Jump to content
IGNORED

Przybywa oleju


djmesiu
 Share

Recommended Posts

Witam

Szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czy pompa vacum może powodować przyrost oleju?. Zawsze co jakiś czas sprawdzam poziom oleju i ostanio się zdziwiłem patrze a tam praktycznie maximum;/ no ale sobie myśle auto stało na minimalnej górce to może dlatego. Na drugi dzien po wyjsciu z pracy sprawdziłem na równym terenie dalej tak samo sprawdzałem i na rozgrzanym silniku i zimnym w sumie dużej rożnicy nie było... Plynu chłodniczego nie ubywa ani kropli na korku wlewu nie ma żadnego osadu więc chyba można wykluczyc uszczelke pod głowica. Zostaje tylko przedostawanie się ropy do oleju tylko którędy? Uszczelniacze pompek wymienione miesiąc temu wiec tez chyba odpadaja. Ostanio zauważyłem że lekko nim poszarpuje a zakresie obrotów 1500 do 2000 tys. Na pompie są delikatne wycieki, króciec jest luzny i kręci się ma luz jakieś 2 może 3 mm. Nie mam odpowiedniego sprzętu żeby sprawdzić podciśnienie także ciężko dokladnie coś stwierdzić. Tak czy tak wydaje mi się ze pompa bedzię do wymiany ale czy ona powoduje przybywanie oleju?

Link to comment
Share on other sites

Hola hola, poobserwuj trochę dłużej poziom oleju i nie podejmuj pochopnych decyzji :naughty:

Pompa tandemowa jest smarowana olejem z magistrali olejowej silnika, w przypadku uszkodzenia wewnętrznych uszczelnień, może powodować rozrzedzanie oleju paliwem.

Jak poziom oleju przekroczy zdecydowanie maksimum, wtedy wymieniaj tandem.

Nie ma żadnej pewności, że wymienione uszczelniacze pompowtrysków nie przeciekają, być może że gniazda pompek w głowicy są na tyle zużyte, że wymiana uszczelniaczy nie spowoduje usunięcia usterki :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze to nie to, jak by ktoras pompka nie domagała to by auto kopciło a u mnie nie ma tego tzn coś tam dymi ale to jest normalne o tej porze roku chyba.


Hola hola, poobserwuj trochę dłużej poziom oleju i nie podejmuj pochopnych decyzji :naughty:

Pompa tandemowa jest smarowana olejem z magistrali olejowej silnika, w przypadku uszkodzenia wewnętrznych uszczelnień, może powodować rozrzedzanie oleju paliwem.

Jak poziom oleju przekroczy zdecydowanie maksimum, wtedy wymieniaj tandem.

Nie ma żadnej pewności, że wymienione uszczelniacze pompowtrysków nie przeciekają, być może że gniazda pompek w głowicy są na tyle zużyte, że wymiana uszczelniaczy nie spowoduje usunięcia usterki :decayed:

Własnie o to chodzi ze już mam tak jakiś czas ciągłe go przybywa... Na samym poczatku myślałem ze podczas dolewki troszke dużo go nalałem więc odessałem do poziomu takiego jaki ma być sprawdzam za 2 dni dalej się podwyższył, wykluczyłem wtedy uszczelke pod głowicą bonie było żadnych ubytków dla pewności wymieniłem olej i filtr bo wiadomo jak by to była ropa to olej traci wtedy swoje właściwosci smarne i szkoda katować silnika.. Po wymianie jakieś 3 dni i olej dalej zaczyna sie podnośic w bardzo szybkim tempie do pracy jeżdze codziennie 30 km + powrót to 60 km

Link to comment
Share on other sites

Ile motorówka ma nalatane?

Nie występują jakieś zakłócenia w pracy silnika ?

Gniazda pompek w AWX/AVF-ie wytrzymują zazwyczaj 300-400 kkm , ja mam BPW z przebiegiem (pewnym :naughty: ) 154 kkm i gniazda pompek są na wykończeniu :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Kolego wrzucić wszystkie 4 wtryski na stół probierczy nie zaszkodzi. Będziesz spał spokojnie. Znając życie to nie ich wina ale warto się przekonać w jakim są stanie.

Link to comment
Share on other sites

Auto ma teraz 200 kkm. Po za lekkim takim szarpnieciem czy przydławieniem się przy zmianie biegu szczególnie na 2 i 3 jest też taki jak by spadek mocy trwa to dosłownie sekunde gdzieś przed 2000 tys obrotów, tak to auto pali od strzała czy zimny czy gorący

Link to comment
Share on other sites

Auto ma teraz 200 kkm. Po za lekkim takim szarpnieciem czy przydławieniem się przy zmianie biegu szczególnie na 2 i 3 jest też taki jak by spadek mocy trwa to dosłownie sekunde gdzieś przed 2000 tys obrotów, tak to auto pali od strzała czy zimny czy gorący

Piszesz o przebiegu, który widać na szafie, czy o faktycznym.

Jeżeli o faktycznym, to jak mnie przekonasz , że to prawdziwy przebieg? :naughty:

Potwierdź na 100%, że oleum faktycznie znacząco przybywa i wrócimy do tematu :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Było sprawdzane ostatni wpis mial przy 170 kkm w 2012 roku była to chyba wymiana zawieszenia. W maju 2013 roku został sprowadzony do Polski z przebiegiem 179 kkm ja go kupiłem w czerwcu 2014 z przebiegiem 190kkm. Będę obserwował jeszcze kilka dni i zobaczymy czy oliwy przybędzie.

Link to comment
Share on other sites

Jak byś go osobiście brał od rodowitego Niemca , to byś mnie z tą książką przekonał :decayed:

Jak jesteś ciekawy prawdy, to jedź do kogoś niech Ci Vagiem sprawdzi przebieg w sterowniku silnika, jak się będzie z grubsza zgadzał z tym na blacie , to wtedy będziesz maił prawie pewność że jest ori.

Jak Vag nie będzie mógł odczytać przebiegu w sterowniku silnika, albo pokaże 0, to nasi tam byli i książkę będziesz sobie mógł obsadzić w ramkę :hi::grin:

A wracając do tematu to obserwuj :naughty:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...