Rozmys11 0 Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 (edited) Witam,serdeczna prośba o ocenę paska rozrządu, kupiłem niedawno auto wg ksiązki serwisowej i wlepki pod maską pasek ma teraz niecałem 50 tys km. silnika AFN , skrzynia automat. Pasek continental.Nie wiem czy lecieć już do mechanika czy jeszcze z trochę mogę polatać http://www.directupload.net/file/d/3761/pcvbqogs_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/3761/zeozvkm9_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/3761/ypb8x2gh_jpg.htm Edited September 30, 2014 by Rozmys11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
powaguspisz 2 Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Wymiana paska w tym silniku nie jest pracochłonna, ani jakoś nadzwyczaj inwazyjna, koszt samego paska też jest na prawdę bajeczny, a więc jak wymienisz będziesz miał spokój duszy, bo nie wiesz jak ktoś nim jeździł, czy szarpał, czy dawał ognia itp... dwa 50 tyś w jakim czasie ?? Wygląda na całkiem zdrowy, ale sam musisz zdecydować, koszt nie jest wielki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartollo 2 Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Widziałem paski które się zrywały a wyglądały jak nowe. Ja dla świętego spokoju w Audi jak i poprzednich zrobiłem pakiet startowy (rozrząd + olej i wszystkie filtry ) wiem co ma i latam juz bezawaryjnie 2 lata i prawie 40tys km Rozrząd do afn'a nie jest drogi a remont głowicy trochę kosztuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozmys11 0 Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 Wymiana paska w tym silniku nie jest pracochłonna, ani jakoś nadzwyczaj inwazyjna, koszt samego paska też jest na prawdę bajeczny, a więc jak wymienisz będziesz miał spokój duszy, bo nie wiesz jak ktoś nim jeździł, czy szarpał, czy dawał ognia itp... dwa 50 tyś w jakim czasie ?? Wygląda na całkiem zdrowy, ale sam musisz zdecydować, koszt nie jest wielki. 4,5 roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
powaguspisz 2 Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 5-7 lat to max, choć są tacy co śmigają po 15 i udało im się ale mieli szczęście. 5 - jeśli silnik ma wiele rolek, 7 - jeśli nie jest to wielorowkowy rozrząd. No i oczywiście wymiana interwał wskazania w/g zaleceń producenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozmys11 0 Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 5-7 lat to max, choć są tacy co śmigają po 15 i udało im się ale mieli szczęście. 5 - jeśli silnik ma wiele rolek, 7 - jeśli nie jest to wielorowkowy rozrząd. No i oczywiście wymiana interwał wskazania w/g zaleceń producenta. No i oczywiście wymiana interwał wskazania w/g zaleceń producenta- co to znaczy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldi 8 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Tak nie ocen7sz stanu paska tylko wizualnie trzeba zdjąć i zobaczyć czy nie ma pęknięć między ząbkami tym bardziej że już przyjechałeś 50 tyś Link to comment Share on other sites More sharing options...
xree 0 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Mi on wygląda na stary:) - Wydaje mi się że nie przylega idealnie do koła wałka - chyba że to tak na foto tylko Link to comment Share on other sites More sharing options...
janusz_stg 7 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 (edited) Biorąc pod uwagę "zalecane " interwały wymian co 60 tkm to realna strata eksploatacyjna jest jak 5:6 czyli znikoma . Zaś ryzyko pozostaje zawsze po kupnie samochodu . Cofnięte budziki i takie inne niespodzianki mogą cię o wiele więcej kosztować. Jak kupiłeś auto dla siebie to nad czym się zastanawiasz. Ogólnie przyjętą zasadą jest brak zaufania do sprzedającego i wymiana oleju filtrów i paska traktując to jako wkład starowy. Edited October 2, 2014 by janusz_stg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz102 2 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Miał może ktoś przypadek, że zrobił rozrząd u mechanika, gdzie gwarancja jest na 60 000 km lub 5 lat i rozrząd uszkodził silnik ? Pytam z ciekawości jak to wygląda, bo różnie się mówi. Rozrząd firmy SKF 1. Czy producent np SKF odpowiada za szkody i daje nowe części lub może dać silnik "w podobnym stanie"? 2. Gwarancja obejmuje wymianę samego rozrządu czy wszystkich rzeczy, które przez to ucierpiały ? 3. Jak z kosztami naprawy czyli tzw. robocizna. Kto za to płaci ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janusz_stg 7 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Opel Omega 2.0 16V . Urwany pasek rozrządu. Naprawa głowicy i nowy rozrząd zlecony w warsztacie . Faktura 3600 zł. Przejechane kolejnych 3,5 tkm . i ta sama historia. Urwany rozrząd .Wyjaśnienie przyczyny.:Sklep sprzedal złą śrubę napinacza paska. Zcięta śruba. Rozwiązanie problemu: Sklep poniósł koszty nowych części - warsztat wykonał kolejny raz naprawę. Kolejna faktura i nowa gwarancja. Jeden warunek Faktura za wykonaną usługę i zakup części. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now