Jump to content
IGNORED

moduł komfortu nie przechodzi w stan uśpienia


SENATORX
 Share

Recommended Posts

Aud a4 b6 2.0 benzyna

Witam, mam problem poniewaz rozładowywuje mi akumulator (2 dni i nie odpalam auta mimo zakupu nowego) pobór mocy po zamknięciu auta to około 0,71A

Po zamknięciu auta mruga trójkat w środku, a to oznacza iż nie przeszedł w stan uśpienia. (czasem tydzień nie mruga i auto odpala a czasem od razu mruga)

- Komputer nie wykazał błedów

- Elektryk przespawał zimne luty koło zamków w drzwiach ale po kilku dniach problem powrócił

- Elektryk posprawdzał mirkostyki - sa jak nówki (auto ma 110 tys km przejechane)

- zadna lampka sie ei swieci bo i w schowku i z bagaznika wyciagnąłem

Jakieś pomysł co to może być?

Od jakiegoś czasu pojawia mi się podczas jazdy bład (esp + abs) na komputerze wychodzi bład czujnika kąta skrętu (ale nie wiem czy to powiazać ponieważ ponoć przy rozładowanym aku tak się robi)

Link to comment
Share on other sites

Gość Ci przelutował tylko zamki ale pewnie nie posprawdzał czy nie ma zwarć lub dodatkowej rezystancji. Rezystancja między ścieżkami, pinami wychodzącymi z zamka, pojawia się, gdy robi się nagar miedzy ścieżkami idącymi obok siebie. Ogólnie nie powinny się dziać takie rzeczy, ponieważ każda elektronika (panel PCB) jest pociągnięty soldermaską na etapie jego produkcji. Wszystkie ścieżki miedziane są zabezpieczone. Niestety po kilkunastu latach, ta soldermaska złazi. Otoczenie, warunki klimatyczne działają na jej niekorzyść. Między odsłoniętymi kawałkami miedzi, nawet tymi pocynowanymi/pobielonymi, następuje reakcja. Pojawiają się mikrowłosy, które zaczynają przewodzić prąd. Ja tak miałem i u mnie upływność była rzędu 800mA.

Agencja kosmiczna NASA opublikowała kiedyś dokładnie zachodzenie takiego zjawiska, po tym jak nie mogli się skomunikować z kilkoma swoimi satelitami. Okazało się, że panele na których występowały ścieżki umieszczone w pobliskim sąsiedztwie reagowały ze sobą, tworząc warstwę mikrowłosów. Ponieważ oni zbadali to pod mikroskopem, bo badanie trwało zaledwie rok czasu, to takie coś opublikowali. U nas w samochodach takie rzeczy powstają po około minimum 10latach i nie trzeba mikroskopu. Wystarzcy sprawne oko i multimetr. Te włoski to po prostu nagar.

Poszukaj tu na forum. Dokładnie opisywałem mój problem. Pokazywałem zdjęcia.

Co do ESP, to pojawia się zawsze wtedy, gdy AKU jest podłączany pod klemę. Elektronika samochodu musi się ustawić, przez co wystarczy, że przekręcisz kierownicą od lewej do prawej strony i z powrotem. Wówczas kontrolka powinna zgasnąć. Jeśli natomiast pojawia się podczas normalnej jazdy, a nie świrują Ci koła, to znaczy, że jest problem z utrzymaniem napięcia na AKU. AKU może mięć problem z ładowaniem się. Stary AKU. MOże też być problem z obwodem ładowania. Wówczas AKU nie ma co ładować lub ładowanie jest nieprawidłowe. Jeszcze mogłoby być tak, że coś ciągnie prądu na tyle dużo z AKU, że obwód ładowania nie jest w stanie dostarczyć takiej energii. Może jakiś problem ze szczotkami, alternatorem.

ESP załączał się mi gdy AKU przysiadał podczas porannego odpalania. Wówczas wszystko przygasało. Musiałem zmienić AKU. Musiałem, bo poprzedni właściciel też z tym miał zapewne problem, tylko się mi nie przyznał.Twierdził, że ogólnie trzeba by AKU zmienić bo ten to już dziadek i słabo trzyma i musi go doładowywać co jakiś czas. Co jakiś czas musiał byc AKU doładowywany bo był całkowicie rozładowywany przez samochód, z uwagi na brak usypiania sterowników. Po kilkunastu razach rozładowania do zera, zapewne, z AKU się zrobił złom.

Edited by Dajmon
Link to comment
Share on other sites

Nie rozbierałem jeszcze drzwi/zamków. Da radę przeciągnąć po płytce lakierem izolacyjnym pcb?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jak wyciągnąłem panel PCB zamka (każdego, ze wszystkich drzwi), to po przelutowaniu, usunięciu zabrudzeń i takich tam przypominających nagary połączeń, polakierowałem panele preparatem: Plastik70 (lakier elektroizolacyjny, ma CTI>600 - prądy pełzające)

Edited by Dajmon
Link to comment
Share on other sites

Szukałem tematu gdzie wszystko opisałeś, ale gdzieś przepadł.

Link to comment
Share on other sites

Tu masz na szybko same foty, które gdzieś u siebie znalazłem. Oto one:

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Znalazłem mój temat na innym forum, gdzie pisałem na początku:

[Audi A4 B6] AKUMULATOR pada w AUDI A4 B6 KOMBI

http://www.a4club.pl/index.php?topic=31407.0

Edited by Dajmon
Link to comment
Share on other sites

Konkretny opis!

Dzięki, przyda się :hi:

Link to comment
Share on other sites

Czytałem iż ktos mial podobny problem z rozładowującym sie akumulatorem i wymiana w kierwonicy modułu kąta skrętu pomogła co o tym sądzicie? Jest tam taki moduł w kształcie odwróconej litery U.

Elektryk sprawdzął mi wszytskie mikrostyki, rozbierał zamki i wszytsko było ok, nawet odpinał drzwi po kolei i nic.

Edited by SENATORX
Link to comment
Share on other sites

Trzeba sprawdzać poszczególne obwody, bezpiecznik po bezpieczniku. Miernik uniwersalny, do tego adapter http://allegro.pl/adapter-pomiarowy-z-bezpiecznikiem-plaskim-ms-4-i4891267324.html

Wpinasz zamiast bezpiecznika, zamykasz furę, obserwujesz kilka minut i czekasz aż wszystko się uśpi. Wciskasz przycisk HOLD i zostawiasz auto na kilka/kilkanaście godzin. Dzięki funkcji HOLD wskazanie zatrzyma się na ostatniej największej wartości.

Link to comment
Share on other sites

Jak mechanik Ci drzwi odpinał po kolei, to nie sądź, że samochód przejdzie w stan uśpienia. Wszystkie złącza muszą, muszą, muszą być podłączone, bo tymi złączami, przewodami idą dane, które posiadają informacje również o stanie zamków w drzwiach, switchach i innych układów, jak choćby stan przycisków szyb pasażera i pasażerów z tyłu.

Nic więcej do głowy mi nie przychodzi. Analiza prądu poszczególnych modułów nic nie da, bo każdy z nich będzie pobierał sobie tyle ile podczas normalnej pracy.

Problem musi być po stronie układów detekcji, czyli po stronie obwodów pomiarowych, które do działania potrzebują prądu rzędu kilku miliamper. Gdybyś miał jakieś, np. zamki na podmianę lub inne moduły, to wówczas mógłbyś metoda prób i błędów, przez ich podstawienie, wyłapać problem.

Edited by Dajmon
Link to comment
Share on other sites

Tak dla potomnych aby również rozważyli tę opcję gdy auto nie usypia po zamknięciu.

Moje A4 B7 nie usypiało i pobierało ok. 3 Amper. Paliły się cały czas podświetlenie awaryjek i przełącznika świateł z z tymi obok pokrętłami od DRL i CLH. Odłączając po kolei bezpieczniki stopniowo malał pobór zasilający radio, telefon, BT, czujnik deszczu itd. Gdy odłączyłem bezp. nr 13 od modułu kierownicy to dopiero samochód się usypiał. Ale do czasu włączenia stacyjki. Po każdym wyłączeniu stacyjki musiałem choć na chwilę rozłączyć moduł kierownicy. Nawymieniałem się praktycznie wszystkich modułów i dopiero moduł mocy (świateł) - bordnetz o nr 8E0907279N okazał się tym właściwym, uszkodzonym. Jest on nad lewym kolanem za skrzynką z bezpiecznikami poziomo zamontowany pod kierownicą. 

Edited by leon11k
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.01.2019 o 06:16, tomek899 napisał:

i jakie masz teraz napiecie jak sie uspi ?

Myślę, że nie chodzi Ci konkretnie o napięcie :)

Po uśpieniu, po ok. 30 sekundach natężenie spada w kilka sekund z ok. 3 Amper do ok. 0,8 A aby po ok. 2 minutach ustabilizować się na poziomie 20-30 mA (0,020-0,030 A). Przy okazji po tych 30 sekundach gaśnie mi podświetlenie trójkąta od awaryjek a po sekundzie dalej podświetlenia włącznika świateł i tych dwóch obok - DRL i CLH.

Edited by leon11k
Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany, okazał się być uszkodzony moduł przy podnośniku przedniej szyby, nie załączało uśpienia modułu komfortu i rozładowywało akumulator. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...