Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przybywanie oleju silnikowego


boleslaw

Rekomendowane odpowiedzi


Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie
Korekcja wtryskiwaczy rzadko bywa miarodajna. Jeśli jest w normie to nie znaczy że wtryski są OK. Świadczy raczej o stanie cylindrów i tłoków.

Miałem taki przypadek w swoim aucie innej marki. Na trzecim cylindrze była większa korekta. Po zamianie wtrysków między 1 i 3 cylindrem nic sie nie zmieniło tzn dalej na trzecim cylindrze była wieksza korekta. Wniosek jest taki że była tam trochę niższa kompresja i ECU musiało tam podlać więcej paliwa by wyrównać pracę silnika.


Dokładnie w teorii lejace wtryski powinny doprowadzać do częstej regeneracji filtra,
Poteroetyzujmy dalej.

Zakładasz lanie w chwili wtrysku czyli w momencie suwu sprężania. Co będzie jeśli wtrysk jest nieszczelny i popuszcza ciśnienie w chwili gdy powinien być zamknięty? To CR wiec ciśnienie w przewodach za wtryskiem jest zawsze.

Są otwarte zawory wiec suwu pracy i tak nie będzie a co za tym idzie również dymu.

Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot.

Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową. Ale wcześniej zaaplikował jakieś dodatki czyszczące wtryski do paliwa.

Jeśli nie pomoże, to wtryski do sprawdzenia na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko to przypuszczenia ale nie kazuje chłopakowi wywalać zdrowego dpf-a i nie pow nie sprawdzaj wtrysków (opierając się na odczytach ze sterownika silnika) nie uzasadniając tego a powiedzenie też tak miałem to można sobie wsadzić wiesz gdzie .........

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot.

Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową.

Czysto teoretycznie: takim wypadku proba przelewowa pokaze sytuacje odwrota, zdrowe wtryskiwacze beda mialy wiecej na przelewie niz uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot.

Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową.

Czysto teoretycznie: takim wypadku proba przelewowa pokaze sytuacje odwrota, zdrowe wtryskiwacze beda mialy wiecej na przelewie niz uszkodzone.

Kontaktowałem się z Serwisem Bosch (specjalizacja regeneracja wtryskiwaczy i pomp), z polecenia, dostałem info jeżeli silnik na wolnych obrotach pracuje równo i są niewielkie korekty na wtryskiwaczach i nie ma żadnego błędu w sterowniku ( np. czujnik ciśnienia na szynie CR przy tak dużym ewentualnym niezamykaniu się wtryskiwacza po fazie wtrysku wyłapał by spadek ciśnienia) .

Prywatna porada " nie ruszaj wtryskiwaczy".

Dalszej diagnozy się nie podejmował, ale "stwierdził" został tylko filtr Dpf i Vacum.

I chyba zaatakuje vacum bo najtaniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba zaatakuje vacum bo najtaniej

Dowiedz sie najpierw czy w 2.0 TDI na CR jest pompa tandemowa (podciśnienie i paliwo w jednym) tak jak w 1.9 czy 2.0 na pompowtryskach.

Jeśli jest zwykła a coś mi gdzies świta że w silnikach CAGA/CAHA tak właśnie jest , to wymiana vacum nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vacum w 2.0 TDI CR jest tylko od podcisnienia.

Edytowane przez kuebk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dzisiaj się o tym dowiedziałem (tylko podciśnienie), dodatkowo byłem na diagnostyce Vas-em i jak zwykle nic zero błędów, info: decyzja klienta wymiana czujnika G450 (parametry oryginalnego czujnika dobre) . Zakodowano mi jeszcze raz czujnik który mam na nowo i sprawdzamy co będzie działo się dalej.

Vacum – odpada

Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał)

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał)

Masz problem z autem i przejmujesz sie takimi rzeczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał
Odważna decyzja biorąc pod uwagę że na 1000 km olej sie rozrzedza o 0,5-0,8 litra ropy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...