Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lokalizacja termostatu (z błędu)


salon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z podwyższonymi obrotami na jałowym biegu. VAG wyrzucił mi błąd termostatu. Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem który wyczyścił mi przepustnice że może to być spowodowane że został umyty silnik (całkiem dokładnie i skutecznie) przez co woda mogła dostać sie do styków i dlatego mogą sie pojawiać błedy odczytu (w rezultacie podwyższone obroty). Zalecił mi kupienie preparatu i spryskanie wszystkich łączeń - które jestem w stanie. Oczywiście bez rozkręcania czegokolwiek nie uda mi się znaleźć za dużo tego typu łączeń - jednak interesuje mnie to konkretne od termostatu na który wskazuje poniższy błąd:

17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1293 - 001 - Short to Plus

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć o jaki termostat chodzi i gdzie go w silniku szukać ? Bym był również bardzo wdzięczny o jakieś ew. foto. Zanim zabiore się za jego wymianę chce sprobować z tym przeczyszczeniem styków.

Silnik - 1.8T
Audi A4 B7 Avant S-line

Edytowane przez salon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest tak jakby pod kolektorem ssącym.

https://www.google.pl/search?q=termostat+1,8t+bfb&client=firefox-a&hs=AgX&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=TJfMfcjzzSmEMM%253A%253Bng9IbSLDsQREpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.audizine.com%25252Fforum%25252Fshowthread.php%25252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement&source=iu&pf=m&fir=TJfMfcjzzSmEMM%253A%252Cng9IbSLDsQREpM%252C_&usg=__ID6u3X943VghYnC9ilYpCfO8V4I%3D&biw=1173&bih=792&ved=0CDwQyjc&ei=itNgVJL7DYHQPYO6gcgL#facrc=_&imgdii=_&imgrc=TJfMfcjzzSmEMM%253A%3Bng9IbSLDsQREpM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.audiworld.com%252Ftech%252Fpics%252Feng106_27616204384.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.audizine.com%252Fforum%252Fshowthread.php%252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement%3B800%3B600


a tu masz zdjecie termostatu

https://www.google.pl/search?q=termostat+1,8t+bfb&client=firefox-a&hs=AgX&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=TJfMfcjzzSmEMM%253A%253Bng9IbSLDsQREpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.audizine.com%25252Fforum%25252Fshowthread.php%25252F189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement&source=iu&pf=m&fir=TJfMfcjzzSmEMM%253A%252Cng9IbSLDsQREpM%252C_&usg=__ID6u3X943VghYnC9ilYpCfO8V4I%3D&biw=1173&bih=792&ved=0CDwQyjc&ei=itNgVJL7DYHQPYO6gcgL#facrc=_&imgdii=_&imgrc=HB3cLxFGia5Z2M%253A%3BMGzrqaOzesQDsM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg02.allegroimg.pl%252Fphotos%252Foryginal%252F45%252F47%252F09%252F65%252F4547096547%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Ftermostat-behr-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4547096547.html%3B1024%3B683

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Widzę że to raczej nie taka prosta sprawa. W przypadku gdybym sam sie podjał wymiany tego elementu - kupije nowy wstawiam w miejsce starego i wszystko działa ? Czy należy podjąć jeszcze jakies działania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do bfb chyba nawet nie ma zamienników. Behr'a tylko i to jest to samo co w oryginale jest zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe - dzisiaj zaobserwowałem - że na zimnym silniku obroty mam ok. 900 a gdy silnik się już rozgrzeje (wskazówka będzie na środku) obrowy na jałowym biegu podnoszą sie do ~1100. Czy to czasami nie powinno być na odwrót ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy to jest ori obudowa + termostat?

http://allegro.pl/behr-termostat-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4744935300.html

Można takiemu opisowi wierzyć czy to jakaś sciema?

"Jest to dokładnie taki sam termostat jaki jest montowany w fabryce , różnicą jest brak znaczka AUDI/VW"

I jak z dojsciem do termostatu/obudowy? Trzeba "pół" silnika wywalić aby miec swobodne dojscie?

Edytowane przez AB7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej powinno. Sprawdź czujnik temp silnika, podciśnienia i zaworek jednokierunkowy w trójniku przy odmie.



Behr'a tylko i to jest to samo co w oryginale jest zamontowane.
przecież pisałem...

do wyjęcie trzeba spuścić płyn, zdjąć górny wąż nad kolektorem ssącym, zdemontować alternator i wtedy masz wszystko na widoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajde "czujnik temperatury silnika" ? Gdzieś wyczytałem że to może być z nim problem i może jego wymiana pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbyś rade troche bardziej opisać ;) Nawet nie wiem gdzie jest ta ściana grodzinowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbyś rade troche bardziej opisać ;) Nawet nie wiem gdzie jest ta ściana grodzinowa.

Sciana grodziowa jest za silnikiem z tylu silnika i tam jest ten czujnik temperatury jest on wkladany do króćca.http://img.archiwumallegro.pl/?1500688926%C2'> ten zielony to czujnik temperatury silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciana grodziowa to blacha-fragment karoserii za silnikiem odzielający komore silnika od wnętrza pojazdu. Czujnik temp jest osadzony w plastikowym króćcu właśnie z tyłu silnika. Jest tam mało miejsca i kiepski dostęp ale do ogarnięcia. Z góry popatrzysz to go dojrzysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...