Skocz do zawartości
IGNOROWANY

POMOCY! Podłączenie elektrycznych szyb przód


przemek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie kabelków :)

zakupiłem sobie kompletny mechanizm el. szyb przód razem z wiązką chce to sobie zamontować gdzie w ori mam korbki.

jako sam montaż tego nie jest skomplikowany, o tyle skomplikowane jest podłączenie tych wiązek żeby to miał ręce i nogi.

Ktoś pomoże jak to zrobić żeby to działało w 100% czyli najlepiej też zebym miał domykanie szyb z kluczyka :) dodam że el szyberdach mam już tak domykany.

a nie chce żeby mi to zajęło z 3 dni metoda prób i błędów :decayed:

jest już kilka postów na ten temat, ale np zdjęć nie da sie obejrzeć bo to dodane lata temu:/

Jak puścić kable, gdzie który wpiąć itp itd


http://i57.tinypic.com/2mdhwes.jpg

to jest zdjęcie kabli.

a ja rozumiem je tak:

1. wtyczka do silniczka (pasażer)

2. wtyczka do przycisku szyby (pasażer)

3. wtyczka do silniczka (kierowca)

4. wtyczka do przycisku szyby (kierowca)

5. wtyczka do przycisku szyby (pasażer)

6. bezpiecznik

7. CHYBA masa

8. CHYBA prąd (ale skąd :decayed: )

9. tego właśnie nie wiem


http://i60.tinypic.com/ix5f9s.jpg

Czarno- żółty

Czarny

Czerwono- brązowy

Czerwono- czarny


Jeszcze jedna rzecz, jak dobrze jest ustawić/wyregulować ramkę żeby pasowała idealnie jak ori :question:

żeby mi nie wlatywała woda do środka :decayed:

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to już dawno więc dokładnie nie odpowiem jaki kabel gdzie, ale mniej więcej było to tak. Plus i masa to oczywiście prościzna. Plusa szukaj pod nogami kierowcy. Ja dałem chyba stały. Z zielonej kostki musisz podłączyć chyba dwa kable - ale kolorów nie podam. Ja robiłem to metodą prób i błędów bo też nigdzie nie mogłem znaleźć info. Generalnie jeden do masy (pewnie jakiś brązowy) i jeden plus po stacyjce - wtedy zapali ci się podświetlanie przycisków i szyby będą działały. Komfortowego domykania jeszcze niestety nie opanowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra dzięki, tylko czy nic sie nie stanie jak bede bawił się tymi kabelkami przy stacyjce, jak np źle podłącze czy coś się nie spali.

ani masa, ani plus mi się nie rzucił w oczy jak zdejmowałem kiedyś "tapicerke" pod nogami. raczej plus musi iść w owiniętym kablu, a tutaj mam plus jak i mase zakończone oczkiem aby to gdzieś przykręcić, tylko gdzie :kwasny:

z tej zielonej kostki coś z brązowym to tylko jest czerwony kabel z brązowym paskiem, a masa raczej była by cała brązowa.

a co do tego modułu komfortu to wyczytałem na forum że a4 b5 nie miało takiego czegoś jak moduł komfortu.

ale ja znowu mam takie coś jak domykanie szyberdachu z kluczyka, wiec teoretycznie jakbym wpiął się do tego szybami to powinno działać (tak mi się wydaje)

tylko gdzie to się znajduje i czym się tam wpiąć :(

Szkoda że coś nikt nie wypowiada się w tym temacie, kto już przerabiał to sam u siebie. Jakoś mało zainteresowania tym tematem



Ja dałem chyba stały

czyli szyby działają Ci nawet bez przekręconego kluczyka?



Generalnie jeden do masy (pewnie jakiś brązowy) i jeden plus po stacyjce - wtedy zapali ci się podświetlanie przycisków i szyby będą działały

a w które dokładnie kable się wpiąć przy tej stacyjce, którędy one idą żeby je znaleźć a nie rozbierać całą kolumne kierownicy przedłużać te kable...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzac na to co masz na fotkach to uja zrobisz.... nie bedzie to dzialalo w 100%.... jedynie z zaplonem, po zgaszeniu zaplonu odetniesz napiecie i tyle..... chyba ze podepniesz pod staly plus to podswietlenie przyciskow bedzie sie caly czas palilo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny nie musisz rozbierać. Wszystkie styki masz nad nogami kierowcy. Tam masz styki zarówno ze stałym plusem jak i plusem po stacyjce, a nawet jest chyba plus podtrzymywany przez 30s po wyłączeniu silnika. Prosty miernik i patrzysz.

Zdejmujesz osłonę nad nogami i tam jest wszystko. Masz miejsce na przykręcenie plusów, po lewej na słupku masz masę.

Odnośnie tego modułu komfort to powiem tak: jak zwał tak zwał. W Audi 80 opcję domykania po kluczyku tak właśnie zwaliśmy i był to osobny moduł który ewentualnie można było dołożyć. W A4 jest to w standardzie i jest realizowane przez pompkę centralnego i o dziwo niby to się nie nazywa moduł komfort choć działa tak samo jak w A80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzac na to co masz na fotkach to uja zrobisz.... nie bedzie to dzialalo w 100%.... jedynie z zaplonem, po zgaszeniu zaplonu odetniesz napiecie i tyle..... chyba ze podepniesz pod staly plus to podswietlenie przyciskow bedzie sie caly czas palilo....

możesz dokładniej powiedziec co mam zrobic zeby to było dobrze i gdzie to podłaczyć?

nie no nie chce zeby mi podświetlanie przycisków swieciło zawsze, bo to bez sensu.

Kolumny nie musisz rozbierać. Wszystkie styki masz nad nogami kierowcy. Tam masz styki zarówno ze stałym plusem jak i plusem po stacyjce, a nawet jest chyba plus podtrzymywany przez 30s po wyłączeniu silnika. Prosty miernik i patrzysz.

Zdejmujesz osłonę nad nogami i tam jest wszystko. Masz miejsce na przykręcenie plusów, po lewej na słupku masz masę.

Odnośnie tego modułu komfort to powiem tak: jak zwał tak zwał. W Audi 80 opcję domykania po kluczyku tak właśnie zwaliśmy i był to osobny moduł który ewentualnie można było dołożyć. W A4 jest to w standardzie i jest realizowane przez pompkę centralnego i o dziwo niby to się nie nazywa moduł komfort choć działa tak samo jak w A80.

ale zeby zoabcyzc który to to kazdy kabel musze odizolować??

najlepiej było by podpiąć się pod ten co podtrzymuje przez 30s prąd, wtedy mozna dosunac szybke jak sie zapomniało a juz kluczyk wyciagniety :)

Masz miejsce na przykręcenie plusów, po lewej na słupku masz masę.

na który słupku? tym koło lewej nogi? czy ty co są pasy? ale na logike myslę ze koło lewej nogi

ale nadal nie powiedzieliście mi które kable podpiąć i gdzie żeby to działało jak trzeba :)

a co dot ego modułu jak jest realizowane przez pompke centralnego to moge to jakoś podłączyc pod nią czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny nie musisz rozbierać. Wszystkie styki masz nad nogami kierowcy. Tam masz styki zarówno ze stałym plusem jak i plusem po stacyjce, a nawet jest chyba plus podtrzymywany przez 30s po wyłączeniu silnika. Prosty miernik i patrzysz.

Zdejmujesz osłonę nad nogami i tam jest wszystko. Masz miejsce na przykręcenie plusów, po lewej na słupku masz masę.

Odnośnie tego modułu komfort to powiem tak: jak zwał tak zwał. W Audi 80 opcję domykania po kluczyku tak właśnie zwaliśmy i był to osobny moduł który ewentualnie można było dołożyć. W A4 jest to w standardzie i jest realizowane przez pompkę centralnego i o dziwo niby to się nie nazywa moduł komfort choć działa tak samo jak w A80.

wprowadzasz kolege troche w blad.....

po pierwsze ma rocznik 95 w opisie i wnioskuje ze w tym wlasnie aucie chce zakladac szyby, szyby chce zakladac na przod a nie dokladac tyl, u niego nie ma nic co podtrzymuje plus przez jakis tam czas..... wiazke ktora kupil jest z rocznika 97 i w gore, pompke jaka posiada nie jest przystosowana do tej wiazki....... pompka musi byc inna ale po zmianie pojawiaja sie inne problemy.... wiazka jaka powinna byc musi byc z roku 95-96, w tej oto wiazce wystepuje przekaznik (zwany przez niektorych modulem komfortu) i ten oto przekaznik odpowiedzialny jest za cale sterowanie szybami czyli domykanie, podtrzymanie plusa po wyciagnieciu kluczyka, nie potrzebna jest zadna ingerencja w pompke, pozatym bardzo wazne jest podpiecie sygnalow z krancowk dzwi, a nie tylko staly plus, po zaplonie i masy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, oj tam. Sam mam auto z 95 roku a elektryczne szyby wraz z wiązką z 2000 roku. O podtrzymywaniu + wiem, nie mówiłem tutaj o mechanizmie związanym z pompką centralnego i związanym z tym modułem. W 95 roku był od tego specjalny moduł, w 2000 realizowała to pompka centralnego. Mimo to w aucie są styki które realizują po części takie zadanie - ale tylko po części, ponieważ podtrzymują + po wyłączeniu zapłonu przez jakiś czas ale nie jest to uzależnione od otwarcie drzwi kierowcy tak jak to jest realizowane przez osobny moduł w 95 roku albo przez pompkę centralnego w nowszych modelach.

Reasumując, gdyby chcieć w 95 roku podłączyć wszystko jak fabryka przykazała to oczywiście trzeba mieć dodatkowy moduł podtrzymujący + po wyłączeniu zapłonu i odcinający zasilanie po otwarciu drzwi kierowcy. Ale jeśli chce się mieć działające elektryczne szyby bez tego bajeru to taka wiązka nie jest potrzebna. Szyby będą działały, domykanie też pewne da radę zrobić bez problemu bo to kwestia podania odpowiedniego sygnału na odpowiedni kabel (a czy to będzie plus czy minus nie ma znaczenia, najwyżej zastosuje się przekaźnik i tyle).

Osobiście domykania szyb nie mam jeszcze zrobionego - brak czasu, ale mam między innymi domykanie szybra z dokładanego zdalnego centralnego zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumujac.... kup ori wiazke z rocznika 95-96 z przekaznikiem i bedie wszystko dzialalo jak powinno :) a co do wiazek poliftowych to sam mam tyl dolozony z polifta i nawet pojedyncze klikniecie podciaga mi tylne szyby.... takze mozna wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, tak masz racje.

chce to zrobic w aucie z 95r a wiązka która mam jest z 99r (sądze po oznaczeniu na szybie w ramkach z którymi kupiłem wiązkę)

Powiedzieliście troche teorii ale co z praktyką? :decayed:

nadal nie wiem który kabelek gdzie podłączyć :(

w tej oto wiazce wystepuje przekaznik (zwany przez niektorych modulem komfortu)

W tej wiązce która mam jest coś takiego co nazwałem w opisie bezpiecznikiem (nr6) to nie jest to o czym mówisz co odpowiada za domykanie szyb i podtrzymanie?

mam tez el. szyberdach domykany z kluczyka. Nie mogę jakoś pod to podpiąć szyb zeby szyby domykały się razem z szyberdachem? :naughty:


reasumujac.... kup ori wiazke z rocznika 95-96 z przekaznikiem i bedie wszystko dzialalo jak powinno :) a co do wiazek poliftowych to sam mam tyl dolozony z polifta i nawet pojedyncze klikniecie podciaga mi tylne szyby.... takze mozna wszystko :)

nie chce mi się troche juz bawić w dokupowanie wiązki bo wiem jaki jest problem z dokupieniem boczków :kwasny:

to raz a dwa nie chce tez ładowac sie w dodatkowe koszta, bo wiazka do wiazki i robi sie sumka za która moge dokupić coś innego :)


Powiedzcie mi jak podpiąć tą wiazke zeby to działało dobrze, albo zeby działało jak się da prawidłowo tak jak powinno :)

który kabelek w który, gdzie jest itp :)

to by mi bardzo ułatwiło prace bo nie chce samochodu uziemic sobie na 2dni :D albo i lepiej przy moich zdolnosciach hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten bezpiecznik jak nazwałeś go ( nr 6 ) to jest właśnie bezpiecznik przeciążeniowy. Co do domykania szyb z kluczyka hymm to albo moduł komfortu jak to było w przed liftach, albo musisz poszukać takiego plusa który jest w momencie zamykania auta trochę to łopatologicznie napisałem ale no tak jest. Ja u siebie założyłem szyby w prądzie co prawda bez domykania za pilota bo na to nie miałem czasu się bawić ale ogólnie z tą wiązką jest sprawa prosta brązowe oczko to masa czerwony plus ja mam po stacyjce z tym, że żeby to działało to w jedną kostkę chyba zieloną lub niebieska ale chyba zielona, trzeba do jednego kabla podać plus nie pamiętam koloru i ogólnie działa z tym, że żeby działo to do momentu otwarcia drzwi po wyłączeniu zapłonu musisz mieć przekaźnik. Co do domykania jak masz domykany szyberdach z pilota / kluczyka to ja bym z tym pokombinował znalazłbym sygnał idący od domykania szyberdachu i podał go ( jeżeli to plus ) to na plus we wiązce a jak minus to na minus we wiązce choć wg mnie to plus będzie. Ja bym tak to ugryzł co by z tego wyszło hymm nie wiem bo u siebie tego jeszcze nie robiłem ale chyba tak bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja jest prosta..... podepnij szyby zeby dzialaly do momentu kiedy jest zaplon i tyle bo nic wiecej nie zrobisz.... + i - tak jak kolega powyzej napisal a w zielonej kostce do czarnego przewodu musisz podac plus po zplonie..... jak chcesz cos wiecej to zmien wiazke....

plus staly (gruby czrrwony) do zacisku 30

masa do masy

plus po stacyjce pod zacisk 15 jezeli to wiazka poliftowa to powinno byc przez bezpiecznik..... 5 lub 15A nie pamietam dokladnie

tak jest w ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to w opcji domykania trzeba podać masę na gruby biały kabel który idzie na lewym słupku. Tak bynajmniej kojarzę że podłączałem centralę. Jest o tym info na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


plus staly (gruby czrrwony) do zacisku 30

plus po stacyjce pod zacisk 15

możesz troszke jaśniej co to ten zacisk 30 i 15?


czyli też tą wiązke co mam nie musze dawac jakiegoś dodatkowego bezpiecznika bo jest już zamontowany ten przeciw przeciążeniowy?



zielonej kostce do czarnego przewodu musisz podac plus po zplonie.....

a pozostałe 3 kable zostawić i nigdzie ich nie podłączać?

tylko czarny walnąć pod stacyjkę na plus po zapłonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleszko poczytaj to:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11129-b5-aeb-domykanie-szyb-z-pilota/

Edytowane przez marus_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok, ale kilka rzeczy nie zrozumiałem i jakby ktoś mógł mi to objaśnić :)

1. nie mam centralnego zamka z pilota tylko z kluczyka. czy bede miał podobnie albo czy nie ma to zadniego znaczenia?

2. -odszukać kabelek czerwony z brązowym paskiem lub brązowy z czerwonym paskiem-nie pamiętam dokładnie
i podać na ten kabel sygnał masy przez kontrolke-podłączyć jeden koniec probówki do masy a drugi dotknąć do tego kabela na dłużej niż 3 sek i przytrzymać do całkowitego zamknięcia szyby - jeśli szybka sie zamknie to wuala i koniec

ok, znajduje w tej kostce przy drzwiach ten kabelek czerwono-brązowy i co dalej, bo tego własnie już nie rozumiem.

jak by ktoś mógł mi to powiedzieć prostym językem :)

elektrykiem nie jestem wiec za bardzo nie wiem o czym On mówi dokładnie


ja zrozumiałem jedynie że jak znajde tą kostke u siebie i ten kabelek w tej kostce to mam wziąć kontrolkę jedną strone kontrolki podpiąć pod masę a drugi wsadzić do tego kabelka.

na dłużej niż 3sek aż do całkowitego zamknięcia szyb. Ale ja nie mam jeszcze el szyb i dopiero bede to montował...

więc jak mi sie szybki zasuną jak raz ze nie mam jeszcze załozonych el szyb a dwa to własnie o to chodzi że nie wiem gdzie wpiąć kabelko od tej wiązki od el szyb zeby działało to domykanie...


wpiąc się pod niego na stałe i można sie cieszyć domykaniem z pilota alarmu lub pilota centralnego zamka

ale czym się wpiąć w ten kabelek czerwono-brązowy??

bo ja podejrzewam że nie mam takiej kostki u siebie, a taka kostka występuje tylko tam gdzie są ori el szyby

albo tam gdzie jest centralny zamek z pilota i el szyby

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to podłącz te szyby aby w ogóle działały. Będziesz chciał dodawać kolejne bajery to będziesz mógł bawić się na spokojnie a przede wszystkim przetestować.

Edytowane przez Labiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego podłącz wszystko i jak będzie działać to to domykanie możesz pokombinować żeby pociągnąć z szyberdachu tak jak to już wcześniej zaproponował ci kolega Arkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak własnie myślałem, ale też wolałby wiedzieć przed montażem zeby nie rozbierac plastików kilka razy tylko zeby usiąść w jeden dzien i ogarnac to wszystko za jednym zamachem :)

czyli musze poszukac gdzie mam mase i plus :) zeby podłączyć te dwa grube kable.

i teraz kolejne pytanie dotyczace tych 2 kabli czewonego i brązowego.

ten plus to ma byc plus w którym zawsze jest prąd czyli nawet bez kluczyka? a dopiero z tej zielonej kostki czarny kabel mam podłączyc pod plus po przekreceniu zapłonu?

czy ten czerwony gruby plus tez ma byc pod kabel w którym prąd jest po zapłonie?

sprostowanie, wiadomo masa jest prawie wszedzie :decayed: źle to wczesniej napisałem

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie obojętne gdzie podłączysz "gruby czerwony" kabel, czy pod plus po stacyjce czy stały. Ale pomyśl logicznie, jak podłączysz go pod plus po stacyjce to jak chcesz żeby działało domykanie szyb? Z kluczykiem w stacyjce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...