Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Alarm fabryczny + centralny zamek, brak dźwięku.


largovinch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mianowicie w moim APT z 2000 roku od czasu gdy ją kupiłem po wciśnięciu zamknięcia lub otwarcia drzwi alarm włącza/wyłącza się bez dźwięku. Kiedy się wzbudzi kierunki migają ale nie wydaje z siebie dźwięku. Dodatkowo słychać pompkę ale nie otwiera i nie zamyka drzwi (czyżby plastikowy tłoczek w środku niej szlag trafił)? Macie jakieś pomysły aby był dźwięk i otwieranie było z pilota normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Opisz dokładnie problem. Czy centralny działa jak zamykasz go kluczykiem z wkładki zamka? Jeżeli działa to wtedy należy sprawdzić kodowanie pompki. Jeżeli nie, to sprawdź przewody od powietrza lub pompka do wymiany.

Dźwięk syrenki również może być nie zakodowany lub błędnie podpięty pod piny pompki.

I jakie masz oznaczenie pompki? Nie wszystkie pompki posiadają funkcję radiową, za to wszystkie mają sterowanie alarmem. Możesz więc też mieć nieodpowiednią pomkę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Piotr35KP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę tylko slychać, nie owiera/zamyka ani z pilota ani z kluczyka. Nie wiesz gdzie ona się znajduje? W prawym tylnim nadkolu tak jak w ADR 95 czy pod kanapą? Jak zakodować dźwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wirnik w pompce pękł. Częste schorzenie ze starości lub nieszczelności układu pneumatycznego co potwierdzi błąd "01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)", ale łatwe w naprawie, niestety potrzebna druga lub inna z podobnym i jeśli jest wspomniany błąd to trzeba zlokalizować wyciek powietrza.

Co do kodowania to kabel KKL i jakiś program VCDS czy VAG-COM.


Kod pompki: +01024 - zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał soulmaster3m. Mógł strzelić wirnik. Możesz szukać innego na wymianę, ale tu jest trochę roboty, lub kupić używaną za ok 150zł tylko z odpowiednim oznaczeniem, tzn. aby posiadała funkcję sterowania radiowego i fabrycznego alarmu. Pompka znajduje się w prawym tylnym nadkolu.

Edytowane przez Piotr35KP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zabieram się do zamówienia kabla. Tylko że nie od viakena bo przebywam w UK. Zostaje mi tylko ebay :(. Jak to ogarnę to opisze sprawę dzięki póki co ;)


Czyżby moduł komfortu szlag trafił?

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 906 018 Q
Component: 1.8L R4/5V MOTR 01 0001
Coding: 04001
Shop #: WSC 06335
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 AB
Component: ABS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004281
Shop #: BB 24548
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8 ö8 ö8D
Note: Excessive Comm Errors
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 920 980 A
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D07
Coding: 00142
Shop #: WSC 00000
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ AUZ7Z0X1158508
No fault code found.
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 862 257 E
Component: CV-Pump, Alarm, RC D13
Coding: 13130
Shop #: WSC 06335
14 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
35-00 - -
01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-00 - Short to Ground
00991 - Interior Lights
28-00 - Short to B+
00955 - Key 1
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
01134 - Alarm Horn (H12)
76-00 - Terminal 30 missing
01134 - Alarm Horn (H12)
77-00 - Internal Supply Voltage
01134 - Alarm Horn (H12)
49-00 - No Communications
Address 45 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 951 173
Component: Innenraumueberw. D03
Coding: 00101
Shop #: WSC 06335
3 Faults Found:
01381 - Alarm triggered by Anti-Theft Sensor: Rear Right
35-00 - -
01382 - Alarm triggered by Anti-Theft Sensor: Front Left
35-00 - -
01383 - Alarm triggered by Anti-Theft Sensor: Front Right
35-00 - -
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 186 E
Component: Radio 0001
Coding: 00201
Shop #: WSC 06435
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
Edytowane przez largovinch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 B5 nie ma modułu komfortu.


Jeśli masz sedana z kierownicą po prawej stronie to kod pompki wpisać powinieneś 14062 a nie 13130.

Sterownik czujników ma błędy, ale to dlatego, że aktywowałeś alarm wskazanymi czujnikami.

Z błędów pompki to tak na szybko to widać, że nie podaje stałego plusa do ładowanie baterii w syrenie.

No i gdzieś miałeś/masz zwarcie w oświetleniu wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ustrojstwo naprawić? Co do zwarcia to lewa żarówka podświetlenia dywaników jest spalona i może przez to tak pokazuje. Tak kierownica jest po prawej stronie.

Edytowane przez largovinch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tak, że bierzesz miernik i sprawdzasz czy prąd jest czy nie.

Szukasz rozpiski pinów pompki lub odpowiedniego schematu i sprawdzasz czy tam gdzie prąd być powinien jest.

Może już baterie syreny padły i dlatego nie działa.


Jeśli masz syrenę H12 to na bank jest to ta do której idą 3 przewody.

Pin 1 - Masa - Brązowy

Pin 2 - Sterowanie - Czarno-żółty

Pin 3 - +12V - stały plus.


Co do błędów to
1) Pierw odłącz całkiem syrenę bo może ona ma zwarcie albo nie działa. Lepiej najpierw odłączyć.
2) Przeszperaj wszystkie żarówki i lampki bo masz powracające zwarcie i może ono sieje zwarciem błędy. Pamiętaj, że za oświetlenie jak i alarm odpowiada pompka.
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
Oczywiście, że wraca bo masz pęknięty wirnik, więc cały czas kręci aż do samoczynnego zatrzymania, ale czas kręcenia jest przekroczony. To samo pojawia się jak ma się nieszczelność w instalacji centralnego zamka.
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
Te to cholera wie dlaczego i to mi się strasznie niepodoba. Bo np. terminal 15 to plus po zapłonie. Coś masz nakombinowane i nie wiem co.
00991 - Interior Lights
B+ to plus akumulatora, więc gdzieś masz zwarcie w oświetleniu a jest jego sporo do przejżenia i to może ono sieje powyższe błędy.
00955 - Key 1 - 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2 - 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Ujowo zaadaptowane piloty centralnego zamka. Ktoś chciał dodać pilot na już zajęte miejsce bez wcześniejszego wyczyszenia zapamiętanych.
01134 - Alarm Horn (H12) - 76-00 - Terminal 30 missing
Nie ma plusa na syrenie.
01134 - Alarm Horn (H12) - 77-00 - Internal Supply Voltage
Może być powodowane powyższym.
01134 - Alarm Horn (H12) - 49-00 - No Communications
A może ten powoduje dwa powyższe bo syrenka siada i dlatego pokazuje, że nie daje czy nie ma napięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę dołączyć się do posta i napisać i prosić o pomoc w swoim problemie. Mianowicie mam troszkę podobnie jak u kolegi z tym ze syrena nie daje znaku życia. Kodowanie robiłem, samochód zamyka/otwiera się diody mrugają w drzwiach. Zamykając auto syreny też nie słychać. No i tak zamykam auto (siedząc w środku) po otwarciu samochodu od wewnątrz (z środka) alarm powiedzmy że działa bo kierunkowskazy mrugają idąc dalej tym tropem znalazłem syrenę (zwykły klakson zamontowany) podłączenie ma ale prądu brak sprawdzane miernikiem było (dodam że klakson sam w sobie działa bo pieściłem go prądem 12V i daje znać :D). Idąc dalej dobrałem się pompki która jest w bagażniku no i na schemacie z neta znalazłem pin odpowiadający za impuls do syreny, wpinając tam miernik (uprzednio aktywowałem alarm tak jak by się ktoś włamał do auta) z pompki nie ma żadnej reakcji po prostu głucho. No i pytanie do was panowie co jest nie tak? Bo się nie znam :D Np. kodowanie alarmu, może trzeba go inaczej kodować czy może coś w pompce się zjebało? Czy może jeszcze co innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiem Ci szczerze że nie pamietam. Ale kodowałem go na różne sposoby i efekt taki sam był. A z ciekawości dzisiaj albo jutro sprawdzę. W sumie auto mam z USA tak więc nigdy nic nie wiadomo kto co grzebał ;) A jeżeli okaże się że to nie to jest to jakiś inny pomysł masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ta syrenka , po ktorej stronie bagażnika ?

Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...