Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T AEB] Zwiekszone spalanie, jak znalezc przyczyne?


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

W trasie obecnie spala mi 10-11L/100km.

Do niedawna spalal 7.5-8.2 L / 100km. :mmm


Teraz juz przy ruszaniu wyskakuje na fisie 29L/100km, w trasie lekko gaz nadusze to chwilowe spalanie momentalnie leci w gore.





Ostatnimi czasy wymienilem przepustnice, ale po wymianie przepustnicy zrobilem kilkaset km i spalanie przez kilka dni bylo takie jak na starej przepustnicy. Pozniej kilka razy aku mi sie rozladowal i z dwa, moze trzy razy odpalalem auto na pych. Zadne inne rzeczy nie byly robione przy aucie.

Co o tym myslicie?



Jak znalezc przyczyne? Co diagnozowac? Prosze o pomoc poniewaz duzo jezdze i zalezy mi na tym by spalanie wrocilo do normy.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ja mam podobnie tylko ze na lpg mialem 14 l spalania w miescie a teraz przy spokojniej jezdzie to 16-18l caly czas a jak stane to na postoju pokazuje mi 51l spalania (kiedyś odłączałem aku i potem tez jakby mi wzrosło zużycie paliwa ) tez jestem ciekawy przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wody

termostat

sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpierw uzupełnij profil

Mam kilka aut, wiec co pomoze, ze wpisze do profilu Tico albo 80'tke 1.9TDi? Temat dokladnie opisalem wiec w czym problem?

diagnostyka vag

Jakie grupy? Dynamiczne czy statyczne?

(kiedyś odłączałem aku i potem tez jakby mi wzrosło zużycie paliwa )

Moze sytuacja podobna do mojej, z tym, ze u mnie aku sam sie rozladowal :)

Czujnik wody

termostat

sonda lambda

Czujnik wody sprawdzony.

Termostat jakies 2 m-ce temu wymieniony.

Sonda lambda - grupa 016 zrobiona.

Kilka dni temu takie oto logi statyczne porobilem.

STATYCZNE:
Edytowane przez SowaBezOka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba podobny problem. Samochód rozgrzany trzyma obroty na biegu jałowym na poziomie 900. Do 90 stopni nagrzewa się po przejechaniu około 4-5km (jak się nagrzeje to utrzymuje równo temperaturę). Spalanie w drodze do pracy (3km) wychodzi średnio 16l benzyny.

Wymieniłem:

-sondę lambdę

-czujnik temperatury wody

Nie pomogło to zmniejszyć spalania. Na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba podobny problem. Samochód rozgrzany trzyma obroty na biegu jałowym na poziomie 900. Do 90 stopni nagrzewa się po przejechaniu około 4-5km (jak się nagrzeje to utrzymuje równo temperaturę). Spalanie w drodze do pracy (3km) wychodzi średnio 16l benzyny.

Wymieniłem:

-sondę lambdę

-czujnik temperatury wody

Nie pomogło to zmniejszyć spalania. Na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów

Jest zimno a Tobie auto tylko do połowy zdąża sie nagrzać wiec takie spalanie uznałbym nawet za normalne

Edytowane przez koziol1172
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nagrzewanie to przy około 12 stopniach na plusie po prejechaniu 4-5km. Moja druga A4 B5 tylko bez turba nagrzewa się dwa razy szybciej, dlatego pytam czy to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nagrzeje to nie faluje tempertura tylko równiutko 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tu pisze o zmianie sredniego spalania poprzez przejechanie 1000km.

Przez przedostatnie kilkatysiecy km mialem caly czas w trasie spalanie 7.5 - 8.2 L / 100km.

Obecnie po przejechaniu kolejnego tysiaca spalanie ksztaltuje sie w okolicach 10.2 - 11 L / 100km.

Stylu jazdy nie zmienilem, odpalanie na pych moglo spowodowac przeskoczenie czegos o 1 zabek i stad pojawil sie problem? Oddac auto mechanikowi niech sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada mi na czujnik wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już problem rozwiązałem, został wymieniony termostat i samochód już normalnie się nagrzewa. Poprzedni otwierał się i trzymał temperaturę 80 stopni (tak pokazywało na climatroniku i vag-u, a na liczniku 90 w tym samym czasie). Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...