maramass Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 witam ostatnio zauważyłem że nie działa ogrzewanie fotela pasażera , kostki pod fotelem ok gdzie szukać przyczyny??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Sprawdź błędy w klimatroniku. I jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury w bloku pomiarowym nr.21 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audi a4 b6 piotr Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 witam ostatnio zauważyłem że nie działa ogrzewanie fotela pasażera , kostki pod fotelem ok gdzie szukać przyczyny??? witam mam ta sama przyczyne ............ znalazłeś problem jaki tkwi w tym.......??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maramass Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 witam przyczyną braku grzania fotela w moim przypadku było uszkodzenie czujnika "zajętości" fotela wystarczyło przeczyszczenie styków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 ja takze borykam sie z probleme grzania -siedziska fotela kierowcy- nawet mam od tego błąd - czasami zadziałą ale zadko sie zdarza. juz nawet fotel rozebrałem i wymieniłem sama mate z tym ze od innego pojazdu, która wcześniej sprawdzałem czy działa i działała jak podpiąłem pod 12V... włożyłem ją do siebie i dalej to samo czasem zadziała i grzeją tylko plecy a siedzisko nie. juz postanowiłem ze w aso kupie nowa mate i zamontuje nowa... nie wiem gdzie w tym fotelu znajduje sie czujnik zajetości fotela w siedzisku tego nie widziałem. prucz- matę ktorą wyjąłem- myslałem ze moze ma jakąs przerwe w układzie bo jak d*pą poskakałem po siedzisku to casem zadziałało ale nic nie widzę zadnej przerwy w wiazce wewnatrz maty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) W a4 czujnik zajętości fotela, jeśli jest to tylko po stronie pasażera i nie ma związku z grzaniem. Jest za to czujnik temperatury i znajduje się po środku siedzisku bliżej oparcia. Jak siedzisz na fotelu to trafiasz na niego swoim rowkiem Ten czujnik znajduje się właśnie w macie grzejnej, taki okrągły płaski dziabąg średnicy może 5-6mm i do niego są przylutowane kabelki. U mnie mata nie grzała, bo kabelki do niego przylutowanie robiły zwarcie i klimatronik widział że jest gorąco. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Kuźwa czyli zjebałem jeszcze prawdo podobnie dobrą mate, ale dziwne bo jak miernik podlączam to nawet nie ma przejscia... No dobra a to zwarcie w tym czujniczku maty gdzie będzie? Bo myślę że może jeszcze dam radę to zreanimować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Jak nie było przejścia to na bank musi być gdzieś przerwa. U mnie zwarcie było przy samym czujniku tam gdzie lutowane są do niego kabelki. Uszkodzenie czujnika można też podejrzeć w blokach pomiarowych w klimatroniku. Jak różnica we wskazaniach temperatury odbiega znacznie od tej jaka jest w rzeczywistości to tutaj właśnie może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) i jak to naprawiłes...? dziwne jest to ze czasami załaczy sie podgrzewanie ale tylko pleców pod d*pa nie czuje- ori mate wymontowałem i włozyłem mate z Vito W639 z tym ze ori instalacje przelutowałem i ten czujniczek takze przymocowałem do wiazki maty bo tak myslałem ze to moze byc jakis czujnik temp. wogole zaczeły sie dziac jakies dziwne rzeczy - podgrzewanie prawego fotela działa ale czasami nie zadziała jak sie - przykładowo z 6 zjedzie na 0 i ponownie zada jakis poziom to zaczyna działac - chyba ze to z winy ze fotel nie był zajety... dopiero jak zona wsiadła to zrzociła na 0 potem spowrotem na 6 i za chwile mowi - działa... i tak juz jest na etapie szukania uzywki fotela ze sprawnym podgrzewaniem obojetnie w jakim kolorze- materiał sobie przełożę.... Edytowane 7 Stycznia 2015 przez SotoM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Wiesz co, jeżeli dzieją się takie cyrki to w momencie kiedy fotel nie chce grzać mierzyłbym napięcie w zielonym złączu jednocześnie sprawdzając vagiem temperaturę jaką widzi klimatronik. Może udałoby Ci się znaleźć przyczynę,np: klimatronik widzi dobrą temperaturę - to czujnik dobry, powinno być napięcie w zielonym złączu jak nie ma, problem na drodze bezpiecznik, klimatronik, zielona kostka. Jeżeli jest napięcie w zielonym złączu fotel nie grzeje to przyczyna siedzi w samym fotelu, maty lub ich połączenia. Nie można też wykluczyć samego klimatronika gdzieś mi się przewinęło, że ktoś miał z nim problem i fotele nie chciały grzać. Jak dobrze pamiętam to problem był z potencjometrami. Co do samego czujnika temperatury, u mnie był on dobry, zwierały się przylutowane do niego kabelki, bo były troszkę za bardzo odizolowane. Objawiało to się właśnie tym że fotel raz grzał a raz nie chciał lub zaczynał grzać po jakimś czasie. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 i tak własnie było - raz grzał raz nie albo zaczynało nagle grzac po jakims czasie... i dlatego sie za to wziałem - z tym ze jestem przyzwyczajony do standardu w M-B jak nie grzeje do z automatu mata uszkodzona...tak tez pomyslałem ze w audi tak samo bedzie a po podpieciu kompa mam bład -uszkodzenia maty siedziska fotela kierowcy - wiec dawaj-w pracy z podartego siedziska wyjałemcsprawnę mate i wprółem stołek w audi zdjałem szmate ale zobaczyłem jak mata jest zbudowana (instalacja) wiec praktycznie zrobiłem wszystko jak przy ori macie audi. z zadowoleniem włozyłem stołek do auta- kapble społem - test a tu d*pa...jak było zimno tak dalej jest... a kompa juz nie podpinałem w celu sprawdzenia... szukam juz drugiej uzywki na dawce.bo z mojego to juz napewno nic nie bedzie. podłaczyłem kompa - zasterowanie w klimatronicu -gr 020 fotel kierowcy - 1 okno - nie pamietam co pokazywało 2 okno - pokazuje temp - 21*wzrosło tylko do 23,5* 3 okno - poniom zadania temp na mate - pokazuje 4 okno - on/off regulacja w poziomie %ntów- dział lecz podgrzewanie d*py ani pleców nie działało. moze w weekend bede miał do zabrania fotele grzane od b8 to sobie maty poprzekładam - szkoda ze kolór popielaty welur bo jak by były czarne to bym przeinstalował oba krzesła... Robercik - za***iste DZIEKUJE za wstępną pomoc. jaaak by co to bede do ciebie cisnął na priv. pozdrówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobikos Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 jeśli po wymianie błąd przerwy w obwodzie nadal występuje to proponuję sprawdzić przejścia we wszystkich matach. Zdarzają się nieraz takie układy, gdzie maty są łączone w szereg. Na sam początek jednak proponuję posprawdzać miernikiem przejścia w matach i w kostkach pod spodem, potem analiza schematów z ELSY i dopiero pruć fotel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 co do błędu : 00825 - Drivers Seat Heating Element (Z6) 31-10 - Open od Short to Ground - Intermittent fotel rozpróc to dla mnie moment juz... zjebałem robote i tyle. mowie- po tej ingerencji- jak zadziała ,to tylko oparcie a dupsko nic. podejrzewam ze poprostu zjebałem temat w doróbce instalacji bo ze starej maty cały komplet wyciałem i przylutowałem do tej z mietka z tym ze w mietku nie ma takie czujnika - tam podpiałem 12V 2 min i ciepełko na stole - co do czujnika to tak myslełem ze to czujnik moze jakis i go przykleiłem do gołej instalacji tak jak lutowałem do połaczenia czyli. nie do sciezki w macie jak ori która wyprółem... musze podłączyc kompa w momencie jak bedzie grzało oparcie- wtedy spr jaka temp. pokazuje komp. co do błędu : 00825 - Drivers Seat Heating Element (Z6) 31-10 - Open od Short to Ground - Intermittent fotel rozpróc to dla mnie moment juz... zjebałem robote i tyle. mowie- po tej ingerencji- jak zadziała ,to tylko oparcie a dupsko nic. podejrzewam ze poprostu zjebałem temat w doróbce instalacji bo ze starej maty cały komplet wyciałem i przylutowałem do tej z mietka z tym ze w mietku nie ma takie czujnika - tam podpiałem 12V 2 min i ciepełko na stole - co do czujnika to tak myslełem ze to czujnik moze jakis i go przykleiłem do gołej instalacji tak jak lutowałem do połaczenia czyli. nie do sciezki w macie jak ori która wyprółem... musze podłączyc kompa w momencie jak bedzie grzało oparcie- wtedy spr jaka temp. pokazuje komp. witam chłopaki - wymieniłem mate tzn siedzisko z matą błąd automatycznie sam sie wykasował z tym ze- boczki siedziska grzeja lecz sam środek nie grzeje - sprawdziłem miernikiem przejscia - nowej(uzywanej) maty jest takie same jak w fotelu pasazera. 02VCDSem porównywałem wskazania w gr 020 -kier i 021-pasazer zaobserwowałem ze - prawa str działa wszystko miód lecz lewa cały czas pokazuje temp w 2gim okienku 21-25stp natomiast jak załacze u pasazera to temp skacze do okło 50stp - wniosek z tego jak równiez w necie ciut poszukłaem ze ta temp którą pkazuje vag to wychodzi z potencjometra w klimatroniku - mam klimatronik 2DIN - czy jego sie rozbiera i czy mozna sam potencjometr wymienic czy niestety cały klimatronik? czy musze szukac takiego samego klimatronik z taka sama koncówką liter czy to bez róznicy? pewnie trzeba potem jakies adaptacje robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Dobrze zrozumiałem, jak włączysz grzanie pasażera, to Vag pokazuje 50 stopni u kierowcy? Coś tu nie gra...Nie jestem przekonany czy to wina potencjometru...żeby się nie okazało, że to coś z instalacją. Ale jakbyś chciał go wymienić, to nie będzie problemu, Klimatronik dość łatwo się rozbierania i jak dobrze pamiętam siedzą tam potencjometry, które bez problemu kupisz. Musisz tylko sprawdzić i ich wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Do 50stp pokazuje temp pasazera a kierowcy tylko do 25 i mata siedziska grzeje tylko na tych boczkach a srodkiem nie.z tym ze siedzisko kupilem od b6 i mata jest po całosci a w b7 jest tylko na środku. Dziś z rana jak klimatronik był ust po obu str ust na HI to ani moje ani żony podgrzewanie nie ruszyło-jak tylko żona ust.temp powietrza na 25 to odrazu ruszyło grzanie fotela jej i moje... W inst.maty od b7 są 4 kable 1i2pin to ten czujnik maty a 4i5 to zasilanie maty natomiast mata od b6 rozmieszczenie pinów jest to samo z tym ze ma dodatkowy kabelek na 3pinie.i co to jest? Jak miernik podłóczyłem ust na 200ohm to na pinie 4i5 pokazało 2,2 a na tym 3 8,1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Już kumam ;-). Dlatego w Vagu, temperatura u kierowcy nie rośnie bo niegrzeje siedzisko, wiadomo czujnik jest pośrodku. Nie ruszalbym na razie klimatronika, musisz ogarnąć podłączenie elektryki mat. Były różne wersje mat, i w B6 i w B7. Co do tego kabelka, mam maty z B7 i w moich też jest ten kabelek, ale do prawidłowego działania mat jest nie potrzebny. Nie wiem do czego mógłby mieć zastosownie, może do innej wersji mat. A co do braku grzania na high, to może za bardzo był obciążony alternator, gdzieś wyczytałem, że klimatronik potrafi ograniczyć zużycie prądu, jeżeli jest za niskie napięcie w instalacji, nie wiem na ile jest to prawda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) Szkoda ze dopiero teraz mówisz o matach-już dawno dałbym ci zarobić... Dziwne jest to ze na całą matę są 2 kabelki 4 i 5 pin czyli obieg- miernikiem sprawdzam przejscie jest jak załaczam grzanie to napiecie rośnie wiec jakby była przerwa obiegu to by nic nie działało a tu działają tylko boczki a środek nie - chyba ze kabelki od grzania sa zmostkowane gdzies przy macie aby było rozejscie na boki i na środek - boki działaja a środek przerwany - bo innego rozwiazania cos nie widze bo z elektryki jestem głąb... Robercik Ile chcesz za matę -kurwicy dostane - nie mam nikogo kto by ten układ ogarnął sprawdził powiedział co jest w 5... Edytowane 6 Lutego 2015 przez SotoM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ha, nie jasno napisałem , mam maty od B7 włożone do moich foteli z B6 . A masz wysuwane podudzie u siebie?. Bo to musi być do ogarnięcia bez kupowanie kolejnej maty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Nie,mam najzwyklejsze stołki szmaciane podgrzewane z regul.lędźwii. Trochę sie posiłowałem i rozkleiłem starą mate tak aby jak na dłoni widzieć ścieżke -nie ma żadnej przerwy zwój jest elegancki-podłączam miernik- brak przejścia na każdym odcinku nawet na odcinku 1cm-i o co w tym chodzi...nie ogarniam tej kuwety... Jutro przełoże stołek pasazera na probę. Czy jak włączysz grzanie to odrazu ci grzeje siedzisko i plecy? Bo u mnie tylko siedziska a plecy chyba wogole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) A w jaki sposób mierzysz przejście na tym odcinku 1cm? Druty grzejne są w przezroczystej izolacji, albo coś z miernikiem... Zaczynają grzać jednocześnie i siedzisko i plecy, oczywiście trwa to kilka minut zanim zacznie dobrze grzać, bo mam skórę, u Ciebie ten czas będzie na pewno krótszy. Edytowane 7 Lutego 2015 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się