hellbean

Pasjonat
  • Zawartość

    322
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O hellbean

  • Urodziny 05.04.1985

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Krzysiek
  • Lokalizacja
    Sosnowiec

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rocznik
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON
  1. Posłałem wiadomość. Pozdrawiam.
  2. Dobra temat ogarnięty, jak tylko będę miał chwilę to postaram się to opisać, bo jak się okazuje ThermoTop Z zdaje się nie ma wyjścia uruchamiającego dmuchawę. Tak więc może napiszę to co kolega rozpoczął w pierwszym poście tylko innymi słowy Samo wpięcie pieca w obieg wody silnika jest proste i dokładnie przedstawione, zaś montaż pieca mam wrażenie, że wbrew instrukcji najlepszy jest po lewej stronie pompy wspomagania, jak zresztą większość chyba montuje. Nie mniej przechodząc do elektryki, ja bym zaczął od pociągnięcia wiązki (minimum 3 przewody, a jeśli mamy ogrzewanie postojowe a nie dogrzewacz oraz chcemy diagnozować przez gniazdo obd - to 5) od pieca przez ścianę grodziową (ja wybrałem przelotkę koło serwa) do kabiny. Może przedstawię mój przypadek tj. dogrzewacza a nie ogrzewania postojowego. Należy złożyć zestaw 3 bezpieczników oraz 2 gniazd przekaźników. I tak: 1-szy bezpiecznik - zasilanie webasto (bierzemy je z listwy zasilania pod przekaźnikami) 2-gi bezpiecznik - zasilanie pompy wody (gdyż mamy dogrzewacz w którym takowa nie występuje) 3-ci bezpiecznik - zasilanie programatora (np 1533) Do uruchomienia pompy wody potrzebujemy właśnie pierwszy przekaźnik z potrzymaniem (ok 1-1,5min) po wyłączeniu pieca, zaś sygnałem sterującym przekaźnikiem będzie wyjście +12V z programatora 1533 (PIN 2). Zaś drugi przekaźnik tym razem z opóźnieniem włączenia (ok 5min) aby "woda" miała czas osiągnąć wyższą temperaturę- gdyż znowu wraca temat dogrzewacza (które zdaje się nie ma sterowania wentylatorem a przynajmniej moje, może popsute) - służy do przełączenia zasilania wentylatora kabiny. I tu nie bardzo rozumiałem o co chodziło, choć kolega ThePanKot wrzucił bardzo dobrą instrukcję tylko że po niemiecku którego ja w ogóle nie znam. Mianowicie rozcinamy w skrzynce bezpieczników (bezpiecznik nr 25) linię zasilania wentylatora za bezpiecznikiem i ciągniemy przewód do nóżek przekaźnika 87A i wracamy z 30 do wcześniej przeciętego przewodu. Na nóżkę 87 podajemy zasilanie z akumulatora (ja wziąłem z zasilania dołożonej pompy wody gdyż tam już był bezpiecznik). Nóżki 85 - GND; 86 - sterowanie - u mnie również wzbudza je pojawienie się zasilania na pompę wody. Jak tylko znajdę chwilę postaram się rozrysować schemat zasilania takiego układu dla dogrzewaczy które łatwo przerobić na pełnowartościowe ogrzewanie postojowe a są łatwiejsze w dostaniu na rynku wtórym. Przepraszam, że powielam post kolegi ThePanKot ale może komuś ewentualnie to coś rozjaśni bo ja chwilę się głowiłem nad tym.
  3. Ja tak pisałem wyżej problem znalazłem, po prostu chyba przez jakość paliwa (może też przez brak dodatkowego filtra paliwa bo z nim nie chciało ssać, czyli idzie prosto z baku) w komorze spalania była jedna wielka sadza, po wyczyszczeniu m.in. świecy czyli tu czujnika płomienia pali bez problemu i grzeje zdecydowanie lepiej. Po weekendzie spróbuję podpiąć to pod gniazdo OBD i Climatronic, nurtuje mnie tylko cały czas czy jest potrzeba osobno uruchamiać wentylator, bo zasadniczo uruchamiając Climatronic to on sam go włącza.
  4. Spróbuję się podpiąć tym KKL, albo w ogóle podepnę to pod gniazdo OBD, bo czytałem że i tak ludzie robią. Nie mniej coś nie mogę się zebrać za montaż tego bo kończę porządki w garażu i nie ma jak wjechać tymczasowo, a pogoda na dworze nie zachęca do pracy. Ale tak jak pisałem, podejrzewam, że jeśli się nie zablokowało to powinno się uruchmoić, bo ma świecy była sadza jak w piecu węglowym.
  5. OK, dzięki za informację, postaram się to na dniach ogarnąć to dam znać. Choć pierw muszę zdiagnozować piec bo coś się nie chciał uruchomić tj nie podawał sygnału na pompę paliwa ale to chyba wina czujnika płomienia a konkretnie syfu w komorze spalania.
  6. Ale powiedz mi czy to wyczaiłeś że tym pinem można włączyć Klimatronic czy jest to wyjście specjalnie do tego? Czyli jak rozumiem wentylatora nie trzeba by osobno włączać tylko klimatronik i tak go włączy? Właśnie między innymi ja w zeszłym roku nie podpinałem grzania kabiny ze względu na akumulator (jednak wentylator mocno ciągnie). Ja do siebie założyłem ThermoTop'a można je dostać w dobrych pieniądzach od Mazdy 6 gdzie było montowane jako dogrzewacz silnika ale to tylko wiadomo kwestia pompki. Aha i jeszcze jedna sprawa, kolega tam pisał że można je diagnozować linią K? Czy mogę przez to rozumieć że można do tego użyć kabla KKL? I jak to podpiąć? Zasialanie plus wyjście diagnostyczne z Webasto bezpośrednio w kabel?
  7. Pozwól kolego że trochę odkopię temat, bo w sumie w zeszłym roku przecierałem szlaki w temacie webasto, bo praktycznie nic nie było na temat montażu w B5 i finalnie zamontowałem tak że zagrzewało mi silnik ale nie podpinałem nawiewu kabiny. Nie mniej możesz wytłumaczyć jak podpiąłeś konkretnie to pod wentylator i klimatronik bo nie bardzo z tego opisu rozumiem. Wiem, że samo Webasto ma wyjście do uruchomienia ww. (i robi to nie od razu a dopiero po osiągnięciu pewnej temp). Rozumiem, że w za sterowanie klimatronika odpowiada PIN 1 w kostce D i tam podajemy sygnał zapewne +12V. Ale czy konieczne jest osobne uruchamianie wentylatora? Jak klimatronik zostanie włączony to wentylator nie uruchomi się sam?
  8. Co do Webasto to do 500PLN spokojnie powinno się założyć. Sam piec ze sterownikiem i pompkami nie powinien wyjść więcej niż 400PLN. Doskonale nadają się od Mazdy 6 gdzie były używane jako dogrzewacze wtedy trzeba dokupić tylko pompkę cyrkulacyjną wody.
  9. Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.
  10. Na wyjściu z silnika w stronę nagrzewnicy jest taki podgrzewacz z 3ma świecami, choć szczerze mówiąc jak dla mnie to on mało co daje, może trochę jak świece są nowe, trzeba by je co sezon zmieniać. Na zimę to tylko Webasto się sprawdza. Cóż taki urok Diesla, jaka była temperatura na zewnątrz? Diesel, na mrozie na postoju będzie tracił temperaturę, nie powinno zejść bardzo w dół (choć to zależy od temp. otoczenia), ale 90 stopni będzie miał ciężko utrzymać, a już na pewno vw-nowski 1.9 TDi. Szczerze to jak po pół godziny jest 70 stopni od zgaszenia silnika to całkiem przyzwoicie.
  11. Funkcja zamykania drzwi po przekroczeniu prędkości traci sens w taki przypadku jak piszesz, bo ma ona na celu zabezpieczyć pasażerów i ładunek podczas postoju, nikt nie ukradnie Ci nic z samochodu podczas jazdy, tylko jak staniesz np na "światłach". I tak jak napisałeś otwarcie następuje po wyjęciu kluczyka, otwarciu guzikiem bądź podwójnym pociągnięciu za klamkę.
  12. Czy montował ktoś z Was albo ma zamontowane Webasto w B5, najlepiej Thermo Top bo np Eberspachery mam wrażenie, że są sporo mniejsze? Interesuje mnie gdzie jest ono umiejscowione i w jaki sposób zamontowane?
  13. Mam do Was pytanie, nie do końca wiem w jakim dziale umieścić temat bo w zasadzie chodzi o ogrzewanie postojowe ale problem dotyczy elektryki. Ale do rzeczy, chodzi o ogrzewanie postojowe jak w temacie, czy da się określić czy jest ono sterowane cyfrowo czy analogowo? Ewentualnie czy jeśli jest to sterowanie cyfrowe da się przerobić (uruchomić) na analog? Natrafiłem na taką stronę http://altox.ru/en/products/altox-ebus-convertor/ gdzie niby jest jakiś adapter, ale wygląda na to, że w fazie rozwojowej, chodzi też o to aby koszt nie był zbyt duży, bo co prawda sam piec jest w bardzo dobrym stanie i nie stary, ale jakbym miał wydać ok 100$ na wspomniany adapter to opłaca się już szukać innego pieca. Samo ogrzewanie pochodzi z Audi A6. Z tego co się zorientowałem to właśnie z Audi często są właśnie niestety sterowane poprzez CAN. Zależy mi abym mógł je uruchomić w samochodzie bez CAN (A4 B5) poprzez jakiś programator czasowy. Dokładne dane na zdjęciu.
  14. Próbował ktoś zrobić może jakąś sygnalizację włączenia ("uzbrojenia") tempomatu? Coś a'la Bo jak się orientuję to nasz licznik, a przynajmniej mój bez FISa przed lift nie przewiduje takiej opcji.
  15. Koledzy pozwólcie, że odgrzebię temat, czy może ktoś konkretnie powiedzieć jaki konektor jest właściwy do bezpiecznika uni i mini? Potrzebuje dołożyć jeden do tempomatu i próbuje doszukać się jakiś informacji i prawdę mówiąc nie za wiele można znaleźć. Najlepiej jakby ktoś znał numer oryginału, albo jest wstanie wskazać właściwy.