Jump to content
IGNORED

Chiptuning AJM


Lopezer
 Share

Recommended Posts

Witam. Skusiłem się na zakup chipa do AJM z firmy "eco-tuning". Silnik, wtryski i turbo są na żyletkę, a więc mogę zaryzykować. Przyrost mocy deklarują na poziomie: seria 115KM 285 Nm, po chipie 150KM 335Nm. Chip już mam, ale czy możecie mi wrzucić zdjęcie z jego lokalizacją. Jeszcze nie dobierałem się do kompa i nie wiem jak on w środku wygląda. Z lutowaniem nie ma problemu (naprawiam laptopy).

PLS podrzućcie jakąś fotkę z lokalizacją chipu.

Jak już skończę robotę to podzielę się wrażeniami :)

Link to comment
Share on other sites

Ile za tego chipa dałeś? nie sądzę żebyś 150 ps uzyskał. Ciekawe jakie efekty później będą. Jak masz możliwość to zgraj z tej pamięci wsad to zobaczymy co tam jest wymodzone. ECU masz na podszybiu. Jaki numer sterownika silnika masz??

Link to comment
Share on other sites

Dane sterownika: 038 906 019 AN, 1,9I R4 EDC 0000SG 1063 WSC 06325. Tyle udało mi się zczytać poprzez VCDS.

Gdzie jest ECU i jak go wyjąć to ja wiem, ale nie wiem, który to scalak (może być kilka takich samych).

Do wnętrza kompa w tym samochodzie jeszcze nikt się nigdy nie dobierał i dlatego nie wiem jaki jest schemat i który scalak mam lutować.

Chip kosztował 200zł kupiony na aukcji: http://allegro.pl/chiptuning-vw-audi-seat-1-9tdi-2-5tdi-to-nie-box-i4601733411.html

Edited by Lopezer
Link to comment
Share on other sites

Zadzwoń do mnie...


Ogólnie w Twoim sterowniku po kablu idzie wgrywanie...

Link to comment
Share on other sites

Chyba mogę zawiesić wątek do jutra.

Napisałem prośbę o zdjęcie lub schemat do sprzedawcy i na szczęście jest tylko 1 taki układ w ECU.

Dziś go podmienię i jutro dam znać jakie są wrażenia z jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Chyba mogę zawiesić wątek do jutra.

Napisałem prośbę o zdjęcie lub schemat do sprzedawcy i na szczęście jest tylko 1 taki układ w ECU.

Dziś go podmienię i jutro dam znać jakie są wrażenia z jazdy.

lepiej będzie jak zrobisz logi dynamiczne , bo wrażenia z jazdy w przypadku zakupu takiego gotowca nie mają żadnego znaczenia ... ;-)

Edited by spanky
Link to comment
Share on other sites

Ja też do takich chipów podchodzę z dystansem, ale zawsze zostaje mi oryginał, do którego mogę wrócić. Poza tym gość ma niezłe komentarze (wszyscy happy). Porównam sobie w VCDS'ie z oryginałem co tam zostało nagrzebane, ale uprzedzam, że nie jestem w tym biegły.

Inna sprawa z lutowaniem chipu. Scalaki SMD i BGA lutuję prawie codziennie, a więc nie będzie problemu.

Dziś wieczorem dobiorę się do ECU i w nocy zrobię jazdę próbną. Jutro dam znać czy zmiana dynamiki jest wyraźna.

Co do immo to podobno nie będzie problemów. Mam immo w zegarach.

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem program u Darona i wyszło 150/350 ale turbo już nie daje rady góra...

Link to comment
Share on other sites

Tak ale Darek indywidualnie stroi auto (znam jego robotę) tak jak potrzeba a nie gotowiec i nie sądzę żeby klient z allegro za 200 zł siedział i korekty robił pod logi...

Link to comment
Share on other sites

Czekam, na wrażenia z jazdy. Sam mam AJM'a i myślę nad dodaniem mu paru koni pod maską.

Link to comment
Share on other sites

Czekam, na wrażenia z jazdy. Sam mam AJM'a i myślę nad dodaniem mu paru koni pod maską.

Powtorze jeszcze raz zeby potem nie bylo placzu jak kto sie jeszcze skusi na taki zakup, wrazenia z jazdy bez logowania auta sa nie istotne ;-)

Edited by spanky
Link to comment
Share on other sites

Robota zajęła mi jakieś 40 minut.

Zakres robót: demontaż wycieraczek, podszybia, odłączenie klemy +, demontaż ECU, lutowanie (w tym 5 minut wygrzewania na preheaterze), poskładanie wszystkiego do kupy.

Silnik odpala tak samo jak wcześniej (na dotyk), zaczął gwałtowniej reagować już od dołu ( nawet od 1200rpm) turbawka załącza się przy tych samych obrotach, ale jest bardziej elastyczny (wcześniej zabawa była między 1800 a jakieś 3600rpm, teraz lepiej idzie z dołu i zabawa kończy się dopiero koło 4500rpm). Przyrost mocy według mojej prawej nogi to jakieś 20-25%. Różnice są wyraźne na biegach 3-5, bo na 2 biegu nawet przed chipowaniem zrywał gumę.

Zauważyłem, że na biegach 4-5 trzeba uważać z butem na niskich obrotach, ponieważ poniżej 2500rpm jak się dupnie to silnik aż zaczyna lekko drgać i na moje oko może to katować panewki.

Poza tym sądzę, że to najlepiej wydane 200zł w moim życiu :decayed:

Frajda z jazdy jest :banan: . Wczoraj ścigałem się ze znajomym (na prostej) z Audi A4 B6 1.9 TDI 130ps. WYMIĘKŁ :decayed: !!!

W weekend skoczę do znajomego podpiąć się pod kompa i zobaczę czy nie przegięli pały w tym sofcie.

Zaleję jeszcze do pełna, zrobię ze 400km i znowu wleję pod korek, żeby zobaczyć spalanie i czy MFA nie kłamie (wcześniej pokazywał co do grosza).

Dam znać co wyjdzie ze spalaniem i w kompie, ale na razie jeździ jak ta lala.

Odnośnie logów. Gość, który sprzedaje te chipy ma hamownię i twierdzi, że mapy są z samochodów robionych u niego na hamowni. Wiem, że nie ma dwóch identycznych silników i każdy AJM jest inaczej eksploatowany. Ale jeśli na hamowni podkręcisz takiego AJMa, i wgrasz taki sam program do drugiego, który był eksploatowany podobnie to może nie będzie efekt identyczny, ale zbliżony przynajmniej w 90%. Reasumując sądzę, że problemów nie powinno być żadnych.

Edited by Lopezer
Link to comment
Share on other sites

Sadze że Pan Lopezer i firma eco-tuning to jedna osoba jak dla mnie kosz.

Edited by ?ukasz13
Link to comment
Share on other sites

Silnik silnikowi nie równy :facepalm: zrób logi..


Sadze że Pan Lopezer i firma eco-tuning to jedna osoba jak dla mnie kosz.

Łukasz też to podejrzewam :decayed: zobaczymy co logi pokażą :decayed:


Czekam, na wrażenia z jazdy. Sam mam AJM'a i myślę nad dodaniem mu paru koni pod maską.


Powtorze jeszcze raz zeby potem nie bylo placzu jak kto sie jeszcze skusi na taki zakup, wrazenia z jazdy bez logowania auta sa nie istotne ;-)

Maciek ma rację :hi:

Link to comment
Share on other sites

Sadze że Pan Lopezer i firma eco-tuning to jedna osoba jak dla mnie kosz.

Widzisz różnicę pomiędzy firmą w Augustowie, a gościem z Lublina? Weź się powstrzymaj od takich durnych komentów.

Link to comment
Share on other sites

Spoko powodzenia tam.

Łukaszu jeśli nie wierzysz to wejdź sobie na Allegro. Link do aukcji podałem wyżej. Zobacz oferty kupna. Znajdziesz tam firmę "MASTERMEDIA". Właśnie w niej siedzę i piszę niedowiarkowi, że jest w błędzie.

I teraz odpowiedz mi na pytanie: Na jaką cholerę miałbym kupować chip na własnej aukcji poprzez firmę znajdującą się po drugiej stronie Polski, która działa w zupełnie innej branży i płacić jeszcze prowizję?

Jak chcesz to mogę Ci doradzić jak naprawić laptopa, ale przyznam, że się nie znam na modyfikacji map w ECU i wcześniej o tym wspomniałem.

Znajomy w Elizówce k.Lublina (nie w Augustowie dla Twojej wiadomości) podepnie mi się pod kompa w weekend i zobaczymy co zostało zrobione.

Prośba na koniec. Na przyszłość nie oskarżaj ludzi bez podstaw.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo urzekła mnie Twoja historia, czemu lutowałeś kość jesli w Twoim sterowniku soft idzie przez obd?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo urzekła mnie Twoja historia, czemu lutowałeś kość jesli w Twoim sterowniku soft idzie przez obd?

Bo nie mam kabla OBD, nie znam się na sofcie do samochodów (a z lutowaniem nie mam problemów), i żebym mógł w dowolnym momencie wrócić do oryginalnego chipu, który leży na półce.

Link to comment
Share on other sites

Ja juz widzialem wiele...takich tuningow.

Malo ktory wyglada od srodka na wsad ktory pisala osoba pod auto na hamowni ... zazwyczaj czasy + 20% mapa momentu +20% mapa pedału + 30% i heja + doladowanie od polowy skali juz podciagniete.

Efekt napewno odczuwalny ale...kupiles EKO wersje tak ?

Wersja EKO a zwywa na 2ce kapcie i dwumasem telepie z dolu (BTW AJM ma jedne z najbardziej pancernych dwumas ever).

Strach sie bac co bedzie w wersji HARD ...180KM i 450Nm :) ?

Zadziwia mnie fakt ze softy online sa zazwyczaj o kilka % mocniejsze o tych ktore wypuszczamy my...z hamownia i diagnostyka.

Zastanawiajace prawda :) ?

Edited by rob555
Link to comment
Share on other sites

Bo nikt juz ich nie hamuje a jak juz to zrobi to wyniki sa przykre dla klienta.

Link to comment
Share on other sites

Co do gotowców to może i ja sie wypowiem.

Z 4 lata temu mój wujek zakupił od tego samego człowieka co autor chipa do octawi 110km

Miała ponad 400tyś na blacie w czasie zaaplikowania chipa.

Fakt faktem nie wykonywał logów ani nic jedynie co, to podobno kopciła przy butowaniu ale dynamika bardzo się poprawiła.

Octawia teraz jest w innych rękach sprzedana jakiemuś znajomemu i nadal to jeździ bez większej usterki.

Poszedłem za jego głosem i zakupiłem gotowca, co prawda nie od tego allegrowicza.

Posiadam A4 B5 z silnikiem 1.9 TDI 1Z seria dodatkowo z komputerem 8bit.

Zakupiłem komputer 16bit z przygotowanym programem.

Samochód odżył i to bardzo w końcu można się tym samochodem poruszać po drogach.

Przyspieszenie do 100km/h z 13.5s do 11s z zatkanym katem i EGR.

Doładowanie ustawione z 0.9 bar seria do 1.2bar czyli według sztuki.

Co do kopcenia na samym początku samochód kopcił ale po usunięciu kata i ogólnym przedmuchaniu całego wydechu po poprzednim użytkowniku samochodu, przy pełnym bucie tylko delikatnie zakapca.

Co ja mogę powiedzieć ogólnie jestem zadowolony. chociaż zauważyłem trochę większe spalanie, ale nie jeżdżę teraz delikatnie.

Logi mogę podrzucić w wolnym czasie jak bym zrobił.

Link to comment
Share on other sites

Dajcie spokój... chytry traci dwa razy...

Kolega zaaplikował sobie chipa do 1Z... silnika wystarczyło na jakieś 20kilka kilometrów autostrady... spłynęły tłoki... Silnika nie opłacało się robić... Przed chipem wszystko było extra, tylko mocy mało...

Sam paru osobom zawracałem głowę odnośnie softu... kwoty, które usłyszałem nie są duże, więc nie rozumiem kupna czegoś za 200zł, lutowania i jeżdżenia jak saper. Albo będzie dobrze albo nie...

Link to comment
Share on other sites

Podstawą jest diagnostyka, często chip gotowiec marnie obrobiony daje overboosty z powodu braku korekty map pod konkretne auto = urwany wałek turbo.

Moim zdaniem albo robić dobrze albo wcale.

Link to comment
Share on other sites

do 1Z co byś nie wsadził przy normalnym użytkowaniu niespodzianek nie powinno być, u kolegi tłoki padły bo lały wtryski, program nie koniecznie był przyczyną, wsadź do nowszego silnika mniej pancernego takiego czipa to zobaczymy po ilu miesiącach wyzionie ducha dwumas czy turbo, wtedy zobaczysz czy było warto pakować czipa od osoby no name która może jeszcze zajmuje się naprawą dwumasów lub turbin:)

sam napisałeś do 2500rpm jak się dupnie to silnik aż zaczyna lekko drgać - myślisz że tak ma być? przecież właśnie zapikowałeś czipa który drastycznie przyspieszy zgon dwumasu, kondycje silnika i skrzyni też nadwątli że potem na serii na dwójce nie będzie miał siły tracić trakcji, taki będzie finał tego typu bezsensownych oszczędności, nie lepiej zrobić u kogoś kto się liczy z tym że mu możesz w razie czego zrobić anty reklamę?

Link to comment
Share on other sites

takie drgania przed chipowaniem też występowały, ale w mniejszym stopniu. Wygląda to tak, że jeśli np. położę klucze od domu przy popiołce to zaczynają brzęczeć. W dieslach jest to normalne zjawisko, tylko chciałem podkreślić, że na nowym chipie drganie się lekko nasiliło (tylko jak się ciśnie na niskich obrotach i wysokim biegu).

Co do dwumasy to jej nie mam. Wcześniej właścicielem tego auta był mój brat i założył sprzęgło standardowe sachsa (wiem trochę przyoszczędził nie biorąc dwumasy). Ma to swoje plusy i minusy.

Co do skrzyni to wiem, że w tych samochodach jest nie do zarżnięcia.

A odnośnie silnika. Cóż nie zamierzam trzymać gazu w podłodze cały czas. Chciałem mieć trochę lepszego buta np. na trasie podczas wyprzedzania i tylko od czasu do czasu lekko poszaleć. TO NIE JEST SAMOCHÓD NA TOR.

Na profesjonalny tuning za 1000-1200zł w tej chwili mnie nie stać. Sorry, ale też musiałem trochę przyoszczędzić. Poza tym gość od tego chipa ma niezłe komentarze.

Jutro albo pojutrze jeszcze znajomy mi zerknie do kompa i może dojdziemy co w tym sofcie wyrzeźbili. Jak coś będę wiedział to dam znać.

P.S. Jeśli to ma jakieś znaczenie to dodam, że turbo było regenerowane jakieś 50000 km temu w Lublinie na ulicy Abramowickiej (wysyłali turbawkę do Mielca, podobno do tej renomowanej firmy, nie pamiętam jej nazwy). Wiem, że w Mielcu jest teraz zarejestrowanych kilka czy nawet kilkanaście firm regenerujących turbiny i lecą po renomie jednej firmy. Ale brat mówił, że po regeneracji samochód dostał kopa jak nigdy, a jeździł tym Audi ponad 4 lata (ja już prawie 2 lata). Póki co turbawka ma 50000km i śmiga ekstra. Regeneracja była w kwietniu 2011r. Jedyne co się z nią dzieje to puszcza trochę oleju do intercoolera, ale dwóch znajomych mechaniorów mówiło mi, że to normalne. Tak jest od samej regeneracji.


Witam. Dziś zrobiłem u znajomego logi dynamiczne. Dajcie znać jak je wrzucić.

Link to comment
Share on other sites

OK wyszło mi coś takiego.

http://vaglog.rtnet.pl/log_187878.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_187879.html

Dajcie znać czy wygląda to ok i czy nie brakuje czegoś.


Logi robiłem na 3 biegu 2 razy. Raz do 3000rpm i raz do prawie 5000rpm.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...