Ja_szczur 0 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Jaka powinna być temperatura silnika? Podczas jazdy utrzymuje mi się 90 stopni. Podczas postojów też tyle z tym że przy dużych korkach (w wa-wie) nagrzewa mi się do prawie 110. Z tego co wiem to woda gotuje się w silniku przy temperaturze 110 stopni więc u mnie jest za dużo, ale muszę dodać że w samochodzie nie mam prawie ogrzewania. Jest jak wyłączę wentylator i poczekam chwilę i włączę, ale za chwilę leci znowu zimne powietrze. Czego to może być wina? Zapowietrzony układ? Dolewałem płynu na maxa w celu odpowietrzenia, ale za każdym razem jak odkręcałem korek to płynu nie ubywało i było pod korek. Co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daymoon Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 1. sprawdź wentylator czy działa odpowiednio 2. 3. sprawdź pompe wody (mało prawdopodobne) 4. odpowietrz układ 5. jak to nie pomoże to klubowicze będą myśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja_szczur 0 Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 1. Wentylator działa 2. Czy VAG będzie działał na interfejsie EUROSCAN? 4. Próbowałem odpowietrzyć, ale albo mój sposób jest nieskuteczny, albo układ jest odpowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daymoon Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 teraz nie kojarze czy w 1.6 jest tylko elektryczny czy Visco.....jeśli Visco to może być walnięte i przy skoku temperatury silnika może nie zwiększać swoich obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja_szczur 0 Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Podejrzewam że wentylator działa dobrze i zwiększa obroty, ale układ jest zapowietrzony bo leci zimne powietrze z ogrzewania. Powiedzcie mi gdzie są jakieś odpowietrzniki, aby odpowietrzyć. Odkręcałem już zbiornik wyrównawczy i unosiłem go do góry. Trochę powietrza uciekło bo było widać bańki powietrza, ale wiele to nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej0604 1 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Witam. Spróbuj poluzować opaskę na jednym z przewodów [na tym który ma otworek od góry]tuż przy przegrodzie i cofnij go na tyle żeby powietrze mogło wydostać się z nagrzewnicy [jeżeli się tam znajduje].Operacja ta powinna być przeprowadzona na uruchomionym silniku,raczej nie na gorącym żeby się nie poparzyć.Gdyby nie pomogło może trzeba płukać układ. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DjVersus 0 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 o a przy okazji ja spytam bo w moim Angolku 1.8 bezynce tez zauwazylem wczoraj ze mam caly czas okolo 90 stopni , az sie zatrzymalem i dolalem wody i gdy odkrecilem korek to az mi w rece odszczelil, i jak dolalem wody troszke mi sie przelala i widze ze kolor tej wody jest w podobie do rdzy i moje pytanie czy to tez moze byc przyczyna wysokiej temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej0604 1 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 DjVersus temperatura 90 st.nie jest za wysoką ,powinna być ok.93 st.Wracając do koloru to masz rację że to może być rdza .Tak na marginesie sprawdź temperaturę zamarzania [rdza powstaje najczęściej w układach zalanych wodą].Co do korka to po nagrzaniu cieczy następuje zwiększenie objętości co powoduje lekkie zwiększenie ciśnienia,napełnianie zbiorniczka do pełna z tego powodu też nie jest dobrym pomysłem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nefryt 1 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 A czego to jest wina jak silnik nagrzewa sie wedlug wskaznika na dece rozdzielczej do ok 70st i dalej nie idzie a jak wrzuce temp z klimatronika to wyswietla ze jest 90st? padl wskaznik z deski, czujnik czy wymieniac termostat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo_9 2 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 A czego to jest wina jak silnik nagrzewa sie wedlug wskaznika na dece rozdzielczej do ok 70st i dalej nie idzie a jak wrzuce temp z klimatronika to wyswietla ze jest 90st? padl wskaznik z deski, czujnik czy wymieniac termostat ? może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suli 4 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49) Na 49 :?: A nie na 51 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo_9 2 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49) Na 49 :?: A nie na 51 Tak ja sprawdzam zawsze na 49 kanale (odpowiada to wskazaniom na liczniku), na kanale 51 mam zawsze wyświetlaną wartość 90 (nie wiem czego ona dotyczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suli 4 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49) Na 49 :?: A nie na 51 Tak ja sprawdzam zawsze na 49 kanale (odpowiada to wskazaniom na liczniku), na kanale 51 mam zawsze wyświetlaną wartość 90 (nie wiem czego ona dotyczy). Noo... mnie się ta wartość zmienia od dwudziestu kilku o uruchomieniu silnika do właśnie 90, przy czym mam podobny problem, jak kolega powyżej - wartość ta rośnie szybciej niż na wskaźniku analogowym. Potrafię dojechac do samej pracy na analogu wskazówka dopiero osiąga 90, a na klimatroniku na kanale 51 osiąga znacznnie wcześniej - w połowie lub po 1/3 drogi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo_9 2 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Noo... mnie się ta wartość zmienia od dwudziestu kilku o uruchomieniu silnika do właśnie 90, przy czym mam podobny problem, jak kolega powyżej - wartość ta rośnie szybciej niż na wskaźniku analogowym. Potrafię dojechac do samej pracy na analogu wskazówka dopiero osiąga 90, a na klimatroniku na kanale 51 osiąga znacznnie wcześniej - w połowie lub po 1/3 drogi... sprawdz na kanale 49 co będzie Ci się wyświetlało (masz rację na 51 zmienia się od 20 do 90 ale jak osiągnie 90 to ani drgnie) natomiast u mnie na kanale 49 wartości zmieniają się od 49 do 90-94 w tych granicach i tak jak pisałem wcześniej wskazania te zmieniają się odpowiednio do zmian na wskaźniku na zegarach czyli u mnie na klimatroniku kanał 49 napewno odpowiada za wskazanie temperatury płynu chłodzącego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaja77 1 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 witam a u mnie kanal 49 pokazuje zawsze 0 a kanał 51 nawet do 104/lato/ .pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo_9 2 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 witam a u mnie kanal 49 pokazuje zawsze 0 a kanał 51 nawet do 104/lato/ .pozdrawiam zależy to od modelu klimatronika na którym kanale czy na 51 (starsze klimatroniki) czy na 49 (nowsze) wyświetlana jest temperatura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja_szczur 0 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Usterka naprawiona. Płukanie nagrzewnicy rozwiązało problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domelq 2 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 witam a u mnie kanal 49 pokazuje zawsze 0 a kanał 51 nawet do 104/lato/ .pozdrawiam zależy to od modelu klimatronika na którym kanale czy na 51 (starsze klimatroniki) czy na 49 (nowsze) wyświetlana jest temperatura strasze - kanał 51 - temperatura cieczy nowsze - kanał 49 - temperatura cieczy nowsze - kanał 51 - temperatura bloku silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja_szczur 0 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Jednak problem powrócił. W piątek w korkach w warszawie silnik tak mi się nagrzał że, aż kontrolka zaczęła mi migać i zjechałem na pobocze i chłodziłem silnik. Płynu było dość. Układ był odpowietrzony. Wentylator działa. Czym to może być spowodowane? A i jeszcze jedna sprawa. Wskaźnik temperatury na desce pokazuje mi 90 st., a wskazania VAGA mówią że silnik ma 99st. Błędy czujnika temperatury nie wyskakują. Co może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes82 0 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam. Po przeglądnięciu wątków dotyczących wskazań temp. podejrzewam u siebie walnięty termostat. Przed wymianą prosiłbym o wypowiedź kogoś lepiej obeznanego z tematem. wskazówka - max 75 stopni klima kanał 49 - 72-74 stopnie klima kanał 51 - 90 stopni spalanie w mieście ok.14l ( wiem że ten silnik potrafi spalić ale wcześniej się mieściłem w 12-13l) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się