Skocz do zawartości
IGNOROWANY

automat 4 biegi drgania


audi a4 b5 sline

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam a4 1.9 tdi 110km 2000r sline lift pojawily sie drgania w skrzyni biegow miedzy 2 a 3 biegem.szukam na forum ale niemoge znalesc,czy mial ktos podobne obiawy i jak je rozwiazal? bede wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden to niema s-line w b5. Dwa kiedy był zmieniany olej w skrzyni. Trzy - może to wina sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko mam od 4 lat wiecej stoi jak jezdzi rocznie robie okolo 5tys, oleju nie wymienialem mam taki zamiar,na liczniku dobija do 200tys wiec czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczyt optymizmu. 200t w 15 letnim dieslu i w eslajnie w B5 :)

Sorry za OT.

Pierwsze pytanie? Jaki stan oleju i kiedy wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiony 09.2010 wymiana rozrza,paski,olej silnik,plyn.2012 olej silnik,serwis klimy,klocki tyl,naprawa licznika.2014 tarcze klocki przod,lozyska przd,zawieszenie kpl,czujniki abs.skrzynia biegow automat 4 biegi nic nie robilem.



nic nie robilem.
przepraszam zle napisalem.chodzilo mi ze nic nie robilem w skrzyni biegow.to moj pierwszy automat wiec wole popytac zanim cos popsuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz szerzej problem.

Odpisuj po kolei:

-Drgania występują tylko na 2 i 3 biegu? podczas jazdy czy przełączania biegów?

-W danym zakresie obrotów?

-Przy wciśniętym hamulcu i wrzuceniu D,R lub po wbiciu któregoś z manualnych biegów występują drgania? a drgania ustępują na pozycji P oraz N?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgania {wibracje}wystepuja podczas zmiany biegu miedzy 2 a 3 .Zakres obrotow 1800 2500.podczas wrzucania na hamulcu d lub r niema tych obiawow wszystko gra.jJak kupilem autko podobny problem byl przy pretkosci 70 a80 km/h podczas jazdy pod wzniesienie.zdaniem elektryka byla to wina licznika ktury zaczol mi wariowac padla wskazowka paliwa potem temperatury nastepnie odbotosciomierz.w zime nic nie dzialalo .wymienili procesor w liczniku i bylo ok.Od lata problem powrocil licznik dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju do sprawdzenia, a najlepiej do wymiany wraz z filtrem... pewnie skrzynka pływa w ori oleju.

Przy wymianie oleju, konieczne czyszczenie sterownika skrzyni.

Autko pewnie ma już nalatane co najmniej 200k km, a więc konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) już sypie pyłkiem.

Drżenie między 1800-2500rpm może ale nie musi, wskazywać właśnie na kończący się konwerter, tym bardziej że objaw drżenia karoserii miałeś przy prędkościach 70-80.

Równie dobrze mogą byc to poduszki, albo złącze elastyczne przy początku układu wydechowego, tuż przy turbinie.

Nie wydaje mi się żeby wcześniejsze drgania były spowodowane padającym licznikiem/procesorem w liczniku.

Czy obroty podczas jazdy falują?

Posiadasz kabel VAG, albo znasz kogoś kto taki kabel posiada?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic poziom oleju?

olej wymienie gdzie znajduje sie filtr?

przy kupnie na liczniku 183... obecnie 1993..

gdzie jest konwenter,poduszki sprawdzone na przegladzie sa ok.

obroty faluja

kabel posiada brat program tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego od razu nie napisałeś że obroty falują?

Drgania są spowodowane przez "kończące się" sprzęgło hydrokinetyczne czyli konwerter - znajduje się on między silnikiem a skrzynią biegów (nie jest to zwykłe sprzęgło jakie jest montowane w skrzyniach manualnych)

-Poziom oleju sprawdzasz odkręcając korek spustowy w misce oleju skrzyni biegów (auto musi być oczywiście na równym podłożu).

Przed odkręceniem korka podpinasz kabel i wchodzisz w skrzynię biegów do bloku "005", następnie odpalasz silnik czekasz lub robisz małą rundkę "wokół komina" żeby olej miał 30-35 stopni, dopiero przy takiej temperaturze oleju sprawdzasz jego stan.

Wymianę robisz wg. tego FILMU

-Filtr znajduje się wewnątrz skrzyni, trzeba odkręcić miskę oleju i ukaże się Twoim oczom filtr oleju a nad nim sterownik skrzyni tzw. kaseta/sterownik hydrauliczny.

EDIT:

Przy wymianie oleju warto wyczyścić sterownik hydrauliczny, gdyż elektrozawory a zwłaszcza elektrozawór lock-up lubi się przez przycinać przez "sypiący się" konwerter... dlatego pytałem się czy auto drży na biegach manualnych jak i na D oraz R, napisałeś że nie i muszę stwierdzić że masz po prostu farta :wink:

W zależności od typu konwertera musisz się szykować na wydatek od 700 do 1200zł oczywiście za samo sprzęgło hydrokinetyczne.

Na tej stronie można kupić zregenerowane konwertery, uprzednio po oddaniu swojego o tym samym oznaczeniu jaki chce się kupić: http://www.samko.pl/sklep/ag4-c-35.html?page=5&sort=4a

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za informacje.Autko od handlaza sprowadzone z hakiem moze dostalo po du..e!

bede sie staral jak najszybciej ten temat ogarnac.O skutkach napraw dam znac.

jeszcze raz dzieki za konkretne informacje! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się pod temat. mam a4 b5 1.9tdi 110km. po kupnie 5lat wstecz wymieniłem filtr skrzyni i olej. było wszystko ok , teraz po 60tyś km skrzynia dostaje turbulencji w zakresie 70-80km przy wolnym rozpędzaniu się,jeśli wstawiej jej w pipe i do 120 bujne to idzie płynnie.. faktem jest że auto służy za woła roboczego bo nawet drzewo przyczepką z lasu targa. tutaj się rodzi pytanie czy warto w to inwestować czy szukać używanej skrzyni po wcześniejszym zajeżdzeniu obecnej...mam drugą audi i w tą wolał bym nie inwestować,myślałem o wymianie oleju i filtra w skrzyni ale czy w domowych warunkach i samemu się to zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana filtra i oleju w domowych warunkach jest możliwa, kobyłki albo kanał i robisz co chcesz ;)

Automaty nie lubią niczego ciągnąć... prócz siebie oczywiście :D

Skrzynie, a bardziej konwertery siadają właśnie przez meczenie ich tym że muszą coś ciągnąć.

Sprzęgło hydrokinetyczne najbardziej dostaje po tyłku gdy jedzie się pod wzniesienie i jeszcze go butuje, normalne trasy i górki to pikuś... ale automaty z terenów górzystych mają częste przypadłości zużytego konwertera.

Średnio, sprzęgła hydrokinetyczne montowane w skrzyniach AG4 wytrzymują 180-200k km, po czym zaczynają już sypać pyłkiem a przy 250k-300k km lub więcej, taki konwerter nadaje się do wymiany przez jego zużycie.

Oczywiście są to dane bardzo ogólne, wszystko zależy od terenu po jakim pojazd jeździł jak i sposobie użytkowania.

Co oznaczają wg. Ciebie "turbulencje"?

Opisz i jak najdokładniej sprecyzuj problem bo bez tego nie da się stwierdzić co jest nie tak.

Podstawowe pytania:

-Czy występują drgania podczas jazdy czy przełączania biegów?

-przy jakich prędkościach?

-w jakich zakresach obrotów?

-Przy wciśniętym hamulcu i wrzuceniu D,R lub po wbiciu któregoś z manualnych biegów występują drgania? a drgania ustępują na pozycji P oraz N?

-obroty falują?

-skrzynia szarpie, przeciąga biegi?

Czy warto kupić inną skrzynię? tego nie wiem, najpierw trzeba zdiagnozować usterkę a potem przekalkulować czy robić czy kupić drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm turbulencje a więc drgania są na 2 biegu jak wolno rozpędzam auto. wolno znaczy normalnie, wtedy prędkość rośnie i w granicy 70-85km są drgania potem przełącza się na 3 i jest ok. sprawa ma się inaczej jeśli go butuje wtedy prędkość szybko rośnie i finałowy efekt to szarpnięcie przy przełączeniu biegu na 3 .

powiem że wyczułem już ten moment i butuje go do 100 potem puszczam gaz i on swobodnie wrzuci 3 i wtedy jadę...obroty nie zauważyłem żeby falowały może mini ale to minimalnie..może to wina pompy bo ją kiedyś rozbierałem i uszczelniałem...jak 5lat temu wymieniałem olej w skrzyni to gość mówił że jakieś sprzęgła na biegach są już troche powycierane .na P albo N nic nie drga .mówię jak podepnę przyczepę i powoli rozpędzam auto to jest drganie fest,,,,,potem wskoczy 3 i już jest ok.no auta nie oszczędzałem bo kilka budow obrobiło a i metrów z lasu nawiozło sporo. coś za coś. szkoda mi go sprzedać bo śmieszne pieniądze za nią dostanę a gdyby nie skrzynia to auto chodzi idealnie. silnik motulem zalany pełen syntetyk zero wycieków. pompe zrobiłem sam,suchytka zawieszenie kilka razy wymieniałem na no name ale też igła, a niestety skrzynia siada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drgań to do mechanika na diagnoze stanu poduszek, no chyba ze sam potrafisz ocenić.

Do sprawdzenia plecionka przy turbo.

W skrzyni sprawdź stan oleju - rowne podłoże, temperatura oleju 30-35 stopni (potrzebny vag)

Jesli stan oleju jest w porządku lub po doprowadzeniu jego stanu, skrzynia dalej szarpie to są dwa wyjścia:

-Czyszczenie sterownika hydraulicznego, diagnostyka elektrozaworów i ewentualnie sprawdzenie ciśnienia jakie idzie na kosze po wrzuceniu D oraz R.

-Drugim już kosztownym wyjściem jest rozebranie skrzyni i zajrzenie do tarczek i przekładek oraz pistonów w koszach K1 i K2 (o ile się nie mylę)

Jeśli sprzęgła na którymkolwiek koszu będą popalone to do wymiany cały pakiet sprzęgłowy na danym koszu i obowiązkowo piston.

Ten przypadek jest bardzo prawdopodobny jeśli przy sprawdzaniu stanu oleju bedzie miał zapach spalonego sprzęgła.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

not o widze że mam z fachowcem do czynienia. ja jestem elektronik budowlaniec a ostatnim czasem kierowca zawodowy, niestety mechanik ze mnie żaden. troche przy lali porobiłem ale zawsze coś mi zostawało, a to jakaś osłonka a to kilka śrubek a to coś urwałem.... aż się boję co by było gdybym skrzynie rozbebeszył.....na 99%stawiam to że te tarczki na sprzęgłach się skończyły,może też być mało oleju bo ze 3 lata skrzynia kapała po kilka kropelek ale zawsze to wyciek szczegulnie jak kilka dni auto stało nie odpalane....kiedyś pod nią wlazłem i podokręcałem co się dało i kapanie ustało a może i już nie miało co kapać.... szkoda że bliżej nie mieszkasz bo bym ci oddał auto na diagnoze ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze przez okres 5 lat, bo wtedy wymieniałeś olej... Nic ze skrzynią więcej nie robiłeś?
Ile km na niej przejechałeś?
Należy zwrócić uwagę że skrzynia była obciążana i to w dużej mierze działa przyspieszająco na zużycie tarczek sprzęgłowych, konwertera oraz samego oleju.
Każdy patrzy na koszty, każdy chciałby zredukować wydatki do maksimum.
A więc najtańszym sposobem będzie dokupienie 1L takiego samego oleju i dolanie do stanu - jeżeli kapało/sączyło się z michy to poziomu zapewne nie ma.
Jeśli to nic nie da to sprawdzić sterownik.
Obstawianie z góry że to tarczki jest po prostu błędem.
Należy sprawdzić jaki jest olej, jego kolor oraz zapach - jeśli będzie miał zapach spalonego sprzęgła to można obstawić że tarczki i przekładki są nadpalone lub popalone.

EDIT: Uzupełnij profil ;)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych skrzyniach nie ma bagnetu, chyba że ktoś uprzednio go dokupił. (jest rurka z korkiem)

Żeby sprawdzić olej w automacie jak się nie ma bagnetu, to trochę trzeba się pomęczyć :grin:

Na VAGu w bloku 005 skrzyni biegów, temperatura oleju 30-35 stopni, odkręcasz korek spustowy i patrzysz czy olej się sączy.

Tutaj masz poradnik:

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde fakt nie jest to trudne. ten niby bagnet o którym mówiłem to test ta rurka do wlewania oleju.kurde bez kanału tego nie zrobie bo jak podniose auto na kobyłkach to będzie pezkłamanie przy uzupełnianiu oleju. mnie gość wykasował 5 lat wstecz 500zł za wymiane bo to jedyny w dużej okolicy co robi automaty....tak myślałem przez chwile żeby opdnieść auto odkręcić miske zdjąć filtr i niech sobie spływa wszystko ze 3dni do ostatniej kropli. wtedy zobacze jaki kolor smak i co kupić. 3 dni mijają kurier nowe żeczy przywozi skręcam wszystko i wlewam tak jak w książce napisane odmierzoną ilość zakręcam i gotowe. za łatwe by było pewnie...nie mam kurde kanału. nawet jak podepne waga podgrzeje olej to i tak muszę podnieść bude a więć skos będzie i d*pa ....a z tym spuszczeniem mógłbym tak zrobić że odkręcić i niech leci siłą grawitacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...