wiesniak Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Czesc. Chcialem sie poradzic jakie powinny byc moje nastepne kroki. Posiadam od kilku miesiecy B7 quattro, 1BA. Wymienilem zawias na zestaw eibach b12 prokit. Bo to sie bujalo tak ze masakra. Poza tym bylem trzy razy u roznych diagnostow zeby sprawdzili cale zawieszenie pod katem zuzytych elementow. Zawsze werdykt byl ze wszystko jest w stanie bardzo dobrym. Zmiana zawiasu odmienila to auto na duzy plus, ale nadal to nie jest to czego oczekuje. Auto kiwa sie na boki, tak jakby cos bylo luzne. Nie sa to amory bo generalnie fajnie tlumia i sa dosc twarde. Problem objawia sie na przyklad w sytuacji gdy na autostradzie trzeba zmienic kilka razy pod rzad pas ruchu. Przechyla sie wtedy bardzo. Nie wpada w poslizg, moze czasem zapiszcza opony, ale jest to nie przyjemne. No i ogolnie powoduje to ze nie umiem przewidziec jak auto sie zachowa co wprowadza mnie w stan ciaglego niepokoju :-). Dodatkowo opisze to tak, ze jesli jade dosc szybko i wykonuje lekki skret kierownica to auto najpierw sie przechyla a dopiero potem zaczyna lekko skrecac. Jesli wtedy odkrece lekko w druga strone to reakcja jest podobna ale za kazdym powtorzeniem przechylenie jest wieksze. Czy te objawy sa normalne ?? Mialem tak w golfie 4 ale po zmianie amortyzatorow na twardsze i wymianie takich silentblockow w przednich wachaczach na twardsze w pelni wypelnione guma, auto prowadzilo sie wzorowo. Na normalnych springach i belce z tylu... Czy jakis podobny mod mozna wykonac tutaj ? Dziekuje za przeczytanie mojego posta a za odpowiedzi nawet bardziej. G.
Mesiah Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Może pobaw się i wymień stabilizatory przód/tył na sztywniejsze? Od wersji RS powinny pasować ale nie ręczę bo w b7 nie siedzę jeśli chodzi o ulepszenia zawiasu. Gumy do nich może jakiś poliuretan.
tomaszstn Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Dokładnie, stabilizatory od RS4, jest nawet wątek na forum o tym. Niech sprawdzą dobrze zawieszenie bo coś musi być nie tak skoro autko nie prowadzi się idealnie. Geometria przodu i tyłu była zrobiona? Może też nie do końca chłopaki się z nią popisali i jakieś kąty są poza tolerancją. Gumy na stabilizatorach, łączniki też bym sprawdził. Zobacz jeszcze końcówki drążków kierowniczych oraz same drążki, może tam już się luzy małe zaczynają robić.
jacek70 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 A ja proponuję sprawdzić amortyzatory. Możliwe że już nie trzymają jak należy i buja.
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) Tez należę do tych co uważają że a4 to tylko na autostradę że swoim zawiasem. Ale podstawa na przechyly to stabilizator i jego mocowanie. Może już gumy do wymiany. W sedanie wystarczy wsadzić stabilizator od kombi i już mocna poprawa ale do kombi już trzeba pełny z rs a ciężko i drogo. Edytowane 1 Października 2014 przez POWER-KRIS
MAT1000 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Miałem podobnie ze swoją, po zmianie amorków na twardsze, amorki wyleciały, ale potem zmieniłem stabilizatory. Różnica taka, że zniwelowały bujanie na boki i nurkowanie przodu podczas hamowania na seryjnych heblach.http://a4-klub.pl/index.php?/topic/20949-czy-ktos-zakladal-stabilizator-z-rs4-do-zwyklej-a4/page-30?hl=stabilizatory#entry2777138
wiesniak Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 Amory sa nowki z zestawu eibacha. To sa naprawde twarde amory o skroconym skoku. Zbieznosc tez sprawdzana i jest OK. Poczytalem ten watek ze stabilizatorem i wychodzi na to w quattro 1BA mam najcienszy stabilizator z tylu 16mm. Nie mam tego jak sprawdzic akurat. Zmienie te stabilizatory i wszystkie gumy im towarzyszace gdy bede mial mozliwosc i zobaczymy. Dzieki za odpowiedzi !!!
tomaszstn Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Dokładnie PS: Uzupełnij jeszcze profil
DaroLubin1989 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Miałem taki problem po zmianie opon z beznadziejnych Goodyear na bridgestone potenza s001 94y auto jedzie jak po szynach Tylko ze zmieniłem z 205*55*16 na 225*45*17 opony bez runflat lecz ze wzmocnionym rantem Goodyear był tak beznadziejnie miękki ze skrecajac kierownicą czułem ze auto dalej jedzie prosto
wiesniak Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Gdy pisalem to zapytanie mialem 16/205/55. Teraz sluza jako zimowki a na lato mam 17/225/45. Tez z rantami. Wymienilem tez stabilizator z tylu na 20 mm. Stabilizator poprawil sytuacje duzo. Kola troszke. Ale nadal nie to co chcialbym miec. Ogolnie na szybkich lukach nia problemu. Trzyma sie swietnie. Zarowno na 16 jak i na 17. Gorzej gdy mamy do czynienia z krotkimi lukami, skretami =>90 stopni na skrzyzowaniach, rondami, nawrotami, ktore pokonuje sie przy nieiwelkich w sumie predkosciach, ale ciut wiekszych niz wiekszosc kierowcow to robi. Wtedy wychyla sie moim zdaniem o wiele za bardzo. Pozdro. G. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się