Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa


majuDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z swoim 1.9TDI.

Po wymianie wszystkich opasek i sprawdzeniu węży (problem opisany w temacie viewtopic.php?f=35&t=565402) silnik się bardzo nagrzewa.
Mianowicie wczoraj przy temperaturze około 1 stopnia dopiero po 25km osiągnął temperaturę około 75stopni, a po około 60km osiągnął około 90stopni, z tym że przy włączeniu ogrzewania na maxa temperatura zaczęła drastycznie spadać. Tylko przy ustawionym climatronicu na 19 stopni utrzymywało się 90 stopni. Dziś przy jeździe około 9km w mieście na 1 i 2 biegów osiągnął ledwo 60 stopni.

Przy tym zaznaczam, że ogrzewanie działa normalnie i już po kilku minutach dmucha ciepłem, Termostat był wymieniony 5 tys km na wahlera. Płyn jest w normie. Natomiast węże które rozkręcałem są miękkie oraz ich temperatura nie jest za wysoka, można je śmiało złapać po nawet 9km w mieście.

Co to może być? Czy układ się zapowietrzył? Czy może w tych rurkach i tym plastikowym kolanku jest jakiś czujnik i ja go uszkodziłem? Bo jeszcze nigdy tak długo silnik się nie nagrzewał. Dawniej po 6-8km osiągał temperaturę roboczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z swoim 1.9TDI.

Po wymianie wszystkich opasek i sprawdzeniu węży (problem opisany w temacie viewtopic.php?f=35&t=565402) silnik się bardzo nagrzewa.

Mianowicie wczoraj przy temperaturze około 1 stopnia dopiero po 25km osiągnął temperaturę około 75stopni, a po około 60km osiągnął około 90stopni, z tym że przy włączeniu ogrzewania na maxa temperatura zaczęła drastycznie spadać. Tylko przy ustawionym climatronicu na 19 stopni utrzymywało się 90 stopni. Dziś przy jeździe około 9km w mieście na 1 i 2 biegów osiągnął ledwo 60 stopni.

Przy tym zaznaczam, że ogrzewanie działa normalnie i już po kilku minutach dmucha ciepłem, Termostat był wymieniony 5 tys km na wahlera. Płyn jest w normie. Natomiast węże które rozkręcałem są miękkie oraz ich temperatura nie jest za wysoka, można je śmiało złapać po nawet 9km w mieście.

Co to może być? Czy układ się zapowietrzył? Czy może w tych rurkach i tym plastikowym kolanku jest jakiś czujnik i ja go uszkodziłem? Bo jeszcze nigdy tak długo silnik się nie nagrzewał. Dawniej po 6-8km osiągał temperaturę roboczą.

kolego a świece podgrzewacza sprawdzałeś?

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przyjechałem trasę Zakopane - Kraków - Jarosław i ani razu temperatura nie spadła poniżej pionu. Nawet w kokrach na Zakopiance, czy też jedzie po A4. Temperature też w miarę złapał szybko. Możliwe żeby po 400km termostat się odwiesil lub cos samo się naprawilo? Zapowietrzony układ? Jutro jeszcze raz zrobię test na krótszej trasie 90km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to mało prawdopodobne że termostat się sam odwiesił. Takie życzy się nie dzieją. Prędzej zapowietrzony układ się odpowietrzył. To bardziej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przejechałem trasę 90km, silnik osiągnął temperaturę 90 stopni po około 9km spokojnej jazdy przy temperaturze 2 stopni C, ani razu temperatura podczas tej trasy nie spadła icon_smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...