Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 Pomoc w identyfikacji błędu.


lester

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy ostatnio zauważyłem delikatne falowanie obrotów w trakcie dodawania gazu na 4-5 biegu kiedy silnik jest zimny. Zajrzałem do VCDS-a i silnik pokazuje taki błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-SControl Module Part Number: 8E0 910 560 B  
Component and/or Version: 4.2L V8/5V      G   0020           
Software Coding: 0011771            Work Shop Code: WSC 665651 
Fault Found:17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich        P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Nie potrafię go zidentyfikować. Co może być powodem falowania obrotów? Nigdy nie czyściłem odmy, czy to może być przyczyną?

Ponadto proszę Was o podpowiedź jak wyzerować licznik inspekcji w S4. Wszedłem w 17-Instruments, 10-Adaptacja, kanał 02 i ustawiłem z 1 na 0. Od tej pory nie wyskakuje service ale również nie pokazuje mi licznika km i daty do następnej inspekcji. Proszę o podpowiedź ja prawidłowo to zrobić.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka, wtryskiwacz (e), sonda lambda

tutaj troche z angielska

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem w trakcie budowy domu wiec mam malo czasu, teraz autem jezdzila glownie zona a ja nie mialem czasu patrzec czy wszystko ok z nim. Okazuje sie ze nieszczelnosci byly dwie. Waz ktory idzie od przeplywomierza do przepustnicy byl lekko obsuniety nie bylo tego widac. Auto jezdzilo tak przez pewien czas. Usunalem usterke i przy okazji przeczyscilem przeplywke. Przepustnucy nie czyscilem ale za to zrobilem jej adaptacje.

I teraz pytanie czy powinienem rowniez zrobic adaptacje przeplywki? Jesli tak to w jaki sposob, w necie pelno instrukcji dot adaptacji przepustnicy ale brak przeplywomierza. Zauwazylem ze auto tak samo chodzi na odpietej przeplywce jak podpietej. Czy to oznacza ze jest nie adoptowana. Znalezc nieszczelnosc w tej ciasnocie jaka jest w S4 to jakis dramat. Objawa silnika jest taka ze patrzac na obroty i mase przeplywajacego powietrza waha sie ono co sprawia ze faluja obroty. Szczegolnie to widac na predkosci okolo 80 km/h i wysokim biegu. Na postoju nie widac ze faluje ale widac to na odczytach. Co moze byc powodem? Wiem ze to cos z powietrzem, zastanawiam sie czy cos jest nadal niezczelne czy to tylko kwestia jakiejs adaptacji. Nie wiem co z ta odma. Gdzie ona jest i czy moze wplywac na obroty? Nie czyscilem odmy i przepustnicy. Komp nie wywala juz bledow, auto zapierdziela jak trzeba. Falujace obroty dzialaja mi na nerwy i musze to naprawic. Dodam ze na Lpg i na PB jest tak samo. Poradzcie jak to znalezc?

Edytowane przez lester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić logi dynamiczne przeplywki. Możliwe, że umarła skoro po odpięciu wtyczki nie ma różnicy. Moglo ja tez wykończyć nieumiejętne czyszczenie - jak to robiłeś?

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie na YT VAG logi dynamiczne. Jak sobie nie poradzisz to Ci jutro napiszę jak będę na kompie.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie na YT VAG logi dynamiczne. Jak sobie nie poradzisz to Ci jutro napiszę jak będę na kompie.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Nauczyłem się już robić logi dynamiczne. Pytanie mam tylko na którym kanale mam to robić aby pokazało logi przepływomierza, na 003 czy jakimś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiac logi dynamiczne VCDS- lite mi ich nie wyeksportowal do kat. Logs. Nie zapisaly sie, powodem jest chyba jakas kiepska wersja VCDS-a. Dzieki za podpowiedz kolego. Jak znajde lepsza wersje programu to wrzuce logi.

Chcialbym wymienic odme ale nie wiem gdzie w BBK ona sie znajduje. Wiem ze z tylu silnika byc powinna. Tam jest bardzo ciasno. Czy wie ktos w jaki sposob sie do niej dostac aby ja wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuje to u nas jako taka odma jest dosc skomplikowana... bo ma mnóstwo rozdzielników, łączeń i zaworków.... Najłatwiej będzie Ci znaleźc jej początek - tj przy zaworze PCV. A dalej po wężach. Ja pocharatałem sobie łapy jak tam grzebałem.. już nie wspomnę, że pobiłem swój rekord puszczonych k**w w ciągu 2 godzin.... ;-). Walcz! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuje to u nas jako taka odma jest dosc skomplikowana... bo ma mnóstwo rozdzielników, łączeń i zaworków.... Najłatwiej będzie Ci znaleźc jej początek - tj przy zaworze PCV. A dalej po wężach. Ja pocharatałem sobie łapy jak tam grzebałem.. już nie wspomnę, że pobiłem swój rekord puszczonych k**w w ciągu 2 godzin.... ;-). Walcz! ;)

Odma w S4 jest zaraz za przepustnicą. Musiałem ja zdjąć żeby się do niej dostać. Przy okazji ładnie wyczyściłem przepustnicę. Odma była drożna. Również ją przeczyściłem. Problem nadal pozostał. Mam jeszcze jeden pomysł gdzie może być nieszczelność układu. Jutro to sprawdzę jak znajdę czas.

A tu moja wyczyszczona przepustnica. Odma była zaraz za nią z tyłu. Nie było źle ją wyjąć. Gorzej włożyć z powrotem.

IMG_20141219_165100.jpg

Koledzy macie może jakiś link do sprawdzonego działającego VCDS-a taki aby i logo dynamiczne zapisywał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja demontowałem przepustnice i mimo to miałem duzy problem. Szczególnie z jednym wężem wchodzącym gdzieś pod kolektor, tam głębiej pod zaworem PCV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...