Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polerka maszynowa czy glinkowanie?


PabloD-vine

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy co daje lepszy efekt?? polerka maszyna czy glinkowanie?? widziałem kilka aut po glinkowaniu i woskowaniu i efekt piorunujacy. prawda czy wlaściciele pomagali sobie maszyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinkowanie to element czyszczenia lakieru. Nie zastąpi woskowania i polerowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie myslalem o tym żeby go wyglinkować a potem nałożyć wosk. szkoda kasy na polerowanie mozna to zainwestować w inna przyjemnosc do auta:) chyba ze polera da lepszy efekt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co da lepszy efekt czyszczenie dolotu (glinkowanie) czy montaż turbiny (polerka) - rozumiesz swoje pytanie.

Glinkowanie to element czyszczenia lakieru wchodzi w skład dekontaminacji. Polerka to korekta lakieru - dobrze przeprowadzona sprawi, że auto będzie wyglądało lepiej niż w momencie kiedy opuściło bramy fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym znał się na korekcji lekieru to bym nie pytal:P widzialem foty w necie przed i po glinkowaniu i przed i po polerce efekty podobne wiec zapytalem nie każdy urodził sie lakiernikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wypolerowac auto najpierw trzeba je wyglinkowac moze tak lepiej zrozumiesz. glinkowanie to jeden z etapów ze tak powiem polerowania (przygotowanie pod polerke)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się akurat składa, że lakiernicy nie mają o tym pojęcia...

ale po glince i po nich zostają podobne ślady :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no aż tak po glince źle nie jest ...

Raczej glinka nie powinna tak działać chyba, że była za twarda lub stara :eusathink:

Ale trzeba podkreślić "wężykiem" zdanie Griffe oddanie do lakiernika samochody na polerkę mechaniczną ...... ostania ostateczność :kwasny:

Ja przy poprzednim aucie szczególnie to odczułem i teraz nie robię tego błędu :decayed:

"Duchy" były wszędzie :huh:

Edytowane przez simplus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem latem zestaw menzerny z gabkami i jakas nie mialem czasu sie zabrac za korekte, a teraz musze czekac na wiosne bo na zime nie warto robic polerki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinkowanie służy usunięciu brudu drogowego z lakieru i nie ingeruje w zewnetrzna powloke lakieru, efekt/różnica jest wyczuwalny gołym palcem, jest to proces ręczny, natomiast sama polerka to po prostu pasty ścierne, maszyna i jazda. Ja uwazam że glinka, odtłuszczenie, politura, wosk lub silant i mozna samemu zrobić z auta lustereczko. Oczywiście do glinki należy używać specjalnych lubrykantów mających na celu nadanie poślizgu, a nie samej wody lub płynu do naczyń.

Edytowane przez jaku8891
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania.

Wszystko zależy od tego jak kto dobierze glinkę oraz jak jej używa.

Nie bez przyczyny są trzy twardości glinek.

Natomiast żeby rękawica do glinkowania porysowała lakier to już chyba trzeba być wybitnie uzdolnionym. Przecież to idiotoodporne akcesorium :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Audi i Porsche zostały mi ślady nie mowie o zarysowaniach bo to za duże słowa ale minimalnie obecność glinki było widac w hq,a umiem używać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostały Ci ślady, czy umiesz używać? :decayed:

A dobrze dobrałeś twardość?

Nie straszcie ludzi. Glinki trzeba używać i nie bójcie się, że porobicie ślady. Zrobić to z głową, bez pośpiechu i będzie dobrze.

Edytowane przez NovusAutoDetailing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miękką bilthambera,umiem ale mimo wszystko zostawia.Nie straszę glinka jest dobra i warto jej używać jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bałbym się polerować lakier, bez wcześniejszego glinkowania. Stały brud, który jest "przylepiony" do lakieru i nie schodzi przy zwykłym myciu podczas polerki jest przeciągany po lakierze, przez co osiągamy odwrotny efekt od zamierzonego.

U mnie tak wyglądają etapy korekcji lakieru:

Pre wash(piana aktywna)--> Zmycie piany pod ciśnieniem --> mycie na dwa wiadra--> Odsmalanie, odklejanie, deironizowanie (różnego rodzaju chmikalia w płynie lecą na lakier, coby glinka miała lżej :D)--> Glinkowanie--> oklejanie ---> polerka --> IPA --> cleaner/politura--> wosk/sealant/powłoka ceramiczna, kwarcowa itd. to tak w dużym skrócie :P

Edytowane przez 64driver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania.

Wszystko zależy od tego jak kto dobierze glinkę oraz jak jej używa.

Nie bez przyczyny są trzy twardości glinek.

Natomiast żeby rękawica do glinkowania porysowała lakier to już chyba trzeba być wybitnie uzdolnionym. Przecież to idiotoodporne akcesorium :huh:

Hehe jeżeli uważasz, że nie da się nie porobić śladów rękawicą, to proponuję Ci zastosować ją na czarnej Toyocie Prius :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko narobi rys na lakierze jeśli jest nieodpowiednio użytkowane. Wystarczy, że na rękawicy zaplącze się jakieś ziarenko piasku i już się dzieje. Glinka musi być za to zagniatana do środka żeby wszelki brud który zbierze tam się znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Szeho napisał:

Też się zastanawiałem, ale jednak glinkowanie to jakby nie patrzeć lepsze rozwiązanie - oczywiście o ile zrobi się to dokładnie i najlepiej samemu. Troszkę temat przybliżony macie tutaj - https://nocar.pl/blog/glinkowanie-dbaj-o-swoja-karoserie/ osobiście również jestem zwolennikiem woskowania po glinkowaniu takie połączenie daje w zasadzie najlepszy rezultat długoterminowo. Oczywiście jak ktoś nie ma czasu spędził pół dnia na glinkowaniu to może i maszynowa polerka będzie lepsza, ale jakoś nie mam przekonania.

Spam - bełkot pod pozycjonowanie jakiejś słabej stronki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...