longer22 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) witam, zabieram się za sprawdzenie świec żarowych w mojej A4 i tu pojawia się problem nie wiem gdzie one się znajdują... ściągnąłem obudowę silnika i tu zonk... nie wiem kompletnie co dalej może ktoś kiedyś bawił się tym i napisze na co zwrócić uwagę/ czego nie robić i przede wszystkim jak dobrać się do tych świec ( nie proszę o odp typu jak jesteś laikiem to się nie dotykaj itp) z góry dziękuję za pomoc Edytowane 12 Listopada 2014 przez longer22
Wihajster Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 to jeszcze odkrec pokrywe wałka rozrzadu
longer22 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) ta która znajduje sie na kilku śrubach Torx ? i wtedy powinienem ujrzeć pompo wtryskiwacze a przy nich świece? Edytowane 12 Listopada 2014 przez longer22
Wihajster Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 ta która znajduje sie na kilku śrubach Torx ? i wtedy powinienem ujrzeć pompo wtryskiwacze a przy nich świece? tak
longer22 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 jeszcze jedno pytanko, chce się zabrać za sprawdzanie tych świec ze względu na moja dzisiejszą lekturę dotyczącą palenia silnika, obecnie temp nawet ok 15 st. C a tu mój silnik musi trochę pokręcić zanim odpali, dodatkowo ok tydzień temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka świec i auto straciło moc, zajechałem na postój zgasiłem silnik i po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i wszystko było już ok, czy ide w dobrym kierunku? wiem wiem przydała by się diagnostyka
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Żeby sprawdzić świecę w Twoim silniku, wystarczy podpiąć kompa i odczytać pamięć usterek silnika, jak nie ma tam żadnych błędów dotyczących świec , to nie szukaj dziury w całym .Poza tym będziesz miał szanse dowiedzieć się co było przyczyną niemocy, bo napewno nie były to świece żarowe Tak dla przestrogi , świece w BRD mają ceramiczne końcówki grzejne i trzeba się z nimi obchodzić nadzwyczaj ostrożnie . Poza tym ich skuteczne napięcia zasilania wynosi coś około 4V, tak że sprawdzając je metodą "na kabelek do aku" jesteś na bardzo prostej drodze, aby zamienić je w złom Edytowane 12 Listopada 2014 przez piotrsob1
longer22 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 dziękuję bardzo za odpowiedzi a sprawdzić mam/ miałem (teraz muszę to przemyśleć ) za pomoca miernika
SotoM Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 no tak 50zł to zbyt duzo za dowiedzenie sie prawdy i nakierownie która droga iśc... kolezko nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma...
longer22 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 witam, odgrzewam kotleta wczoraj byłem na diagnostyce ze względu na to że w czwartek podczas jazdy dwa razy miałem przypadek że kontrolka od świec żarowych zaczęła miga, przy czym dwa razy się zatrzymałem, zgasiłem silnik i po ponownym zapaleniu kontrolka się wyłączała, objawy jak wcześniej spadek mocy (diagnosta mnie uświadomił że auto przełącza się w tryb awaryjny) teraz do meritum na komputerze wyszedł jakiś błąd niestety nie potrafię podać jego kodu gdyż diagnosta usunął ten błąd ze względu na jazdę próbną którą mieliśmy wykonać ale zaczął coś mówić o turbinie i on jakims zaworze sterującym jej pracą, w trakcie jazdy próbnej (podłączony komputer) trójka i gaz do dechy komputer pokazywał wręcz idealne ciśnienie turbiny no i jak to często na złość bywa oczywiście kontrolka świec nie zaświeciła i żadnego błędu nie wyrzuciło :/ więc mimo zapłacenia tych 50 zł za diagnostykę nadal mam dwie niewiadome: co powoduje mruganie kontroli świec i spadek mocy oraz pytałem diagnostę co w związku z kiepskim paleniem mojego diselka czy przyczyny szukać w świecach? diagnosta stwierdził że gdyby były to świece to na pewno było by to widać na diagnostyce
...radek... Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 W BRD tak juz chyba jest. U mnie jest to samo. Około raz na miesiac wyskakuje kontrolka swiec. Samochod traci na mocy, gasze-zapalam i jak reka odjal. I znowu na chwile spokoj. Nie wiem czy to ma cos wspolnego, ale odkad zaczalem lać verve to rzadziej sie to zdarza. Nie moge znalesc przyczyny. Wyskakuja takie bledy: 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent Turbinka byla na wierzchu i i wszystko jest ok. A z klapa na razie daje sobie spokoj-no chyba ze ona jest przyczyna?
longer22 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 hmmmm a ten cały zawór? nie wiem dokładnie czy to chodzi o EGR może tu trzeba szukać przyczyny? dowiedziałem się też o znajomym który w seacie miał problem z paleniem i oczywiście cudowni mechanicy chcieli brać się za pompo wtryski a okazało się że problem był z rozrusznikiem, tylko tak po omacku nie chce się brać za jakieś takie grzebanie bo w sumie to dopiero poznaje ten silnik tak z innej beczki kolego miałeś już może problem z pompą oleju bo widze po profilu że masz ten sam silniczek
piotrsob1 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 witam, odgrzewam kotleta wczoraj byłem na diagnostyce ze względu na to że w czwartek podczas jazdy dwa razy miałem przypadek że kontrolka od świec żarowych zaczęła miga, przy czym dwa razy się zatrzymałem, zgasiłem silnik i po ponownym zapaleniu kontrolka się wyłączała, objawy jak wcześniej spadek mocy (diagnosta mnie uświadomił że auto przełącza się w tryb awaryjny) teraz do meritum na komputerze wyszedł jakiś błąd niestety nie potrafię podać jego kodu gdyż diagnosta usunął ten błąd ze względu na jazdę próbną którą mieliśmy wykonać ale zaczął coś mówić o turbinie i on jakims zaworze sterującym jej pracą, w trakcie jazdy próbnej (podłączony komputer) trójka i gaz do dechy komputer pokazywał wręcz idealne ciśnienie turbiny no i jak to często na złość bywa oczywiście kontrolka świec nie zaświeciła i żadnego błędu nie wyrzuciło :/ więc mimo zapłacenia tych 50 zł za diagnostykę nadal mam dwie niewiadome: co powoduje mruganie kontroli świec i spadek mocy oraz pytałem diagnostę co w związku z kiepskim paleniem mojego diselka czy przyczyny szukać w świecach? diagnosta stwierdził że gdyby były to świece to na pewno było by to widać na diagnostyce Migająca kontrolka świec żarowych może sygnalizować różne usterki, więcej informacji będziesz miał po podłączeniu kompa. W Twoim przypadku to nie ma nic wspólnego ze świecami żarowymi W BRD tak juz chyba jest. U mnie jest to samo. Około raz na miesiac wyskakuje kontrolka swiec. Samochod traci na mocy, gasze-zapalam i jak reka odjal. I znowu na chwile spokoj. Nie wiem czy to ma cos wspolnego, ale odkad zaczalem lać verve to rzadziej sie to zdarza. Nie moge znalesc przyczyny. Wyskakuja takie bledy: 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent 012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent Turbinka byla na wierzchu i i wszystko jest ok. A z klapa na razie daje sobie spokoj-no chyba ze ona jest przyczyna? A u Ciebie jest problem z klapą gaszącą , silnik nie osiąga założonego w programie poziomu doładowania, prawdopodobnie przez niesprawną klapę
...radek... Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 tak z innej beczki kolego miałeś już może problem z pompą oleju bo widze po profilu że masz ten sam silniczek odpukac na razie nie. ale chodzi mi to caly czas po glowie i nie daje spokoju. musze podjechac do mechanika i niech rzuci okiem na imbus. nalatane 135k to nie jest jeszcze tak duzo, ale problem moze byc.
longer22 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 tak z innej beczki kolego miałeś już może problem z pompą oleju bo widze po profilu że masz ten sam silniczek odpukac na razie nie. ale chodzi mi to caly czas po glowie i nie daje spokoju. musze podjechac do mechanika i niech rzuci okiem na imbus. nalatane 135k to nie jest jeszcze tak duzo, ale problem moze byc. haha co to jest Twoje 135 przy moich 221k ale w sumie kupiłem auto od niemca bezpośrednio z książką serwisową do września tego roku ale właśnie czytając forum zaczynam podczas każdej jazdy spoglądać czy przypadkiem nie świeci czerwona lampeczka
Wihajster Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 tak z innej beczki kolego miałeś już może problem z pompą oleju bo widze po profilu że masz ten sam silniczek odpukac na razie nie. ale chodzi mi to caly czas po glowie i nie daje spokoju. musze podjechac do mechanika i niech rzuci okiem na imbus. nalatane 135k to nie jest jeszcze tak duzo, ale problem moze byc. haha co to jest Twoje 135 przy moich 221k ale w sumie kupiłem auto od niemca bezpośrednio z książką serwisową do września tego roku ale właśnie czytając forum zaczynam podczas każdej jazdy spoglądać czy przypadkiem nie świeci czerwona lampeczka nie masz co spogladac bo uslyszysz dzwiek ktory obudzi umarłego
SotoM Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Daj sobie na luz...ewent wymienić dobry na nowy co by mieć świadomość że jest nowy imbus a nie tylko masa uszczelniająca pod miską...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się