bafishing Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam wszystkich i proszę o pomoc, sugestje, wskazówki. Mam 2.0 TDI 140 KM BLB robie ok 10000 miesiecznie po autostradach europy. Sobota zmieniałem olej jak co kazde 10000 tysi filtr oleju i paliwa co 20000 Castrol Edge 5W30 jak zawsze.Sprawdziłęm poziom i płyny przed wyjazdem w poniedziałek. Dojechałem do hannoveru i straciła przyspieszeniedepcze ja na 4, 5, 6 dochodzi powoli do 130 km/h i slabo ciagnie. Moje spostrzezenia na turbo ale nie kopci nie slychac jej. Stoje w korku gasze silnik ok 30 min wypadek. ponownie zapalam przyspiesza normalnie na 1 biegu, 2-jka i troche siwego dymu z tylu. nadal brak przyspieszenia powyzej 2500. Kołuje na parking na wolnych obrotach wszystko ok, dodaje gazu z rury nic jak zawsze powyzej 300o tysi troche przykopcila. Jade dalej powoli i zaczyna sie dlawic staje na kolejnym parkingu igasnie, teraz zapalam pochodzi 2-3 sek i gasnie, sprawdzam czy paliwo dochodzi jest ok filtr wymienialem miesiac temu. Polak pomogl mi ja sciagnac w nocy na shell, udało sie , widze lekko podwyzszony stan oleju jakby zadszy, nie bylo zadnych drgan silnika, troszkew polsce moze dwa razy przy dojezdzaniu do skrzyzowania zauwazylem drganie swirowanie obrotów. PANOWIE od czego mam zaczać jestem zdesperowany prosze o pomoc mam maly budzet. zdejmuje wezyk na pompie przekrecam kluczyk pompa podaje rope, podlaczam wezyk przekrecam chodzi 3 sek, przekrecam kluczyk dwa trzy razy chodzi sekunde dluzej. wysiadam z auta i widze po zgaszeniu dymek z rury i taki zapach niespalonej ropy przez chwile sie wydostaje z rury wydech. W tej chwili jestem na shellu, czekam na jakas podpowiedz bo czasu nie mam za wiele. pzdr
piotrsob1 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Wygląda na padnięty pompowtryskiwacz, ale bez podpięcia pod kompa ciężko będzie to potwierdzić.
SotoM Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Jak dla mnie-egr umarł...odepnij złącze elektr.od egru i sprubuj zapalić. Pd jak umiera to przed-nie występuja braki mocy jak opisałeś na początku.
bafishing Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam, dziekuje za wskazówki. Do rzeczy dzisiaj rano próbowałem zapalić autko, zpłon silnik pochodził dwie sekundy normalnie i zaczał sie dusić pomimo delikatnego dodania gazu zgasł. zdjąłem pokrywe silnika i szukałem tej złączki od EGR ale nic nie znalazłem wyjąłem natomiast mały wężyk od takiej okrągłej kopułki która jest nad turbosprężarką (na zdj.) oraz odpiąłem plastikowe połączenie silnika (rurkę ok 1cm średnicy z ERG chyba) i silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach kopci na niebiesko i czuć zapach niespalonej ropy. Po dodaniu gazu obroty nierównomiernie rosną i bardziej kopci.
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Jeżeli dobrze widzę to turbo wypiełes. http://s1217.photobucket.com/user/LowFuel1/media/lunapic_131671390780050_13.jpg.html Trzeba by w miejsce opisane na czerwono na górze jakąś blachą łączenie zaślepić.
bafishing Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Ok. Kumam, zaraz wypne EGR dzieki ze mnie uswiadomiles gdzie jest (dziekuje za foto) sory ale w kwestii mechaniki dopiero sie uczę. Wypne i sprawdze jak zachowuje sie silnik mam nadzieje ze nic nie zepsuje. Przejde sie i poszukam jakiegos mechanika z kompem zeby podlaczyc, do tego modelu musi byc jakis specjalny rodzaj VAG? Edytowane 4 Listopada 2014 przez bafishing
piotrsob1 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Jak pracuje bez problemu na wolnych obrotach z odłączoną rurą EGR-chłodnica spalin, to odstawiam zatkany wydech. Do sprawdzenia KAT i tłumoki pod kątem drożności A swoją drogą coś się musiało stać z motorówką , może puściły uszczelniacze pompek, albo uszczelnienie wewnętrzne tandempompy i paliwo leje się do oleju, jak olej rzadki, to przelatuje przez pierścionki i jest spalany w cylindrach, a to właśnie niebieskim dymem się objawia Jak dla mnie-egr umarł...odepnij złącze elektr.od egru i sprubuj zapalić. Pd jak umiera to przed-nie występuja braki mocy jak opisałeś na początku. Przy padniętym EGR-ze , obojętnie, zamkniętym czy otwartym, silnik powinien na wolnych obrotach pracować bez większego problemu .
bafishing Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Opublikowano 5 Listopada 2014 hej, komputer wskazał na przepływomierz. Po odłączeniu wszystko gra, wkreca sie na obroty, troche pokopcil na poczatku ale chyba wszystko sie wypaliło i jest ok, pozostała kontrolka i błedy załątwie w domu. Spadam do PL. Dziekuje wszystkim za wskazówki. Pozdrawiam serdecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się