Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieskuteczny ABS


przemek11

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanie za 100pkt

Przyszedł śnieg i teraz dopiero widać jak działa ABS w mojej a4.

jade po zaśnieżonej, śliskiej nawierzchni z prędkością 70-80km/h naciskam na hamulec (gwałtowne hamowanie) i raz auto widać że hamuje, widać że chce się zatrzymać i czuć to (ABS działa, samochód hamuje w miare dobrze) a drugi raz taka sama sytuacja naciskam na hamulec, ABS sie załącza ale auto jedzie dalej i bardzo pomału wytraca prędkość.

W obu przypadkach widac bardzo dużą różnice.

Co może być tego przyczyną? dodam że tył Tarcze i Klocki nowe, przód tylko klocki nowe. I jeśli to ma jakiś wpływ 2 przeguby, nowe, wymienione tydzień temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mozna powiedzieć ze tak. nie identycznie to samo miejsce bo nie jeździłęm w nim kilka razy ale ogólnie bardzo podobnie.

i tam gdzie leciałem bez konkretnego hamowania, nie było gołego lodu.


poza tym róznica katastrofalna co do skutecznosci hamowania, a nawierzchnia aż tak sie nie różniła zeby taka róznica w hamowaniu była.


podobnie mam na suchym asfalcie.

raz hamuje fajnie przyjemnie ABS juz pod koniec gdzies skoczy 2 razy, a raz od razu załączy sie ABS i też czuć ze droga hamowania jest dłuższa

Dodam ze na suchym asfalcie (lato)

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS dostaje fałszywe informacje z kół

sprawdz odleglosci czujnikow od koronek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi gdzie dokładnie jest ta koronka?

z tyłu to wiem, bo wymieniałem tracze to sie namęczyłem aby tą koronke wcisnać na tarcze.

a z przodu?

to sa te otwory w tarczy?

yvtniuiz.jpg


Zdjęcie zapożyczone!


Jakbyś mógł coś dokładniej opisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koronka jest na piascie tylnej tarczy, ktore stanowią jednolita całość.

Przednie koronki są na przegubach napedowych.

zdjecia ktore wrzuciles to zdjecia przednich tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z tyłu to wiem gdzie jest koronka.


Koronka jest na piascie tylnej tarczy, ktore stanowią jednolita całość.

tylko troche sie chyba z Tobą nie zgodze, ponieważ kupowałem nowe teracze na tył i nie miałem na nich koronki nowej. BYło puste miejsce i ze starych tarcz musiałem zbijać koronke i nabijać na nową tarcze w miejscu które było zostawione nia nią.

koronka i tarcz nie stanowią jednolitej całości jak mówisz :)



Przednie koronki są na przegubach napedowych.

tak własnie sie zastanawiałem jak przeguby robiełm czy to aby nie przypadkiem na nich jest koronka od ABS i jak widać dobrze kminiłem :decayed:

A jak zmierzyć te odległosci?



zdjecia ktore wrzuciles to zdjecia przednich tarcz

tak wiem, tylko na początku jak wymieniałem klocki na przodzie to myślałem że może te otwory co zaznaczyłem strzałką, to są właśnie od ABS, ale jednak nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiales mnie

z tylu tarcza i piasta to całość, nie pisałem o koronce.

Prawidłowa odleglosc między czujnikiem a koronką to 0.6-0.8mm

o ile z tyłu łatwo to zmierzyc to z przodu robi sie to praktycznie na czuja.

ja zawsze wciskam do oporu i delikatnie krece piasta, kiedy zaczyna trzec to lekko cofam i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widocznie Cię nie zrozumiałem :)

Ale co wciskasz? mówisz o czujniku?

kurde, nie zwróciłem nigdy uwagi jak to sie tam reguluje :kwasny:

jak sie to przesuwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesuwa sie go do osi koła.

Ale nim zaczniesz tam grzebac zalej go WD40 albo innym penetratorem

czasami sie klinuja i ciezko je ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a one lubią się same rozregulować?

bo z tego co rozumiem tam nie ma żadnego zabezpieczenia aby to zostało juz w tej pozycji itp


musze tam zajrzeć.

napewno nikt wcześniej tego przy niej nie robił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozregulowac same to nie

czesto sie zdarza że podczas montazu nowych przegubów czy zmiany zawieszenie cos dotkną i jest lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, ale to wystarczy ze tak jak mówisz poleje jakimś penetratorem i potem wcisnąć i mniej wiecej wyregulowac jak Ty robisz zeby nie obcierało?

nie musze nic odrecac itp?

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz Ci pisalem, wciskasz i krecisz piastą, obciera delikatnie cofasz i po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wiem, tylko pytam o czujnik, czy on jest jakoś przykrecony, ma jakaś blokade czy tylko wystarczy wcisnać i "po robocie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest osadzony w piascie

pomiedzy piastą a czujnikiem jest miedziana "siatkowana" tulejka

na tym suwa sie czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no to własnie o to mi chodziło:)

musze tam zajrzec i zobaczyć co i jak.

a tył tak samo sie reguluje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...