przemek11 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Dobra powiedzmy ogólnie. Jak PRAWIDŁOWO powinien działać wiatrak w b5 na wisko?
Labiel Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Mi tez sie zaczeło krecic ale nie wiem jakie kupic. Doradźcie cos Da sie wisko wymienic bez ruszania przodu? Będzie ciężko. Jak ci się uda odkręcić wiatrak to reszta pójdzie. Chyba kiedyś u kumpeli tak robiłem, ale trzeba mieć "zwinne" łapki. Dobra powiedzmy ogólnie. Jak PRAWIDŁOWO powinien działać wiatrak w b5 na wisko? Odpalasz zimne auto - wiatrak kręci się, ale bez problemu możesz go zatrzymać - na przykład plastikową butelką - łapy nie radzę wkładać. Jak zasprzęgli na 100% to usłyszysz dźwięk Vałki spod maski
przemek11 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Da sie wisko wymienic bez ruszania przodu? ja robiłem wisko w wakacje u mechaniorów bo mi wyło i zrobili to bez zdejmowania przodu dźwięk Vałki nie rozumiem nigdy bardzo nie przywiązywałem uwagi do tego, ale powiem ze mi temperatura nigdy nie przekroczyła 90stopni tzn moze minimalnie ale wskazówka pion trzymała, nie przeszła dalej za bardzo. a wisko nowe wiec małe prawdopodobieństwo ze nie działa
Labiel Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Wiesz jak chodzą silnik V? Jaki mają ładny dźwięk? Coś takiego pojawia się pod maską jak przygazujesz przy załączonym wiatraku.
rafal9119 Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Nowych zamienników nawet nie kupuj . ori to chyba behr. Ja u siebie w ADR wymienilem bez ruszania przodu a u ciebie w tdi jest o wiele wiecej miejsca
harley22 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 W TDI jest powiedziałbym mniej miejsca Behr zobaczymy jakie ceny.
rafal9119 Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Zeby wyciagnac wisco to przydałoby sie wyciagnac alternator w ADr trzeba miec chinskie raczki lub wywalic kolektor ssacy a w TDI jest on na wierzchu. Wymieniałem Wisco u siebie w 1.8 i u ojca w Tdi i u niego poszło o wiele szybciej. (wiecej miejsca)
przemek11 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Wiesz jak chodzą silnik V? Jaki mają ładny dźwięk? Coś takiego pojawia się pod maską jak przygazujesz przy załączonym wiatraku. odkad kupiłem to auto nic takiego nie słyszałem, albo nie wiem ze słysze ktos ma moze jakis filmik przy załączonym wisko?
Labiel Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Wiesz jak chodzą silnik V? Jaki mają ładny dźwięk? Coś takiego pojawia się pod maską jak przygazujesz przy załączonym wiatraku. odkad kupiłem to auto nic takiego nie słyszałem, albo nie wiem ze słysze ktos ma moze jakis filmik przy załączonym wisko? Bo przy prawidłowo pracującym układzie chłodzenia, jeśli nie jeździsz w korkach przy dużych temp to wisko raczej bardzo rzadko się włącza.
Emejcz Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Dobra powiedzmy ogólnie. Jak PRAWIDŁOWO powinien działać wiatrak w b5 na wisko? Wierz mi, nikt ci tego nie wytłumaczy tutaj tak abyś zrozumiał. Musiałbyś posłuchać i obejrzeć i dobre i uszkodzone. Moje stare się kręciło niby, problem w tym, że delikatnie i zawsze mogłem zatrzymać je ręką. Jak stałem w korkach to temperatura powyżej 100 stopni czasem się pojawiała. Czasami po ponownym zapaleniu silnika po paru minutach od zgaszenia temperatura też była już na 100 stopniach. Dopiero jak założyłem nowe to zobaczyłem na czym polega różnica... podwyższone temperatury przestały występować, a problemem było po prostu to, że wiatrak za słabo się kręcił i nie był w stanie wypchnąć ciepła z chłodnicy. Co do ideologii tylko ori to jeżeli nie masz nadwyżek kasy to nie daj się w to wciągnąć. Kupisz tanią podróbę i też będzie działać. Jaka różnica? W moim przypadku w zasadzie tylko taka, że sprzęgło wiskotyczne musi się trochę nagrzać, bo od razu po uruchomieniu zimnego silnika chodzi dość szybko i słychać szum, ale mogę je zatrzymać. Jak się trochę nagrzeje (ale nie mówię o nagrzaniu tak mocnym aby miało się załączyć) to jest cicho. Osobiście odsuwałem trochę przód. Dlaczego? Ano dlatego, że jest szybciej. Zdjęcie zderzaka i odsunięcie przodu to 15-30min, a jest o niebo łatwiej. Przygotuj się na duże problemy z samy odkręceniem koła pasowego, bo to ustrojstwo strasznie mocno się zakręca i musisz bardzo solidnie je złapać. Jak nie masz klucza to po prostu włóż mocną żabę pomiędzy samo sprzęgło wiskotyczne i jego koło pasowe i fest to ściśnij i dopiero odkręcaj. Gwint jest zwykły - mówię to, bo w sieci panują sprzeczne informacje na ten temat wynikające pewnie z problemów z odkręcaniem. W praktyce jak stoisz z boku silnika po stronie zbiornika z płynem do spryskiwaczy to aby odkręcić wisko naciskasz na klucz do dołu. Zrób trasę z 50 km i potem wjedź w korki na pół godziny i od razu zobaczysz czy wisko działa. Jak temperatura nie będzie ci mocno przekraczała 95 stopni w VAG'u to na pewno wiskozę masz dobrą, albo przynajmniej bardziej sprawną niż mniej i szkoda wymieniać. Edytowane 27 Listopada 2014 przez Emejcz
przemek11 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Emejcz ja wisko teraz mam raczej dobre, jak kupiłem auto robiłem trase 1000Km jeden dzien bez rpzerwy i na 2dzien znów 1000km i w drodze powrotnej jak zatrzymałem sie na stacji później po odpaleniu auta dopiero wtedy usłyszałem dziwne wycie nasilajace sie razem z obrotami silnika... nie wiedziałem co to jest no ale musiałem jakos wrócic do domu, bo oprócz tego nic sie nie działo, ani temperatura nie szła w góre ani nic tylko wycie. po powrocie do domu dowiedziałem sie ze to moze byc wisko wymieniłem i cisza. i tak jak móei ani wczesniej jak było dbre ani teraz nie słszyałęm jakos za abrdzo jak ono pracuje tzn innego dzwieku tak jak mówi Labiel że dźwiek Vki. dlatego az zapytałem jak powinno prawidłowo działać zeby zobaczyc czy u mnie jest ok czy nie. i tak jak mówei temp nie przechodzi powyzej 90stopni, wskazówka w pionie i cz to w miescie w korkach czy nie to jescze nie udało mi sie usłyszec jakiegos innego dzwieku który sie wydobywa. a po ilu wasze auto sie nagrzewa? w moim przypadku 1.8T AEB 90stopni osiąga po przejechaniu jakies ok 10Km z predkościa powiedzmy ok 70-80km/h oczywiście w temperaturach jakie panują teraz.
Emejcz Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Mój się trochę szybciej nagrzewa, ale zaczynam w mieście. Zegarowe 90 stopni mam po 4-5km, ale wiadomo... do prawdziwych 90 jeszcze trochę.
rafal9119 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2014 Panowie juz wiem dlaczego teraz przy -10C silnik dosc długo sie nagrzewa bo wiscoza mi sie zasprzegliła na amen i chodzi jak w ursusie c360. Narazie brak kasy na wiscoze i jednak chyba podtrzymuje to co na samym poczatku napisałem odkrece wiatrak.
Emejcz Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wątpie aby to miało związek. Przy takiej temperaturze obieg płynu w chłodnicy nie występuje, a wiskoza nie jest umiejscowiona tak aby ci silnik miała mrozić jak azotem. Możesz spróbować odkręcić śmigła, zawsze to jakaś metoda do sprawdzenia czy będzie zauważalna różnica.
rafal9119 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Miałes kiedys zasprzeglona wiscoze? jak tak to wiesz dobrze ze ona chłodzi cały silnik i to bdb. wystarczy wsadzic reke pomiedzy silnik a wisco i od razu czuć zimne powietrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się