Jump to content
IGNORED

1.8T BEX wentylator chłodnicy przy wyłączonym silniku


buger
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mimo, że temat dość popularny, to w moim przypadku trochę zmodyfikowany. Mam problem z wentylatorem chłodnicy, który uruchamia się kilka minut po wyłączeniu silnika i działa do momentu rozładowania akumulatora, o czym przekonałem się z samego rana nie mogąc uruchomić samochodu...

Z tego powodu od kilku dni gdy muszę opuścić samochód na dłuższą chwilę jedyną opcja jest odłączenie akumulatora. Gdy przekręcę kluczyk w stacyjce (nie uruchamiając jeszcze silnika) praca wentylatora ustaje, jednak po kilku minutach znowu zaczyna działać. Wskazania temperatury wydają się poprawne, po ok 3-4 km wskazówka pokazuje 90C (i nie wychyla się bardziej), u elektryka po podłączeniu do komputera 98C.

U mechanika komputer nie wykazał żadnych błędów, u elektryka błąd czujnika temperatury w silniku - G62 sygnał za mocny. Czujnik wymieniony, jednak problem nie zniknął - wentylator dalej pracuje... Niestety nie posiadam VAGa, by dalej testować a obawiam się, że elektryk zasugeruje na ślepo dalsze wymiany, dlatego chciałem poradzić się Was, czy spotkał się ktoś z takim problemem?

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze czujnik temperatury nad dole przy chłodnicy on też może szwankować.

Link to comment
Share on other sites

No niestety diagnostykę musisz zrobić bo tak to wróżenie. Czujnik ory. czy zamiennik? Trafia się nawet nowy i jest zły, dlatego sprawdź jeszcze raz vagiem.

Link to comment
Share on other sites

Sterownik wentylatorów uszkodzony prawodopodobnie

Link to comment
Share on other sites

Cokolwiek by nie było to vag to pokaże. Nie ma sensu zgadywać skoro są pewniejsze metody.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedzi, na szczęście udało mi się załagodzić uciążliwość problemu, po prostu wyciągam bezpiecznik wentylatora, który jest łatwo dostępny, jednak to nie rozwiązuje problemu.

Czujnik zamiennik, wymiana nic nie dała. Niestety VAG nie pokazuje żadnych błędów. Sterownik wentylatorów jeszcze nie sprawdzany, czy jest możliwość sprawdzenia bez nowej części? Czujnik przy chłodnicy też nie sprawdzany, nie chce kupować nowego zanim nie sprawdzę przekaźnika:

Znalazłem informacje, że za wentylator odpowiada przekaźnik 370 - 8D0951253 (np taki? http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 25136.html ) jednak problemem dla mnie jest zlokalizowanie tego przekaźnika, czy wiecie może w której skrzynce znajduje się ta część? Przejrzałem mnóstwo schematów, jednak na żadnym nie ma umiejscowienia przekaźnika.

http://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%204.jpg
http://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%203.jpg
http://zibiokaj.w.interii.pl/Przekaznik ... ilnika.jpg
http://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%202.jpg
http://zibiokaj.dl.interia.pl/Bezpieczn ... abinie.jpg

Za skrzynką bezpieczników w kabinie, jakby wewnątrz deski rozdzielczej, pod kierownicą widzę przekaźnik 370, ale czy numery przekaźników powtarzają się? (czy 370 może być tez w innym miejscu odpowiedzialny za coś innego?)



Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

wiesz dużo więcej od nas, sprawdź czy to ten, wyciągnij go i spróbuj zasilić z 24v ale generalnie nie powinien reagować bo ma styki "sklejone" i cały czas podaje zasilanie

Link to comment
Share on other sites

U nas nie ma przekaźnika, który odpowiada tylko za pracę wentylatora. Przekaźnik ten wg. schematu, posiada podwójne styki, jedne odpowiadają jednocześnie za zasilanie sterownika silnika i modułu wentylatorów ( plus po zapłonie, a nie główne zasilanie ), a drugie styki zasilają niektóre czujniki silnika.

Więc teraz pytanie, który bezpiecznik wyciągasz ( i jakiej jest wartości) i będziemy myśleć dalej :wink:

Link to comment
Share on other sites

zobacz czy niemasz wody w przekaznikach przy kompie pod maska ..wentylatora bardzo czesto odpala sie po wylaczeniu auta przez zalane przekazniki lub zkorodowane sa tam takie 3 niebieski czarny i czarny ..ktorys z nich odpowiada za wentylatory ..one sa rozbieralne mozna zerknac czy w srodku styki sa cale ..


mialem tak w 2.5 tdi ..przekanziki byly zkorodowane wymienilem i wszystko bylo ok juz sie wentylator nie odpalal..

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za uwagi, postaram się sprawdzić samemu ten przekaźnik. Próbowałem odkręcić skrzynkę z przekaźnikami już wcześniej, mam tylko mały problem techniczny - jest tam łącznie 5 śrub, 4 poszły bez problemu, ale ta piąta, "prawa górna" patrząc od strony maski jest schowana tak głęboko, że muszę wycieraczki demontować żeby ją odkręcić, jest może na to inny sposób?

+ Dodam tylko małą aktualizacje:

W czasie dzisiejszej jazdy silnik zgasł 2x, za 2 razem wyskoczył check engine, podjechałem na diagnozę i oto wyniki:

18010 Zasilanie(30) - nieciągły
17796 Moduł sterowania, usterka wewnętrzna - nieciągły
17925 Główny przekaźnik: usterka elektryczna - nieciągły

18080 Wentylator chłodnicy 1 - zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie

P0688

Podejrzewam, że pierwsze 3 błędy wynikają z mojego niedopatrzenia - niedokręcona maksymalnie klema akumulatora (pozostałość po tym uciążliwym odłączaniu na każdy postój), błąd 18080 - to być może wynik odłączania bezpiecznika zamiast akumulatora (odpowiadając na pytanie, bezpiecznik 4 (5A), ze skrzynki wewnątrz kabiny: http://zibiokaj.dl.interia.pl/Bezpieczniki%20w%20kabinie.jpg). Czy uważacie, że rzeczywiście to może być przyczyną? Niemniej jednak, być może i dobrze ze te błędy się pojawiły, gdyż razem z nimi udało sie odczytać jeszcze jeden błąd, który nie był widoczny wcześniej:

Błąd P0680 to chyba wreszcie dotarcie do sedna sprawy, po analizie błędu w internecie dotarłem do takiej stronki:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17072/P0688/001672

Skutki:

  • Engine Coolant Fan running at full Speed while Ignition is OFF and Engine is COLD (could lead to discharged Battery)

Czyli dokładnie mój przypadek.

Wynika z tego ze przyczyną mogą być dwie części:
Engine Control Module (J271)

Engine Control Module (J220)

lub okablowanie do nich prowadzące.

Poszukałem co to są za części i znalazłem takie załączniki:

http://www.audicrazy.com/repair/Audi_ECU_J271.pdf

http://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/power_unit/motronic_injection_and_ignition_system_%288-cyl.%29/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/servicing_motronic_injection_system/replacing_motronic_control_unit_-j220/

Niestety google nie wiele wiece chce mi powiedzieć, a i brak mojej fachowej wiedzy nie bardzo daje mi możliwość wskazania, które są to dokładnie części. Czy obie znajdują się w skrzynce pod maską, w prawym górnym rogu? (jest jakiś polski odpowiednik ECU, czy dosłowne tłumaczenie Moduł Kontroli Silnika?)

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Edited by buger
Link to comment
Share on other sites

Musisz wycieraczkę odkręcić nie ma innej możliwości, Potraktuj ją ostro wd40 i lekko szarp kluczem za którymś razem puści, a i zaznacz sobie w którym miejscu jest wycieraczka zanim ściągniejsz ją, jak na rysunku. dasz radę

Link to comment
Share on other sites

bezpieczniki_1_8_T.jpg

Jeżeli bezpiecznik S4 to, do sprawdzenia przekaźnik w skrzynce komputera w podszybiu. A jeśli będzie z nim wszystko Ok. to wszystko wskazuje na moduł :( .

No chyba, że coś mi umknęło... przemyślę jeszcze temat :wink: .

Nie mam teraz auta w domu, bo sprawdziłbym jeszcze czy przyczyną uruchamiania się wentylatorów na wyłączonym zapłonie może być uwalony czujnik temperatury przy chłodnicy. :wink:


Możesz sprawdzić ten przekaźnik bez rozbierania podszybia.

Rozłącz czteropinową wtykę z lewej strony chłodnicy w okolicy lampy i sprawdź czy po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu, aż przekaźnik sterownika silnika się wyłączy, znika napięcie na przewodzie czerwono-szarym pin nr.2. Patrząc na schemat to gdyby styki w przekaźniku były sklejone to jednocześnie nie wyłączałby się także sterownik silnika.

Edited by Bromchit
Link to comment
Share on other sites

Żeby temat nie został bez odpowiedzi, oto przyczyna problemu:

Do skrzynki z przekaźnikami pod maską (prawy górny róg) dostaje się woda i w moim przypadku ona była przyczyną włączania wentylatora - przekaźnik 370 stał w wodzie i załączał. Po wymianie przekaźnika (140 zł) i osuszeniu problem zniknął. Rozmawiałem również z kolegą z forum który miał identyczny problem - również woda w skrzynce, jednak u niego wystarczyło wysuszenie bez wymiany.

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Edited by buger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...