djmesiu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Witam Szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czy pompa vacum może powodować przyrost oleju?. Zawsze co jakiś czas sprawdzam poziom oleju i ostanio się zdziwiłem patrze a tam praktycznie maximum;/ no ale sobie myśle auto stało na minimalnej górce to może dlatego. Na drugi dzien po wyjsciu z pracy sprawdziłem na równym terenie dalej tak samo sprawdzałem i na rozgrzanym silniku i zimnym w sumie dużej rożnicy nie było... Plynu chłodniczego nie ubywa ani kropli na korku wlewu nie ma żadnego osadu więc chyba można wykluczyc uszczelke pod głowica. Zostaje tylko przedostawanie się ropy do oleju tylko którędy? Uszczelniacze pompek wymienione miesiąc temu wiec tez chyba odpadaja. Ostanio zauważyłem że lekko nim poszarpuje a zakresie obrotów 1500 do 2000 tys. Na pompie są delikatne wycieki, króciec jest luzny i kręci się ma luz jakieś 2 może 3 mm. Nie mam odpowiedniego sprzętu żeby sprawdzić podciśnienie także ciężko dokladnie coś stwierdzić. Tak czy tak wydaje mi się ze pompa bedzię do wymiany ale czy ona powoduje przybywanie oleju?
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Hola hola, poobserwuj trochę dłużej poziom oleju i nie podejmuj pochopnych decyzji Pompa tandemowa jest smarowana olejem z magistrali olejowej silnika, w przypadku uszkodzenia wewnętrznych uszczelnień, może powodować rozrzedzanie oleju paliwem. Jak poziom oleju przekroczy zdecydowanie maksimum, wtedy wymieniaj tandem. Nie ma żadnej pewności, że wymienione uszczelniacze pompowtrysków nie przeciekają, być może że gniazda pompek w głowicy są na tyle zużyte, że wymiana uszczelniaczy nie spowoduje usunięcia usterki
djmesiu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wydaje mi sie ze to nie to, jak by ktoras pompka nie domagała to by auto kopciło a u mnie nie ma tego tzn coś tam dymi ale to jest normalne o tej porze roku chyba. Hola hola, poobserwuj trochę dłużej poziom oleju i nie podejmuj pochopnych decyzji Pompa tandemowa jest smarowana olejem z magistrali olejowej silnika, w przypadku uszkodzenia wewnętrznych uszczelnień, może powodować rozrzedzanie oleju paliwem. Jak poziom oleju przekroczy zdecydowanie maksimum, wtedy wymieniaj tandem. Nie ma żadnej pewności, że wymienione uszczelniacze pompowtrysków nie przeciekają, być może że gniazda pompek w głowicy są na tyle zużyte, że wymiana uszczelniaczy nie spowoduje usunięcia usterki Własnie o to chodzi ze już mam tak jakiś czas ciągłe go przybywa... Na samym poczatku myślałem ze podczas dolewki troszke dużo go nalałem więc odessałem do poziomu takiego jaki ma być sprawdzam za 2 dni dalej się podwyższył, wykluczyłem wtedy uszczelke pod głowicą bonie było żadnych ubytków dla pewności wymieniłem olej i filtr bo wiadomo jak by to była ropa to olej traci wtedy swoje właściwosci smarne i szkoda katować silnika.. Po wymianie jakieś 3 dni i olej dalej zaczyna sie podnośic w bardzo szybkim tempie do pracy jeżdze codziennie 30 km + powrót to 60 km
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ile motorówka ma nalatane? Nie występują jakieś zakłócenia w pracy silnika ? Gniazda pompek w AWX/AVF-ie wytrzymują zazwyczaj 300-400 kkm , ja mam BPW z przebiegiem (pewnym ) 154 kkm i gniazda pompek są na wykończeniu
Mesiah Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Kolego wrzucić wszystkie 4 wtryski na stół probierczy nie zaszkodzi. Będziesz spał spokojnie. Znając życie to nie ich wina ale warto się przekonać w jakim są stanie.
djmesiu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Auto ma teraz 200 kkm. Po za lekkim takim szarpnieciem czy przydławieniem się przy zmianie biegu szczególnie na 2 i 3 jest też taki jak by spadek mocy trwa to dosłownie sekunde gdzieś przed 2000 tys obrotów, tak to auto pali od strzała czy zimny czy gorący
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Auto ma teraz 200 kkm. Po za lekkim takim szarpnieciem czy przydławieniem się przy zmianie biegu szczególnie na 2 i 3 jest też taki jak by spadek mocy trwa to dosłownie sekunde gdzieś przed 2000 tys obrotów, tak to auto pali od strzała czy zimny czy gorący Piszesz o przebiegu, który widać na szafie, czy o faktycznym. Jeżeli o faktycznym, to jak mnie przekonasz , że to prawdziwy przebieg? Potwierdź na 100%, że oleum faktycznie znacząco przybywa i wrócimy do tematu
djmesiu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Było sprawdzane ostatni wpis mial przy 170 kkm w 2012 roku była to chyba wymiana zawieszenia. W maju 2013 roku został sprowadzony do Polski z przebiegiem 179 kkm ja go kupiłem w czerwcu 2014 z przebiegiem 190kkm. Będę obserwował jeszcze kilka dni i zobaczymy czy oliwy przybędzie.
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Jak byś go osobiście brał od rodowitego Niemca , to byś mnie z tą książką przekonał Jak jesteś ciekawy prawdy, to jedź do kogoś niech Ci Vagiem sprawdzi przebieg w sterowniku silnika, jak się będzie z grubsza zgadzał z tym na blacie , to wtedy będziesz maił prawie pewność że jest ori. Jak Vag nie będzie mógł odczytać przebiegu w sterowniku silnika, albo pokaże 0, to nasi tam byli i książkę będziesz sobie mógł obsadzić w ramkę A wracając do tematu to obserwuj Edytowane 9 Grudnia 2014 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się