Jump to content
IGNORED

uszczelka pod dekiel zaworów


jarekgorski1
 Share

Recommended Posts

Wystarczy

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź w jakiej cenie masz erling albo reinz. Może warto dołożyć kilka zł. Przy montażu w narożniki uszczelki nałóż trochę silikonu. Jak będzie lecieć to tylko tędy.

Link to comment
Share on other sites

Tak czy inaczej dekiel już zdjąłeś więc komplet do wymiany. Dodatkowo możesz ta od świec też przesmarować silikonem tylko nie za dużo i przemyj to wszystko czymś. U mnie po założeniu nowej uszczelki świece też zaciekały delikatnie olejem mimo mocnego dokręcenia pokrywy. Silikon dał rade i jest sucho.

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

przy okazj muszę dać zobaczyć bo po rozgrzaniu silnika coś mi w nim tak pyka zawór czy coś innego nie wiem może zmienić olej na jakiś gęstszy nie wiem

Link to comment
Share on other sites

Nie naprawisz silnika lejąc gęstszy olej. Nie wiem ale minęło tyle lat a widzę , że nawyki i teorie pozostały z lat 80 i polonezów. Jaki olej masz zalany? Ja mam 5w40 bo jeżdżę autem cały rok a nie tylko wiosną i latem. Nie naleje gęstszego aż do śmierci silnika bo to tylko pogorszy sprawę. Maks 10w40 w naszym klimacie i to dobry. Motul albo Liqui Moly.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie szklanka. Normalna sprawa przy przebiegach 200 tyś+. Jeśli to tylko cykanie a nie pukanie to wszystko ok. Chyba , że Cie to bardzo denerwuje to wtedy zwalasz walki i wymieniasz wszystkie. Komplet 20 ok 500zł z tego co pamiętam. Jeśli masz 10w40 to przy nim zostań. Przy następnej wymianie możesz zalać coś lepszej firmy ale tej samej lepkości.

To cykanie to pojedyncze czy słychać kilka szklanek? Jeśli gra Ci cała góra to może to być oznaka zapchanej/zużytej pompy olejowej albo napinacza. Jeśli tylko jedna czy dwie to wszystko w normie.

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdz cisnienie oleju.

Link to comment
Share on other sites

Szklanka

Link to comment
Share on other sites

Jak na ciepłym to perfidnie szklanka. Jeśli jedna to ok musisz z tym żyć. Chyba , że jesteś hardocre jak ja i wszystkie hałasy z komory Cie wk***ia..ą. W takim wypadku zwalaj walki i wymieniaj komplet. Dla zdrowych ludzi to jest raczej niedorzeczne więc raczej będziesz tak jeździł :grin:

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

Mozna wymienic tylko jedna ale bedzie kłopot ze zlokalizowaniem francy.

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

No loteria jest niezła. Robota i tak ta sama. Jeśli jesteś pewny po której stronie stuka wymień szklanki na jednym wałku. Jeśli na wałku ssącym to w ogóle masz łatwiejszą robotę. Jeśli dasz komuś do zrobienia to pewnie Cie skroją na kasę dość dotkliwie.

Link to comment
Share on other sites

sam nie będę grzebał bo się nie znam i nie chciał bym coś zchszanić a jak myślisz ile może to kosztować

Link to comment
Share on other sites

Wymiana ok 300-500zl, trzeba rozpinac rozrząd a co za tym idzie zwalać zderzak.

Link to comment
Share on other sites

Nie oceni tego po wyglądzie tylko na ucho. Jedyna opcja to lekarski stetoskop i obsłuchanie ale to i tak nie da 100% pewności. Ile chcesz jeździć tym autem? Jeśli dłużej zleć to komuś albo rób sam po kroku i wymień komplet 20 sztuk. Wymienisz jedna czy dwie a po złożeniu okaże się , że wał i dalej cyka. Przy okazji warto ocenić jak wygląda napinacz. Jeśli ślizgi są wytarte albo ugina się pod palcami go także warto wymienić bo wszystko będzie rozpięte i na wierzchu.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz tez ustawienue wałków i czy lancuch jest jeszcze dobry

Link to comment
Share on other sites

Masz tam dwa okienka. Ustawiasz lewy wałek okienko-strzałka i patrzysz na prawy ile jest przesunięte (tyle jest wyciągnięty łańcuch , strzałka poza okienkiem łańcuch też do wymiany). Jeśli już trochę kręciłeś przy aucie to sobie poradzisz. Jak coś pomogę. Jeśli jesteś noga nie tykaj bo zepsujesz :P Co jak co ale zdjąć pokrywę i sprawdzić łańcuch możesz sam bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

do wyebanej szklanki ?????

:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Pewnie kolejny stolarz. Kur.. mnie bierze jak czytam takie teksty. Debile teraz wszystko chcą kompem naprawiać. a jak się nie da silnik do wymiany albo wymieniają wszystko dookoła aż trafią na pałę.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie najlepiej jak się powie co ma wymienić to wtedy zrobi a nie chciał bym ładować kasy w to co jest ok. a z drugej strony denerwuje mie te cykanie

Link to comment
Share on other sites

Nagraj filmik i wstaw na YT.

ciesz się , że tak Ci nie puka. Moje V6 po kapitalce u stolarzy. Auto po tym filmiku przejechało jeszcze 2 tyś km i koniec , kasy nie odzyskałem :kox:
Link to comment
Share on other sites

Toć się nie pali. Nagraj z bliska , potem się odsuń od auta i z odległości. Następnie zamknij maskę i z różnych odległości. Trudno czasem uchwycić dźwięk nagraniem.

Napisz do Dzika z ciekawości ile ceni za komplet szklanek INA do tego motoru. Na pewno weźmie taniej niż jakiś yebak teoretyk ze stolarni od Ciebie.

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...