salon Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Witam. Mam problem z podwyższonymi obrotami na jałowym biegu. VAG wyrzucił mi błąd termostatu. Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem który wyczyścił mi przepustnice że może to być spowodowane że został umyty silnik (całkiem dokładnie i skutecznie) przez co woda mogła dostać sie do styków i dlatego mogą sie pojawiać błedy odczytu (w rezultacie podwyższone obroty). Zalecił mi kupienie preparatu i spryskanie wszystkich łączeń - które jestem w stanie. Oczywiście bez rozkręcania czegokolwiek nie uda mi się znaleźć za dużo tego typu łączeń - jednak interesuje mnie to konkretne od termostatu na który wskazuje poniższy błąd: 17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) P1293 - 001 - Short to Plus Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć o jaki termostat chodzi i gdzie go w silniku szukać ? Bym był również bardzo wdzięczny o jakieś ew. foto. Zanim zabiore się za jego wymianę chce sprobować z tym przeczyszczeniem styków. Silnik - 1.8TAudi A4 B7 Avant S-line Edytowane 10 Listopada 2014 przez salon
kawowy19 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 termostat jest tak jakby pod kolektorem ssącym. https://www.google.pl/search?q=termostat+1,8t+bfb&client=firefox-a&hs=AgX&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=TJfMfcjzzSmEMM%253A%253Bng9IbSLDsQREpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.audizine.com%25252Fforum%25252Fshowthread.php%25252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement&source=iu&pf=m&fir=TJfMfcjzzSmEMM%253A%252Cng9IbSLDsQREpM%252C_&usg=__ID6u3X943VghYnC9ilYpCfO8V4I%3D&biw=1173&bih=792&ved=0CDwQyjc&ei=itNgVJL7DYHQPYO6gcgL#facrc=_&imgdii=_&imgrc=TJfMfcjzzSmEMM%253A%3Bng9IbSLDsQREpM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.audiworld.com%252Ftech%252Fpics%252Feng106_27616204384.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.audizine.com%252Fforum%252Fshowthread.php%252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement%3B800%3B600 a tu masz zdjecie termostatu https://www.google.pl/search?q=termostat+1,8t+bfb&client=firefox-a&hs=AgX&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=TJfMfcjzzSmEMM%253A%253Bng9IbSLDsQREpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.audizine.com%25252Fforum%25252Fshowthread.php%25252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement&source=iu&pf=m&fir=TJfMfcjzzSmEMM%253A%252Cng9IbSLDsQREpM%252C_&usg=__ID6u3X943VghYnC9ilYpCfO8V4I%3D&biw=1173&bih=792&ved=0CDwQyjc&ei=itNgVJL7DYHQPYO6gcgL#facrc=_&imgdii=_&imgrc=HB3cLxFGia5Z2M%253A%3BMGzrqaOzesQDsM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg02.allegroimg.pl%252Fphotos%252Foryginal%252F45%252F47%252F09%252F65%252F4547096547%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Ftermostat-behr-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4547096547.html%3B1024%3B683
salon Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Dzięki za info. Widzę że to raczej nie taka prosta sprawa. W przypadku gdybym sam sie podjał wymiany tego elementu - kupije nowy wstawiam w miejsce starego i wszystko działa ? Czy należy podjąć jeszcze jakies działania ?
jacek70 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Kup odpowiedni termostat gdyż tanie zamienniki się nie sprawdzają.
kawowy19 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 do bfb chyba nawet nie ma zamienników. Behr'a tylko i to jest to samo co w oryginale jest zamontowane.
salon Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 co ciekawe - dzisiaj zaobserwowałem - że na zimnym silniku obroty mam ok. 900 a gdy silnik się już rozgrzeje (wskazówka będzie na środku) obrowy na jałowym biegu podnoszą sie do ~1100. Czy to czasami nie powinno być na odwrót ?
AB7 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Koledzy czy to jest ori obudowa + termostat? http://allegro.pl/behr-termostat-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4744935300.html Można takiemu opisowi wierzyć czy to jakaś sciema? "Jest to dokładnie taki sam termostat jaki jest montowany w fabryce , różnicą jest brak znaczka AUDI/VW" I jak z dojsciem do termostatu/obudowy? Trzeba "pół" silnika wywalić aby miec swobodne dojscie? Edytowane 14 Listopada 2014 przez AB7
kawowy19 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 raczej powinno. Sprawdź czujnik temp silnika, podciśnienia i zaworek jednokierunkowy w trójniku przy odmie. Behr'a tylko i to jest to samo co w oryginale jest zamontowane. przecież pisałem...do wyjęcie trzeba spuścić płyn, zdjąć górny wąż nad kolektorem ssącym, zdemontować alternator i wtedy masz wszystko na widoku.
salon Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Gdzie znajde "czujnik temperatury silnika" ? Gdzieś wyczytałem że to może być z nim problem i może jego wymiana pomoże.
kawowy19 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 z tyłu przy scianie grodziowej.
salon Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Dałbyś rade troche bardziej opisać Nawet nie wiem gdzie jest ta ściana grodzinowa.
Mateusz1518 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Dałbyś rade troche bardziej opisać Nawet nie wiem gdzie jest ta ściana grodzinowa. Sciana grodziowa jest za silnikiem z tylu silnika i tam jest ten czujnik temperatury jest on wkladany do króćca.http://img.archiwumallegro.pl/?1500688926%C2'> ten zielony to czujnik temperatury silnika
kawowy19 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 sciana grodziowa to blacha-fragment karoserii za silnikiem odzielający komore silnika od wnętrza pojazdu. Czujnik temp jest osadzony w plastikowym króćcu właśnie z tyłu silnika. Jest tam mało miejsca i kiepski dostęp ale do ogarnięcia. Z góry popatrzysz to go dojrzysz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się