 gdzie były używane jako dogrzewacze wtedy trzeba dokupić tylko pompkę cyrkulacyjną wody.
  2. Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.
  3. Na wyjściu z silnika w stronę nagrzewnicy jest taki podgrzewacz z 3ma świecami, choć szczerze mówiąc jak dla mnie to on mało co daje, może trochę jak świece są nowe, trzeba by je co sezon zmieniać. Na zimę to tylko Webasto się sprawdza. Cóż taki urok Diesla, jaka była temperatura na zewnątrz? Diesel, na mrozie na postoju będzie tracił temperaturę, nie powinno zejść bardzo w dół (choć to zależy od temp. otoczenia), ale 90 stopni będzie miał ciężko utrzymać, a już na pewno vw-nowski 1.9 TDi. Szczerze to jak po pół godziny jest 70 stopni od zgaszenia silnika to całkiem przyzwoicie.
  4. Funkcja zamykania drzwi po przekroczeniu prędkości traci sens w taki przypadku jak piszesz, bo ma ona na celu zabezpieczyć pasażerów i ładunek podczas postoju, nikt nie ukradnie Ci nic z samochodu podczas jazdy, tylko jak staniesz np na "światłach". I tak jak napisałeś otwarcie następuje po wyjęciu kluczyka, otwarciu guzikiem bądź podwójnym pociągnięciu za klamkę.
  5. Czy montował ktoś z Was albo ma zamontowane Webasto w B5, najlepiej Thermo Top bo np Eberspachery mam wrażenie, że są sporo mniejsze? Interesuje mnie gdzie jest ono umiejscowione i w jaki sposób zamontowane?
  6. Mam do Was pytanie, nie do końca wiem w jakim dziale umieścić temat bo w zasadzie chodzi o ogrzewanie postojowe ale problem dotyczy elektryki. Ale do rzeczy, chodzi o ogrzewanie postojowe jak w temacie, czy da się określić czy jest ono sterowane cyfrowo czy analogowo? Ewentualnie czy jeśli jest to sterowanie cyfrowe da się przerobić (uruchomić) na analog? Natrafiłem na taką stronę http://altox.ru/en/products/altox-ebus-convertor/ gdzie niby jest jakiś adapter, ale wygląda na to, że w fazie rozwojowej, chodzi też o to aby koszt nie był zbyt duży, bo co prawda sam piec jest w bardzo dobrym stanie i nie stary, ale jakbym miał wydać ok 100$ na wspomniany adapter to opłaca się już szukać innego pieca. Samo ogrzewanie pochodzi z Audi A6. Z tego co się zorientowałem to właśnie z Audi często są właśnie niestety sterowane poprzez CAN. Zależy mi abym mógł je uruchomić w samochodzie bez CAN (A4 B5) poprzez jakiś programator czasowy. Dokładne dane na zdjęciu.
  7. Próbował ktoś zrobić może jakąś sygnalizację włączenia ("uzbrojenia") tempomatu? Coś a'la Bo jak się orientuję to nasz licznik, a przynajmniej mój bez FISa przed lift nie przewiduje takiej opcji.
  8. Koledzy pozwólcie, że odgrzebię temat, czy może ktoś konkretnie powiedzieć jaki konektor jest właściwy do bezpiecznika uni i mini? Potrzebuje dołożyć jeden do tempomatu i próbuje doszukać się jakiś informacji i prawdę mówiąc nie za wiele można znaleźć. Najlepiej jakby ktoś znał numer oryginału, albo jest wstanie wskazać właściwy.
  9. U mnie też nie było żadnego objawu (z typowych) wskazujących na uszczelkę, tj mieszanie płynów czy spaliny w płynie chłodzącym, a jak się okazało głowica miała mikropęknięcie w takim miejscu, że wzrastało ciśnienie i wyrzucało płyn poprzez króciec na zbiorniczku wyrównawczym. Podwieś sobie pod niego butelkę z 200ml, nalej płynu tak jak powinno być i przejedź się, nie musi być daleko ale w większych obrotach. Najlepiej abyś miał możliwość założenia sprawnego sprawdzonego korka od kogoś, nie mniej jak węże się robią twarde jak skała to myślę, że to nie jest jego wina, bo korek pełni rolę zaworu bezpieczeństwa jeżeli właśnie to ciśnienie wzrasta do zbyt dużego.
  10. Niestety nie, a nie mam dostępu do tego z B6 żeby sprawdzić czy pasuje do B5.
  11. Spróbować się z nim połączyć... daj w centralnym zamku 8+16+32+64, chyba że ten alarm się zupełnie popsuł i coś bruździ.
  12. To raczej nie jest wyznacznik tego czy on jest czy nie, ponieważ u mnie nie ma a światło się ściemnia. Wklepujesz to oczywiście jako software coding nie workshop? Prawdę mówiąc nie wiem czemu by wyjęciu akumulatora miała by ta funkcja zniknąć, ponieważ ja nie raz go odłączałem przy niektórych robotach i nic takiego się nie stało.
  13. Musiałbym poszperać, ale spróbuj na szybko w pełni otworzyć i zamknąć okna, bo jak mniemam po wyjęciu akumulatora to i automatyczne zamykanie otwieranie Ci nie działa od wewnątrz, jak to nie to się pomyśli. Co do modułu komfortu to jak pamiętam to jest on dopiero po liftingu. Teoretycznie powinieneś mieć zdaje się dodane 64 w centralnym zamku.
  14. Kleić, miałem na myśli, że klej nie bardzo chce łapać do tego tworzywa a wtedy żeby usztywnić to trzeba by cały środek wypełnić ale racja ani nikt z tego strzelać nie będzie, ani akurat ten zagłówek nie jest zbyt często użytkowany co mam wrażenie jest właśnie przyczyną, że ten element się łamie ponieważ zagłówek jest mhm... zastany.
  15. Sama naprawa to myślę skomplikowana dla nikogo nie będzie, nie mniej najwięcej problemu jak widzę stwarza rozebranie ww. zagłówka, w zasadzie tylko dla tego postanowiłem podrzucić zdjęcia wnętrzności, bo tak często łatwiej jest cokolwiek zrobić. Co do kleju to prawdę mówiąc jest to tworzywo które słabo się klei, osobiście poleciłbym produkt firmy Scotch Weld (jak niżej) nie mniej zdaję sobie sprawę, że mało kto będzie miał do niego dostęp, jest to coś a'la poxylina ale podobieństwo jest tylko w idei kleju. Naprawiałem poxyliną uchwyty rolety i po czasie (nie zbyt długim) po prostu się łamały, tym fillerem wykonałem uchwyt i chciałem go urwać (celem poprawy), nie ma szans, prędzej pęknie obok.