Jump to content
IGNORED

Drgania drążka i problem z dwójką


matix1505
 Share

Recommended Posts

Witam, jak położę rękę na drążku zmiany biegów to czuje że się on rusza, czasem mocniej czasem słabiej ale jednak.

Poza tym nieraz po wrzuceniu drugiego biegu robi się zgrzyt i auto gaśnie.

Wtedy musze z pierwszego biegu przejść od razu na trzeci i później już jest dobrze.

Silnik 1.9 AWX 131 km, skrzynia 5 biegów.

Co może być powodem ?

Link to comment
Share on other sites

wroze z fusów ze to moze byc poduszka skrzyni , poduszka silnika

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzić musisz, i jedną i drugą bo wybite mogą być wszystkie.

Edited by jacek70
Link to comment
Share on other sites

Poduszka silnika ma podpiętą kostkę, w takim razie podczas diagnozy może pokazać jakiś błąd czy trzeba sprawdzić jej sprawność w inny sposób ?

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniłem poduszki na ori z ASO silnika i skrzyni i drążek chodzi przód tył. Nie chce Cie martwić ale według mnie jest coś ze sprzęgłem lub skrzynią.

Link to comment
Share on other sites

Miałem u siebie duże drgania na drążku, największe przy jeździe na 4-5 przy dosyć niskich obrotach ~1500. Wymieniłem poduszke skrzyni. Drgania na drążku się zmniejszyły ale jednak jeszcze jakieś są. Przy ruszaniu też odczuwam drgania, na postoju gdy gazuję auto lekko kołysze się na boki. Podejrzewam, że jeszcze mam padniętą prawą poduszkę silnika bo była w dziwnym smarze, ale narazie ją wytarłem i zajrzę za jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

drgania drążka wywołuje też kończący się przegub półośki. masz dwa na stronę wewnętrzny(przy skrzyni) lub zewnętrzny przy zwrotnicy.

Link to comment
Share on other sites

A czy wycie w czasie jazdy można powiązać z przgubem ?

Ogólnie to podejrzewam łożyska, ale teraz jak drgania zostały powiązane z przegubem to dało mi to do myślenia.

Przy skręcaniu, ruszaniu nie strzelają, ale w zakresie prędkości 80-100 i 130-140 słychać buczenie, dużo mocniej nasila się przy skręcie w prawo.

Link to comment
Share on other sites

Mialem to samo.

W sobote wymienilem poduszke pod skrzynia biegow. Drgania drazka ustaly ale problem z 2-ka pozostal. Mysle ze to synchronizatory :-(.

Ps. Jakim momentem skreca sie sama poduszke do pazurow tych 3-ch pazurow pod skrzynia. Bo chyba za mocno skrecilem i drzy cala buda, kiera, pedaly od silnika.

Link to comment
Share on other sites

A czy wycie w czasie jazdy można powiązać z przgubem ?

Ogólnie to podejrzewam łożyska, ale teraz jak drgania zostały powiązane z przegubem to dało mi to do myślenia.

Przy skręcaniu, ruszaniu nie strzelają, ale w zakresie prędkości 80-100 i 130-140 słychać buczenie, dużo mocniej nasila się przy skręcie w prawo.

To pewnie jest wina łożysk. Takie nasilające się wycie to często jest to. Jednak nie byłoby źle gdybyś sprawdził przeguby. Jeśli jeszcze przy skręcie nie strzelają to możesz dać nowy smar i się okaże.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...