Jump to content
IGNORED

Czy w b7 byly 1.6 8v?


marek2014
 Share

Recommended Posts

Witam, dopiero przymierzam sie do kupna audi. Zastanawiam sie nad b6 i b7. Czy w b7 byly montowane 1.6 8v? Czy tylko 16v? Czy ten 16v jest bezawaryjny i dobry do gazu? Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

1.6 8v był montowany, nawet częściej niż 16v. Dobry silnik, szczególnie do lpg, ale pod warunkiem jeśli liczysz na spokojną jazdę. Jeżeli wlączysz klimę i inne przyrządy zabierajace moc to wyprzedzając na trasie na pewno to odczujesz.16v był montowany w golfie V i z tego co wiem, to miał problemy ze znikaniem oleju (jak większość wielozaworowych silników od vw/audi). Tego w 8v nie było...ogólnie dobry silnik, do a4 trochę za słaby, ale mimo tego niełatwo go znaleźć na rynku

Link to comment
Share on other sites

A4 B7 1.6i ma 8zaworów nie było wersji 16zaworowej. Dobry jest do gazy aczkolwiek nie ma czym jechać. Polecam 1.9 116koni---140virus.

Edited by VTG
Link to comment
Share on other sites

Były i są bardzo bezawaryjne. Problem tylko z dynamiką. Gaz + klima odczuwalne na przyśpieszeniu.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, klime uzywam 2miesiace w roku, woze tez niemowlaczka takze nie szaleje choc zauwazylem, ze lubie przyspieszenie :) mordka sie mu smieje wtedy. Moze lepiej 2.0 130ps?

Link to comment
Share on other sites

Bierz 1,8t. Nie pożałujesz.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, klime uzywam 2miesiace w roku, woze tez niemowlaczka takze nie szaleje choc zauwazylem, ze lubie przyspieszenie :) mordka sie mu smieje wtedy. Moze lepiej 2.0 130ps?

jak trafisz na "dobry" 2.0 to nie pożałujesz. Silnik w miarę dynamiczny no i bezawaryjny. Tyle że mozesz traić na taki który bierze olej, a to sie bardzo często zdarza. Nad 1.8T ludzie się rozpływają, ze taki super. Jak dla mnie szału nie ma. Jeżeli chodzi o prześpieszenie do tyłka mi nie urwało, a awarie sie w tym silniku zdarzają. No i też podobno lubi olej. Jak większość benzynówek od VW/Audi.

Bierz 1,8t. Nie pożałujesz.

Nie jest łatwo znaleźć dobry 1.8T. Jest popularny - to fakt, a to nakręca rynek na liczne przekręty w tym silniku.

Link to comment
Share on other sites

NA twoim miejscu szukał bym 2.0, opłaty masz takie same, koszta utrzymania nie znacznie może wyższe, spalanie na podobnym poziomie, bo 2.0 mniej ciągniesz a 1.6 trzeba depać by to chciało jechać, i tylko będziesz się denerwował a trzeba przyznać że jak trafisz, w zadbany egzemplarz to będziesz zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

marek2014 tez przymieżam się do zakupu B7 i mam dokładnie taki sam problem. Szukam silnika do gazu i nie da się ukryć że do tego idealną jednostką jest poczciwe 1.6 8V. Niestety 102KM na masę B7 to jest mało :/ Nigdy nie miałem auta o jakiejs niebotycznej mocy, jezdziłem Audi B4 2.0 115KM a pozniej BMW E46 318i 118KM. Jakoś dawałem sobie rade, ale tu jest jednak kilkanaście koni mniej i boję się, że do komfortowej jazdy na trasie może być malo.

Alternatywą może być silnik 2.0, też daje się zagazować, ale duża ilość egzemplarzy (jesli nie wiekszosc) lubi olej, czytając niektóre tematy odnosnie 2.0 może się włos zjezyc na głowie.

1.8T to również sprawdzona jednostka, również nadaje się do lpg, ale cenowo znacznie odstaje od wolnossących no i o zadbany egzemplarz jest zdecydowanie trudniej.

Jak widzisz poszukiwacze benzynówek nie mają łatwo :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...