Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania drążka i problem z dwójką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak położę rękę na drążku zmiany biegów to czuje że się on rusza, czasem mocniej czasem słabiej ale jednak.

Poza tym nieraz po wrzuceniu drugiego biegu robi się zgrzyt i auto gaśnie.

Wtedy musze z pierwszego biegu przejść od razu na trzeci i później już jest dobrze.

Silnik 1.9 AWX 131 km, skrzynia 5 biegów.

Co może być powodem ?

Opublikowano

wroze z fusów ze to moze byc poduszka skrzyni , poduszka silnika

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzić musisz, i jedną i drugą bo wybite mogą być wszystkie.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Poduszka silnika ma podpiętą kostkę, w takim razie podczas diagnozy może pokazać jakiś błąd czy trzeba sprawdzić jej sprawność w inny sposób ?

Opublikowano

Ja wymieniłem poduszki na ori z ASO silnika i skrzyni i drążek chodzi przód tył. Nie chce Cie martwić ale według mnie jest coś ze sprzęgłem lub skrzynią.

Opublikowano

Miałem u siebie duże drgania na drążku, największe przy jeździe na 4-5 przy dosyć niskich obrotach ~1500. Wymieniłem poduszke skrzyni. Drgania na drążku się zmniejszyły ale jednak jeszcze jakieś są. Przy ruszaniu też odczuwam drgania, na postoju gdy gazuję auto lekko kołysze się na boki. Podejrzewam, że jeszcze mam padniętą prawą poduszkę silnika bo była w dziwnym smarze, ale narazie ją wytarłem i zajrzę za jakiś czas.

Opublikowano

drgania drążka wywołuje też kończący się przegub półośki. masz dwa na stronę wewnętrzny(przy skrzyni) lub zewnętrzny przy zwrotnicy.

Opublikowano

A czy wycie w czasie jazdy można powiązać z przgubem ?

Ogólnie to podejrzewam łożyska, ale teraz jak drgania zostały powiązane z przegubem to dało mi to do myślenia.

Przy skręcaniu, ruszaniu nie strzelają, ale w zakresie prędkości 80-100 i 130-140 słychać buczenie, dużo mocniej nasila się przy skręcie w prawo.

Opublikowano

Mialem to samo.

W sobote wymienilem poduszke pod skrzynia biegow. Drgania drazka ustaly ale problem z 2-ka pozostal. Mysle ze to synchronizatory :-(.

Ps. Jakim momentem skreca sie sama poduszke do pazurow tych 3-ch pazurow pod skrzynia. Bo chyba za mocno skrecilem i drzy cala buda, kiera, pedaly od silnika.

Opublikowano

A czy wycie w czasie jazdy można powiązać z przgubem ?

Ogólnie to podejrzewam łożyska, ale teraz jak drgania zostały powiązane z przegubem to dało mi to do myślenia.

Przy skręcaniu, ruszaniu nie strzelają, ale w zakresie prędkości 80-100 i 130-140 słychać buczenie, dużo mocniej nasila się przy skręcie w prawo.

To pewnie jest wina łożysk. Takie nasilające się wycie to często jest to. Jednak nie byłoby źle gdybyś sprawdził przeguby. Jeśli jeszcze przy skręcie nie strzelają to możesz dać nowy smar i się okaże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...