Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Temperatura silnika


Ja_szczur

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka powinna być temperatura silnika? Podczas jazdy utrzymuje mi się 90 stopni. Podczas postojów też tyle z tym że przy dużych korkach (w wa-wie) nagrzewa mi się do prawie 110. Z tego co wiem to woda gotuje się w silniku przy temperaturze 110 stopni więc u mnie jest za dużo, ale muszę dodać że w samochodzie nie mam prawie ogrzewania. Jest jak wyłączę wentylator i poczekam chwilę i włączę, ale za chwilę leci znowu zimne powietrze. Czego to może być wina? Zapowietrzony układ? Dolewałem płynu na maxa w celu odpowietrzenia, ale za każdym razem jak odkręcałem korek to płynu nie ubywało i było pod korek. Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że wentylator działa dobrze i zwiększa obroty, ale układ jest zapowietrzony bo leci zimne powietrze z ogrzewania. Powiedzcie mi gdzie są jakieś odpowietrzniki, aby odpowietrzyć. Odkręcałem już zbiornik wyrównawczy i unosiłem go do góry. Trochę powietrza uciekło bo było widać bańki powietrza, ale wiele to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spróbuj poluzować opaskę na jednym z przewodów [na tym który ma otworek od góry]tuż przy przegrodzie i cofnij go na tyle żeby powietrze mogło wydostać się z nagrzewnicy [jeżeli się tam znajduje].Operacja ta powinna być przeprowadzona na uruchomionym silniku,raczej nie na gorącym żeby się nie poparzyć.Gdyby nie pomogło może trzeba płukać układ.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o a przy okazji ja spytam bo w moim Angolku 1.8 bezynce tez zauwazylem wczoraj ze mam caly czas okolo 90 stopni , az sie zatrzymalem i dolalem wody i gdy odkrecilem korek to az mi w rece odszczelil, i jak dolalem wody troszke mi sie przelala i widze ze kolor tej wody jest w podobie do rdzy i moje pytanie czy to tez moze byc przyczyna wysokiej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DjVersus temperatura 90 st.nie jest za wysoką ,powinna być ok.93 st.Wracając do koloru to masz rację że to może być rdza .Tak na marginesie sprawdź temperaturę zamarzania [rdza powstaje najczęściej w układach zalanych wodą].Co do korka to po nagrzaniu cieczy następuje zwiększenie objętości co powoduje lekkie zwiększenie ciśnienia,napełnianie zbiorniczka do pełna z tego powodu też nie jest dobrym pomysłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego to jest wina jak silnik nagrzewa sie wedlug wskaznika na dece rozdzielczej do ok 70st i dalej nie idzie a jak wrzuce temp z klimatronika to wyswietla ze jest 90st? padl wskaznik z deski, czujnik czy wymieniac termostat ?

może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49)

Na 49 :?: :shocked: A nie na 51 :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49)

Na 49 :?: :shocked: A nie na 51 :co:

Tak ja sprawdzam zawsze na 49 kanale (odpowiada to wskazaniom na liczniku), na kanale 51 mam zawsze wyświetlaną wartość 90 (nie wiem czego ona dotyczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach albo sprawdzasz temp na złym kanale na klimatroniku (ja sprawdzam na 49)

Na 49 :?: :shocked: A nie na 51 :co:

Tak ja sprawdzam zawsze na 49 kanale (odpowiada to wskazaniom na liczniku), na kanale 51 mam zawsze wyświetlaną wartość 90 (nie wiem czego ona dotyczy).

Noo... mnie się ta wartość zmienia od dwudziestu kilku o uruchomieniu silnika do właśnie 90, przy czym mam podobny problem, jak kolega powyżej - wartość ta rośnie szybciej niż na wskaźniku analogowym. Potrafię dojechac do samej pracy na analogu wskazówka dopiero osiąga 90, a na klimatroniku na kanale 51 osiąga znacznnie wcześniej - w połowie lub po 1/3 drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo... mnie się ta wartość zmienia od dwudziestu kilku o uruchomieniu silnika do właśnie 90, przy czym mam podobny problem, jak kolega powyżej - wartość ta rośnie szybciej niż na wskaźniku analogowym. Potrafię dojechac do samej pracy na analogu wskazówka dopiero osiąga 90, a na klimatroniku na kanale 51 osiąga znacznnie wcześniej - w połowie lub po 1/3 drogi...

sprawdz na kanale 49 co będzie Ci się wyświetlało (masz rację na 51 zmienia się od 20 do 90 ale jak osiągnie 90 to ani drgnie) natomiast u mnie na kanale 49 wartości zmieniają się od 49 do 90-94 w tych granicach i tak jak pisałem wcześniej wskazania te zmieniają się odpowiednio do zmian na wskaźniku na zegarach czyli u mnie na klimatroniku kanał 49 napewno odpowiada za wskazanie temperatury płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a u mnie kanal 49 pokazuje zawsze 0 a kanał 51 nawet do 104/lato/ .pozdrawiam

zależy to od modelu klimatronika na którym kanale czy na 51 (starsze klimatroniki) czy na 49 (nowsze) wyświetlana jest temperatura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a u mnie kanal 49 pokazuje zawsze 0 a kanał 51 nawet do 104/lato/ .pozdrawiam

zależy to od modelu klimatronika na którym kanale czy na 51 (starsze klimatroniki) czy na 49 (nowsze) wyświetlana jest temperatura

strasze - kanał 51 - temperatura cieczy

nowsze - kanał 49 - temperatura cieczy

nowsze - kanał 51 - temperatura bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak problem powrócił. W piątek w korkach w warszawie silnik tak mi się nagrzał że, aż kontrolka zaczęła mi migać i zjechałem na pobocze i chłodziłem silnik. Płynu było dość. Układ był odpowietrzony. Wentylator działa. Czym to może być spowodowane? A i jeszcze jedna sprawa. Wskaźnik temperatury na desce pokazuje mi 90 st., a wskazania VAGA mówią że silnik ma 99st. Błędy czujnika temperatury nie wyskakują. Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po przeglądnięciu wątków dotyczących wskazań temp. podejrzewam u siebie walnięty termostat. Przed wymianą prosiłbym o wypowiedź kogoś lepiej obeznanego z tematem.

wskazówka - max 75 stopni

klima kanał 49 - 72-74 stopnie

klima kanał 51 - 90 stopni

spalanie w mieście ok.14l ( wiem że ten silnik potrafi spalić ale wcześniej się mieściłem w 12-13l)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...