Jump to content
IGNORED

PROBLEM Z 1.8T APU CHYBA RĘCE MI OPADNĄ


zola18
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z moim 1.8t apu historia dość długa ale w skrucie wygląda to tak po wymianie turbiny na hybrydę zaczeły się kłopoty auto przy około 4800-5000 obr/min zamyka się przepustnica i koniec doładowania mimo że seryjna turbinkę mozna smiało wywindować obrotami i auto szło.Teraz okazało sie ze po podłączeniu do VAG pojawił się błąd 17748 i zaczeło się kopanie

1)podmienione czujniki: wału i wałków i błąd nadal jest.

2)okazało się że pompa oleju rzęźi wiec zamontowałem nówkę sztuke olej itp no ale problem błędu i zamyaknie sie przepustnicy nadal jest

3)zdjęcie przodu i sprawdzenie ustawienia rozrządu-wszystko na znaczkach

4)zdjęcie pokrywy zaworów żeby policzyć ogniwa między wałkami i sprawdzić czy napinacz pracuje niby wszystko ok

5) czujnik a turbiny odpiety a i tak 4800 i zamyka sie przepustnica

6)przepływka sprawdzona działa,a po podmianie na inną (z auta kolegi) dalej to samo

Zaczeły się niższe temperatury i teraz auto jak postoi nocke to rano po odpaleniu dławi się jak by nie chodził na wszystkie garki ale jak dodam gazu to zaczyna strzelać w wydech i zaczelo się strzelanie w wydech w czasie jazdy gdy zdejme noge z gazu w okolicach 4000 obr/min

1)cewki, świece sprawdzone

2) czujniki temp. oraz czujnik tem zasysanego powietrza sprawdzony na VAG pokazuja rzeczywiste wartości

Szukałem po necie tego błędu ale kanały które tam podaja 93 94 u mnie są puste na Vag

JAKIEŚ POMYSŁY?

Link to comment
Share on other sites

Co znaczy zamyka sie przepustnica? Program seria? Moze po prostu nowa turbina przeladowuje dlatego odcina moc, jakies logi byly robione?

Link to comment
Share on other sites

logi jeszcze nie robione, narazie starą szkoła robione czyli szczelość ukladu była sprawdzana poprzez nabićie powietrza z kompresora i obserwację zegara czy spada cisnienie, przegladanie wężyków, czyszczenie fmic itp ale stara k03 ładowala 1.1 poczym leciało na jakies 0.9 i nic sie nie działo a ta ledwie nabije 0.7 może 0.8 wejdzie na te około 5000obr/min i momentalnie wskaźnik pokazuje zero doładowania a auto dostaje muła

Link to comment
Share on other sites

program nie był robiony auto jest zagazowane i na podstawie sterownika gazu jest nadlewana gazem afr sondą szerokopasmową sprawdzany żeby nie przedobrzyć.Dodam ze jak autem stoi sie w miejscu to można wkrecic ją ponad 6000 obr/min i jest ok tylko w czasie jazdy gdy silnik ma obciążenie jest ten cyrk

Link to comment
Share on other sites

To co tam jest mbc? Nie bedzie to dobrze dzialac, jesli ecu nie ma kontroli nad doladowaniem poprzez n75 robi to samo przepustnica...

Link to comment
Share on other sites

Trzeba przywrócić doładowanie do serii, zrobić logi dynamiczne, to podstawa.

Link to comment
Share on other sites

jest mbc n75 tez i w kazdym wariancie zachowanie jest takie samo wczesniej latałem na mbc przez rok czasu i było wszystko ok a teraz takie cyrki czy wepne mbc czy n75 steruje to i tak problem nie znika :(


a walczył juz ktoś z błedem 17748 ?

Link to comment
Share on other sites

:( kolejny problem doszedł autem na lpg nie można jechać pow.3000/obr a na pb idzie normalnie

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem robisz wszystko pod górkę. Uważam że powinieneś zrobić tak jak koledzy wyżej piszą - wrócić do całkowitej serii jeśli chodzi o doładowanie, najlepiej odłączyć LPG żeby nie bruździło, reset ECU, kasowanie błędów i sprawdzić auto na PB.

Link to comment
Share on other sites

auto zreanimowane teraz śmiga aż miło :banan: temat do zamkniecia

Link to comment
Share on other sites

Może tak pochwaliłbyś się rozwiązaniem swojego problemu dla innych.

Link to comment
Share on other sites

Może tak pochwaliłbyś się rozwiązaniem swojego problemu dla innych.

eee tam po co ??

przecież ten dział to nie od tego aby pomagać i opisywać co w trawie piszczało ;)

Edited by maly_sz
Link to comment
Share on other sites

Może tak pochwaliłbyś się rozwiązaniem swojego problemu dla innych.

eee tam po co ??

przecież ten dział to nie od tego aby pomagać i opisywać co w trawie piszczało ;)

Fakt, zyskać pomoc a potem kopnąć wszystkich w du*** :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie macie racji jak widac po mojej aktywności na forum nie spedzam tu dużo czasu i to dla tego :P

Co do przyczyny że auto na LPG nie działało to okazała się uszkodzona membrana w reduktorze.

Auto zostało dokładnie obadane,osłuchane,lapek + VAG, jazdy testowe, kilka konsultacji i zero konkretów jak wiecie błąd 17748 jest ciezki do wyeliminowania jeśli wymiana czujników nie pomoaga itd dlatego zapadła decyzja o rozkopaniu auta i przeglądaniu i skladaniu wszystkiego i tak też sie stało a przy okazji jeszcze kilka nowych żeczy sie ujawniło i usterek które zostały usuniete,

Głównym winowajcą moich problemów okazał się uszkodzony klin koła żebatego rozrządu ten luz powodował że rozrząd nie zgadzał się o około pół zeba,co do słabego doładowania to winowajcą była tuleja na wirniku.

Zostało zrobione:

1) wymieniony został napinacz wałków

2) turbina została wysłana na reklamacje gdyz luz na wirniku był mega wiekli mimo że turbina miała 4 miesiące (oczywisie reklamacja nie uznana koszt naprawy 440zł)

3) uszczelka miedzy kolektor a turbinę

4) wimieniona uszczelka kolektora wydechowego

5) wymiana uszczelki pokrywy zaworó

6)nowy olej i filtr

7)wymiana napinacz paska od klimy

8)wymiana koła zębatego wału

Na chwile obecną auto ustawione jest przez mbc na doładowanie 1.1 bara a na pełnym rozkręceniu mbc najwiecej naładował niecałe 1.5 bara

To tak w skrucie bo możliwe że dużo mi umkneło z pamieci :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak długo auto pochodzi ok zanim znów wszystko się wysra. Sory, ale przy takim ustawianiu "na oko" nie ma szans aby to chodziło dobrze w dłuższej perspektywie czasu. Takie rzeczy to można było robić w 1,6TD - podkręcić mu doładowanie, przekręcić pin na pompie i dopasować wsio pod kątem dymienia. Takie rzeczy w 1,8T na dłuższa metę nie przejdą.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak długo auto pochodzi ok zanim znów wszystko się wysra. Sory, ale przy takim ustawianiu "na oko" nie ma szans aby to chodziło dobrze w dłuższej perspektywie czasu. Takie rzeczy to można było robić w 1,6TD - podkręcić mu doładowanie, przekręcić pin na pompie i dopasować wsio pod kątem dymienia. Takie rzeczy w 1,8T na dłuższa metę nie przejdą.

wyjdzie w praniu ile autopojezdzi natomiast ciekawi mnie twoje okreslenie ,,na oko,, sprecyzuj co konkretnie masz namysli że było tak ustawiane, przecierz auto jest zagazowane zwiekszając doładowanie w programie od gazu też można nadlać dawke tak żeby AFR był na odpowiednim poziomie

Link to comment
Share on other sites

Specem nie jestem, ale mapy LPG masz ustawione w oparciu o mapy PB + nadlewka dla większego ciśnienia. Jeździsz tylko na LPG? Odpalasz na LPG? Co w sytuacji gdy jedziesz na PB a mapy przecież nie są dostosowane do obecnych parametrów silnika?

Link to comment
Share on other sites

Specem nie jestem, ale mapy LPG masz ustawione w oparciu o mapy PB + nadlewka dla większego ciśnienia. Jeździsz tylko na LPG? Odpalasz na LPG? Co w sytuacji gdy jedziesz na PB a mapy przecież nie są dostosowane do obecnych parametrów silnika?

auto odpala na beznynie i pozniej jezdze na lpg ale nawet jesli chciałbym pojezdzic na benzynie to wystarczy nie żyłowac auta przecierz,

jesli nawet auto jest odpalane z Pb to też go nie uszkodzisz bo jak chcodzi na wolnych obr to nie ma doładowania czyli seria to znaczy ze dawki są w normie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...