Skocz do zawartości
IGNOROWANY

chip + 216 + turbo + fmic + automat


redshadow123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru miesiecy jestem posiadaczem A4 b5 AFN w zwykłym automacie 4 biegowym. Troszke tej mocy zaczyna brakować i zastanawiam sie nad jej powiekszeniem w niedalekiej przyszłosci :decayed: Ale wole najpierw zasiegnać troche wiedzy ;) Więc tak na samym początku chce zainwestować w wtryski 216 i wieksze turbo, znalazłem coś takiego http://allegro.pl/turbo-tuning-vw-audi-1-9tdi-a4-ahh-afn-avb-awx-atj-i4706951237.html czy to jest godne polecenia? Turbo niedługo i tak bede musiał oddać do regeneracji bo już są ,,lekkie" luzy. Czy ta turbawka jest w ogole coś warta? Drugi problem to automat... czy gdzieś w lubelszczyznie w ogole zajmują sie chipowaniem automatów? Jeśli tak to gdzie? Moc jaką chce uzyskać to około 160KM i 300NM, czy ta skrzynia wytrzyma taki przyrost mocy? Licze na wszelkie wskazówki, podpowiedzi itp. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziesz potrzebował jeszcze: http://allegro.pl/vag-1-9tdi-przejsciowka-redukcja-turbo-turbiny-awx-i4734819274.html

ile skrzynia wytrzyma to zależy od jej kondycji i mądrze poprowadzonego momentu przez tunera

jeżeli wtryski i turbo masz w pełni sprawne to po co od razu chcesz to wymieniać, turbo ma mieć luzy

a że masz automat to tym bardziej nie ma co kombinować na wyrost, doprowadź do ładu wszystko co nie domaga i zrób czipa, czyli pierwsze co powinieneś zrobić to komplet logów by zorientować co jest do zrobienia

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne według mnie co niedomaga to własnie turbo daje okolo 100mbar mniej niż powinno nie wiem czy to dużo czy mało. Reszta podzespołow jak i silnik, skrzynia według mnie jest w bardzo dobrej kondycji. A turbo i wtryski chce wymienić żeby tych orginalnych nie wysilać jeśli można tak to nazwać. Po prostu chce to zrobić raz a dobrze, żeby potem nie było niechcianych niespodzianek. U mnie ma być wszystko na tip top :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób komplet logów i zdaj się na osoby które lepiej się na tym znają, a twoja subiektywna ocena jest przynajmniej dla mnie nic nie warta:)

turbo ma trzymać zadane, chwilowe odchyłki powiedzmy w czasie 300obr 2300-1850 ujdą

turbo na czipie jest wysilone ale jeżeli nie będzie auto na zimnym katowane, nie będzie od razu po katowaniu gaszone, dolot będzie szczelny, sterowanie turbo i żaluzje będą prawidłowo działać i będzie dbano o wymiany oleju takie turbo będzie wieczne pomimo czipa(przynajmniej zrobionego przeze mnie haha)

wtryski są elementem podobnie jak pompa dla którego nie ma najmniejszego znaczenia czy dają seryjne 80% czy 100% czy nawet 1%, w każdym z trzech tych przypadków te elementy tak samo się zużywają, dla układu wtryskowego wyłącznie przebieg ma znaczenie

także sam widzisz że nadgorliwość wymieniając coś co pracuje przyjmijmy poprawnie nic dobrego nie wniesie a często zmienniki są marnej jakości, ori to ori

wymieniając elementy moc auta wzrośnie a tym samym jeszcze bardziej narazisz skrzynie co w automacie nie jest bez znaczenia

dobrze cię rozumiem że ma być na tip top, sam właśnie takie mam podejście i nie raz wymieniając w rożnych autach coś poza lepszym samopoczuciem właściciela i lżejszym portfelem nie wynikło z tego nic konkretnego

zacznij od zrobienia logów, na ich podstawie ja i inni ci powiedzą w jakim stanie masz turbo i wtryski i co jeszcze nie gra, twoje auto z seryjnymi wtryskami i turbo zrobione na tip top będzie się już na tyle dobrze odpychać że zrozumiesz po co się tu produkuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zadam jeszcze jedno pytanie i biore sie za komplet logów. Jak poprawnie zrobić logi w automacie bo w manualu to wiadomo 3 bieg 1500obr. gaz do końca i do 4200obr. a w automacie? i z którego kanału robić logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dwójki musisz takie obroty wyczaić by po wciśnięciu nie zmieniał biegu tylko ciągnął do końca

silnik rozgrzany do 90C, kolejność robienia logów:
-dynamiczne(3 bieg, od 1000obr do 4000obr z pedałem w podłodze-tak robi się w manualu):
001
003
004
008
010
011
-statyczne(światła, nawiew, radio, klima, całą elektryka off):
000
001
003 w trakcie po 5s musnąć gaz
004
007
010
011
012
013
019
-basic setting:
000 20s
003 20s
004 20s
011 20s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat i płyn chłodzenia do wymiany, termostat najlepiej kup ori w aso+nowy oring, płyn nie koniecznie musi być z aso ale to tylko 80zł/2x1,5L+woda demineralizowana, stary tez można ale trzeba przefiltrować bo pewnie zrobiła się zupa, przy okazji warto przepłukać nagrzewnice, podpinasz pod jeden wąż kranówkę i ciśnieniem z kranu przepłukujesz, a drugim swobodnie sobie niech wylatuje tak by nie pozalewać wszystkiego, potem w drugą stronę

dawkę jałową przy całej elektryce off możesz skorygować na 3.0mg stukając nastawnik

temperatura w pompie na granicy, auto po nocy zawsze zapala od razu?

filtr paliwa jak stary można wymienić

wtryski i turbo ok, na czipie zacznie ci minimalnie pompa nie domagać ale na razie tym sobie głowy nie zawracaj bo to żadnej problem, przynajmniej dla mnie

możesz wakuometrem podczas 011bs sprawdzić jakie jest podciśnienie na wężyku wchodzącym na gruszkę turbo, powinno być niecałe -0,8, jak będzie poniżej -0,7 sprawdź na wejściu na n75 podciśnienie, jak będzie tyle co przy servie n75 do wymiany o ile zależy ci na zrywnym aucie i dobrym przyspieszeniu na niskich obr, wspomaganie hamulca też może się poprawić

a tak ogólnie to auto w pełni sprawne - można czopować, co prawda po ogarnięciu wszystkiego do 20% będzie jeszcze lepiej no ale 135km a 146km niby nie wielka różnica, ja tam widzę sporą podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chlodzacy wymieniany niecałe 2 miesiace temu kiedy wymieniałem rozrząd i tam zadnej zupy, oleju itp nie widze, silnik nagrzewa sie dość szybko i trzyma 90C na zegarze. filtr paliwa, oleju i inne wszystkie wraz z olejem wymienione wczoraj, auto z rana zapala moim zdaniem idealnie. Dawka jałowa była 6.0mg i zmieniłem na 4,6-5.0mg jakiś miesiąc temu. Czemu sadzisz że termostat do wymiany? I jedno pytanko czy dałbyś rade zaczipować, jaki byłby tego koszt i ewentualnie kiedy? Możesz na PW napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 007 widać, że termostat niedomaga. Odnośnie chipa to trafiłeś na odpowiedniego człowieka. Ciahciah jest tu polecanym tunerem - na pewno nie będziesz żałował i pomoże Ci doprowadzić samochód do ładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...