Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sonda lambda a zawór węgla aktywnego


Oral

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpowietrzaniem zbiornika paliwa . Dziś pod vagiem zauważyłem, że sonda lambda jest niesprawna. I pytanie brzmi czy ECU otwiera i zamyka zawór węgla aktywnego po odczytach z lambdy ? Z baku syczy przy odkręcaniu, wskazówka szaleje- pół baku paliwa realnie. na odczytach zależnie od humoru poziom się obniża. Na jałowym sprawdzałem przy uruchomionym silniku odczyty zegara ( litrów paliwa ) po odpaleniu ( 2 dni stał) i sporo litrów znika . jak gaszę i odkręcam bak to litry wracają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EVAP do sprawdzenia. Można go uruchomić VAGiem, w teście wyjść. Powinien cykać. A generalnie możesz sprawdzić jeszcze czy czasem nie zaciął się w pozycji otwartej, co powoduje duże podciśnienie w zbiorniku podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszkodzony zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa. Jest oo zamontowany na obudowie filtra powietrza. Za używkę dałem 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy - około 180 zł :facepalm:

Póki co, możesz go odłączyć - ujście do dolotu zaślep, a opary pb niech idą w atmosferę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego samego dnia sprawdzałem go vagiem i cykał , podczas jazdy ( 20 Km) Zawór nie uruchomił się ani razu . A wiecie na jakiej podstawie ecu nim steruje ?

Edytowane przez Oral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego samego dnia sprawdzałem go vagiem i cykał , podczas jazdy ( 20 Km) Zawór nie uruchomił się ani razu . A wiecie na jakiej podstawie ecu nim steruje ?

Dokładnie nie wiem, ale generalnie coś na wolnych częściej cyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego samego dnia sprawdzałem go vagiem i cykał , podczas jazdy ( 20 Km) Zawór nie uruchomił się ani razu . A wiecie na jakiej podstawie ecu nim steruje ?

Dokładnie nie wiem, ale generalnie coś na wolnych częściej cyka.

Jakoś niedługo wymienię lambdę i dam znać czy coś się zmieniło ( święta się zbliżają )

Sonda pracuje a zawór tyka . Tylko dalej mi paliwo "znika " na wskaźniku . Lepiej dobrać się do węgla czy szukać zapchanych przewodów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory że się podepnę, ale dzisiaj jako że mokro usłyszałem w pobliżu drzwi kierowcy takie bulgotanie, znalazłem rurke z której bulgocze(równoległa do podwozia, zaraz przy mocowaniu podnosnika ze strony pasażera przód)gdy zatkam ja palcem to zasysa troche palucha. czy to dobrze czy źle?na forum a6 przy 1.8t piszą że to odpowietrzenie baku. nie mam możliwości podpięcia vaga bo jestem na świetach bardzo blisko ukrainy;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie wężyka z zaworu nic nie daje paliwo znika . jak stoi chwilę to wraca. próbowałem dmuchać albo ssać i zero różnic. Zastanawiałem się nad potencjometrem ale nie sądzę żęby wibracje go zrzucały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...