Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ładowania tylko na zimnym silniku w A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od razu zaznaczam że na mój problem nie znalazłem nic na forum.

Świeci mi się kontrolka ładowania po odpaleniu silnika. Problem pojawia się tylko po uruchomieniu zimnego silnika (np rano, po całej nocy) i im zimniej na dworze tym problem narasta. Problem mam już z dwa lata ale że zaczyna być coraz bardziej irytujący muszę coś z tym zrobić. Problem pojawił się po tym jak 2 lata temu oddałem alt do naprawy bo łożysko piszczało a później wymieniłem świece żarowe. Od maja do września kiedy nocami jest ponad 10st C problem prawie wcale nie występuje, ładowanie gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika, tylko jak były ciut chłodniejsze noce należało dodać gazu do 2,5 tys obrotów i lampka na dobre gasła. Problem wzmocnił się gdy temp w nocy spadła do zera i parę stopni poniżej. Po odpaleniu kontrolka się żarzy i dodanie kilka razy gazu nie wzbudza alternatora. Muszę jechac kilka min i parę razy przegazować żeby kontrolka przestała świecić. Im zimniej tym dłużej to trwa. Jeżeli już ładowanie jest ok, to po ponownym zgaszeniu i uruchomieniu silnika nawet zimnego, problemu z ładowaniem już nie ma.

Na słuch wiem że dopuki wszystkie świece żarowe nie "odpuszczą" ładowania akumulatora nie będzie. Próbowałem różnych sposobów jak zwieranie dwóch śrób na altku - nieco przyspiesza to że alternator zaczyna ładować. Wymieniłem regultor napięcia i też nic. Że nie wspomnę o nowej rolce napędu alt ze sprzegłem. Znajomy mechanik który przewalił masę różnych przypadków czegoś takie nie widział, nie dało nic wpinanie żaróweczek itp. Jak jest zimno jest problem. Jak jest mega zimno tak z -20 st to muszę zewrzeć alt na kilka minut a potem w czasie jazdy stale trzymać obroty silnika na co najmniej 2000 obr żeby nie zapaliło się ładowanie, ponieważ jak spadną to kontrolka znów zaczyna się świecić i to pomimo tego że silnik złapie już temperaturę. Nie wiem czy ten altek jest za słaby do porządnych swiec, czy oddać go do regeneracji, akumulator jest stosunkowo nowy bo wytrzymuje te problemy i uruchamia silnik nawet w mrozy (których w zeszłym sezonie nie było wiele).

Opublikowano

Wygląda mi to na problem z diodami prostowniczymi w alternatorze (któraś jest uwalona i robi problemy). Może też być uwalone uzwojenie ale to mniej prawdopodobne. Oddaj altka do speca bo szkoda tego nowego akumulatora.

Opublikowano

Wygląda mi to na problem z diodami prostowniczymi w alternatorze (któraś jest uwalona i robi problemy). Może też być uwalone uzwojenie ale to mniej prawdopodobne. Oddaj altka do speca bo szkoda tego nowego akumulatora.

Dokładnie tak muszę zrobić, rozmawiałem już z takim jednym znanym specem w okolicy co regeneruje alternatory ale po opisaniu problemu zrobił duże oczy i stwierdził że musi ten przypadek od początku sam zbadać.

Opublikowano

Witam, udało się ustalić przyczynę? Mam to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...