Jump to content
IGNORED

[1.9 tdi AHU 90km] Problem z paskiem rozrządu po wymianie uszczelki pod miską olejową.


pinciol77
 Share

Recommended Posts

Witam, wczoraj oddałem auto do mechanika, dziś przyjechałem odebrać, odpalam silnik i coś głośno piszczy i czuć jakby jakiś pasek paliło.

Po zdjęciu pokrywy rozrządu okazało się że to tam właśnie pasek pali.

Mechanik (tz, szef bo mechanikiem bym go nie nazwał) wmawia mi że to nie ma nic wspólnego z wyminą uszczelki pod miską.

Ale ja taki głupi nie jestem i sam zacząłem szukać przyczyny.

Okazało się, że nie kręci się ta rolka pod kołem zębatym pompy i pali pasek rozrządu.

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu czy ta rolka ma jakieś powiązanie z pompą oleju?

Mechanik mówi, że nie wie co się stało.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A co ma wspólnego wymiana uszczelki pod miską do tych objawów?.....Zadaj Sobie pytanie.....kiedy Rozrząd robiłeś...jakie rolki były wymieniane.....w jakim celu oddałeś auto do mechanika?......

Link to comment
Share on other sites

Czysty zbieg okoliczności ze akurat stalo sie to wtedy jak odbierałeś auto. Zmień kpl rozrząd i jeździj.

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd kompletny był robiony ok 1,5 roku temu, od tego czasu przejechałem jakieś 25 tyś. km.Rozrząd dobrej firmy.

Nigdy nie było żadnych pisków i pasek był ok.

Znajomy powiedział mi że napęd pompy oleju idzie właśnie przez to koło co stoi i w jakiś sposób pompa się zablokowała(nagar czy coś innego).

Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić?Czy rzeczywiście tak jest?


Dokładnie stoi to koło co jest oznaczone nr 17 na zdjęciu.

Link do zdjęcia http://zapodaj.net/259757cef9770.bmp.html

Link to comment
Share on other sites

Nie. odpalał przy mnie bo jak przyjechałem to dopiero skręcał miskę.

Ale czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć co jest na tym kole bo chciałbym mieć potwierdzenie u kogoś doświadczonego.

Czy rzeczywiście to koło napędza pompę oleju?

Edited by pinciol77
Link to comment
Share on other sites

Widziałeś końcowy etap skręcania miski i nie wykluczone że została uszkodzona pompa oleju podczas montażu miski dlatego zablokowało jej napęd. Z tego co pamiętam to kontrolka ciśnienia oleju świeci przy ok 1500 obrotów dlatego bez zdjęcia miski się nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki kolego "rikardo".

Najlepsze w tym wszystkim jest to że ten szef chciał żebym tak jechał, ale on nie bierze odpowiedzialności za rozrząd (drugi klient już czekał i się denerwował że jak szukam usterki).

Mówił, że nie ma nic do tego wymiana tej uszczelki.

Heh tylko teraz jeszcze pasek rozrządu będę musiał wymienić bo trochę go starło.

No i pewnie nową uszczelkę bo nie wiadomo czy ta nie będzie teraz puszczać.

Czyli kolego "rikardo" masz 100% pewności że pompa oleju ma napęd przez to koło?

Pytam po raz kolejny bo muszę mieć pewność, a nigdzie na internecie nie mogę znaleźć informacji.

Link to comment
Share on other sites

Tak jest to wałek pośredni łożyskowany na dwóch łożyskach ślizgowych napędzający pompę oleju. Skoro się nie obraca to coś go blokuje i może to być pompa oleju. Generalnie aby wymienić miskę to należy obniżyć zawieszenie lub podnieść silnik do góry ale ludzie stosują różne inne kombinację aby proces ten sobie ułatwić i nie wykluczone, że podczas wymiany tej miski mechanik uszkodził coś w napędzie pompy oleju. Aby to stwierdzić to niestety trzeba miskę zdejmować i dokonać wizji co się tam dzieje gdyż nie chce mi się wierzyć, że wałek się zatarł w takim stopniu, że się nie obraca juz podczas pierwszego uruchomienia. Teraz pozostaje Ci wziąć rachunek i zaholować auto do innego fachowca gdyż panowie będą tuszować ewentualną złą usługę naprawy.

Edited by rikardo
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Umówiłem się z mechanikiem na jutro że będziemy razem robić.

Zapłacę dopiero jak wszystko będzie zrobione, bo holowanie plus nowa uszczelka to za dużo by mnie wyniosło( a i terminy najwcześniejsze w okolicy to za 4 dni a ja muszę mieć samochód jak najszybciej)

Przerobiłem już temat uszczelki miski na internecie i myślę że dam radę.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ten wyciek z uszczelki miałeś zdiagnozowany? Często wyciek oleju z pękniętej rurki odpowietrzania silnika ścieka na dół i rozlewa się po krawędzi miski olejowej.

Link to comment
Share on other sites

Tak w pierwszej kolejności wyczyściłem wszystko.

Odma suchutka więc odpada, uszczelniacz na wale niedawno wymieniany wraz z kompletnym sprzęgłem.

Koło filtra oleju też było sucho.

Kolego radziłbyś zakładać nową uszczelkę pod miskę?

Nie wiem czy dokręcał śruby na wyczucie czy kluczem dynamometrycznym.

Heh ale znowu zbędne koszta a wątpię że wezmą to na siebie.

Link to comment
Share on other sites

Nie chce nić sugerować ale wydaje mi się, że uszczelka jeszcze się trwale nie ułożyła więc założył bym ja ponownie, sam u siebie uszczelki nie ruszałem, kupiłem sylikon do montażu misek, odtłuściłem połączenie miski z blokiem acetonem i zaspoinowałem uszczelkę. Metoda druciarska ale przestało mi cieknąć z prawej strony silnika.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie też tak zrobię bo koszt uszczelki to ok 65 zł.

Mam taki czerwony silikon do 350 stopni powinien się nadać.


Okazało się, że pompa była zablokowana przez kawałek jakiegoś plastiku ale nie wiadomo skąd się tam wziął bo nie wyglądało to jakby pochodziło z samochodu.

Po odkręceniu i wyczyszczeniu pompy wszystko wróciło do normy.

Jedynie pozostał trochę starty pasek rozrządu :facepalm::facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Jakiego koloru był ten plastik? Jak czarnego to może pochodzić od plastikowej rurki odpowietrzającej blok silnika o której powyżej wspomniałem. Rurka ta lubi pokruszyć sie przy końcu a kawałki jej ladują w misce.

Link to comment
Share on other sites

Jakiś taki czarny jakby z brokatem.

Nie od odmy raczej nie, był między smokiem a pompą.

A jego wymiary nie pozwalały na to by dostał się od góry przez tryby.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...