Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytań odnośnie odmy w 1.9 AFN


Hezen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Trochę naczytałem sie na temat odpowietrzenia wału korbowego w AFN, a dokładniej że odma w tych silnikach to kupa :angry:

Wąż od odmy jest cały od oleju, po sciągnięciu rury dolotowej do turbiny na muszli przy wirniku stał olej - ewidentnie dolot mocno zaciąga olej z odmy.

Wczoraj czyściłem suszarkę, chciałbym żeby suszarka nie cierpiała dlatego mam zaślepiony EGR, katalizator wywalony, a odme chciałbym wrzucić do butelki.

I tutaj mam pytanie do was - po puszczeniu odmy do butelki, czym zaślepić otwór w wężu dolotu?

Gdzie kupić separator oleju (ten na pokrywie zaworów)?

A może jeszcze zamontować taki separator? (kod separatora 052 103 495) montowany w MK1/2, jetta 1.0-.1.3 oraz w AFN'ach przy końcówce produkcji.

Czy te czesci dostane tylko w ASO?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo więc będę w niedługim czasie montował Oil Catch Tank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór po odmie zaślepiłem twardym korkiem.

Dzisiaj przejechałem jakieś 15km i w butelce widać olej, czyżby mój afn ma tak mocne przedmuchy? Albo separator oleju w ogóle nie spełnia swojego zadania?

@UP, oil catch kupny czy sam zrobiłeś?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki separator nie spełnia swojej roli w ogóle.

Dostaniesz w używkach ale musisz kupić inną rurkę od tej co masz bo w AFN szły 2 rodzaje tych rur tj jedna z ww separatorem a 2 bez.

Wstawiaj OCT bo pomysł z wężem w butelce to o kant pupy...

Pamietaj układ OCT ma być zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OCT na pewno zaloze, nawet widzialem poradnik na forum vw, jak gosciu zrobił z bidonu :)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie taki z bidonu tylko nie 0,3 a 0,7 ( bo taki akurat miałem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, odnośnie zaślepki idealnie pasuje zaślepka hydrauliczna 3/4 cala, korka nie polecam.Tam musi być coś z kołnierzem, żeby suszarka sobie nie wessała :) ,bo niestety źle to by się dla niej skończyło :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie tak wygląda mój OCT

3b4472bed130b2ea.jpg

fd0e825a8a9c2851gen.jpg

9a7658f6c97986dcgen.jpg

fde17ab8f20fc8a1.jpg

Czeka mnie jeszcze opanowanie systemu mocowania i malowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tfk83, ładnie Ci to wyszło.

Ja na dniach kupuje taki bidon i też będę kombinował ;)

Zrobiłem autem jakieś 300-350km, w butelce oleju nie przybywa.

W poprzednim poscie #3 wystarszyłem się że bardzo szybko zebrało sie nieco oleju a okazało się że olej spłynął ze ścianek węża odmy.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ładnie ale dziś robiłem przymiarkę i bidon jest za duży muszę wymienić go na 0.5 l wtedy fajnie wejdzie za turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...