Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 ARG błędy i analiza logów


PePe_a4b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna stałem się posiadaczem audi a4 b5 1.8 ARG rok 2000. Po podłączeniu pod Vag Com wyskakują 2 błędy silnika:

17927 - Camshaft Adjustment: Bank 1: Malfunction
P1519 - 35-10 - - - Intermittent
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-10 - Intermittent
Nie wiem od czego się zabrać czy wymieniać jakiś czujnik czy wina leży gdzieś indziej? Czytałem że może być przestawiony rozrząd czy to prawda? Jeśli tak jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest na znakach bez demontowania pasa przedniego? Pomóżcie od czego najlepiej zacząć żeby nie marnować czasu i kasy na kupowanie w ciemno części. Da się zdiagnozować te 2 czujniki G40 i G28 przez Vag Com czy prawidłowo działają?
Edytowane przez PePe_a4b5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ustawienie rozrządu i łańcucha na wałkach

Edytowane przez krzysiekml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem rozrząd jest na znakach więc to odpada. Został jeszcze łańcuszek i napinacz. Słychać łańcuszek jak rzęzi na zimnym silniku. Zrobiłem dziś logi pierwszy raz zobaczcie czy ok:

grupa 090 i 093:

http://vaglog.pl/log_197510.html

grupa 001 i 002:

http://vaglog.pl/log_197508.html

grupa 020 i 023:

http://vaglog.pl/log_197509.html


Chcę jutro sprawdzić czy łańcuszek jest na znakach. Czy potrzebuję do tego jakieś specjalne narzędzia? Klucz dynamometryczny? Będzie trzeba zmieniać uszczelkę? Nie jest to trudna czynność chyba. Zdjąć cewkę fajki i kilka nakrętek? Jak sprawdzić napinacz czy sprawny? Nacisk itd..?

Edytowane przez PePe_a4b5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie ma chętnych do pomocy to ja coś napisze, z logów 090 i 093 wynika że napinacz nie pracuje czyli nie przestawia wałków, spradziłes te znaki? do tego masz problem z przepływomierzem bo bardzo mało mierzy, korekta sondy by to potwierdzała, chyba że gdzieś masz sporą dziure w dolocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdziłem. Niestety auto zostało uziemione (padła cewka) i stoi na parkingu oblodzone. Jak dobiorę się do tego dam znać. Musze zrobić jeszcze logi statyczne na kanale 090 i 093 bo jak jest zimny to są zupełnie odwrotne wartości... Co do nieszczelności dolotu to nie wydaje mi się bo psikałem wszędzie plakiem i zero reakcji. Jedno co jest dziwne to gdy zdjąłem fajkę ze świecy pierwszego cylindra czuć było jakby tam była nieszczelność. Takie charakterystyczne bulgotanie. Nie wiem może niedokręcona świeca? Jutro zmieniam świece i cewkę i przy okazji sprawdzę czy jest na znakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświezam temat, mam ten sam bład a jestem swiezo po wymianie rozrzadu wraz z napinaczem łańcucha i łańcuchem ... myślicie zze nowy napinacz moze być walnięty ? miał być oryginał, i niby nie słychać odgłosów tak jak to było wcześniej lecz na zimnym silniku lekko podszarpuje i jak zdejmuje nogę z gazu to wydaje mi się jak by hamowanie silnikiem nie zaczynało sie płynnie tylko czuc takie szarpnięcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...