Jump to content
IGNORED

Problem z zagrzewaniem się silnika oraz inne


Majkeltaker
 Share

Recommended Posts

Mam problem z zagrzewaniem się silnika. Otóż jak było ciepło było jako tako.Autem jeżdzą dwie osoby ja(agresywniejszy styl jazdy) i moja dziewczyna(spokojniejszy). Auto mamy miesiąc. Na postoju nie jest w ogóle wstanie się zagrzać. Jak było ciepło jeżdziliśmy na zmianę do szkoły i z powrotem. Kiedy ona jechała około 100/h auto po 20 km zagrzewało się do 80,potem doszło do 90 i spadło do 80. Kiedy ja jechałem powrót tez miało problem żeby sie zagrzać dopiero jak mu dałem 120km.h i więcej wszedł na 90 ale wystarczyło że zwolniłem -o 100km/h i po 3km spadło mi do 80. Jednak najbardziej zaniepokojony jestem tym co było wczoraj,znów jechała moja dziewczyna z prędkościami 80-100km/h. Trasa miała 60 km. Za ten czas wyglądało tak: pierwsze 25km cały czas 60 stopni, potem wskoczyło na aż 65 i spadło do 62.

teraz co mam wymienić?

czujnik temperatury-wiem że on tez odpowiada za grzanie świec żarowych,auto śpi na dworze,i kiedy je podgrzewam to ikonka świeci się z 6-7 sekund gaśnie i po 5s dopiero słychac pyknięcie-nie wiem czy to prawidłowy czas reakcji

Czy jednak moze termostat?

Auto jest wyposazone w klimatronic ale czy odczyt z kanału 49 lub 51 będzie dobry skoro może czujnik być walnięty?

Druga sprawa to wyciek olej

Olej leje się w okolicach odmy,nie jestem dokładnie pewien czy z pod niej czy może z przewodu idącego w prawo(stoję przed samochodem). Cchciałbym się zapytać o to ile mnie będzie kosztowało wyeliminowanie tego przepocenia

Link to comment
Share on other sites

Woda kanał 49 olej kanał 51. Odnośnie niskiej temp.to pewnie wina termostatu. A wyciek oleju? Najpierw umyj silnik, wtedy będzie lepiej zlokalizować skąd dokładnie cieknie.

Link to comment
Share on other sites

wymienić czujnik temperatury i termostat. Dla świętego spokoju i pewności zamiast tracić czas na diagnozy i szukanie miliona możliwych przyczyn.

Link to comment
Share on other sites

Bo problemem raczej nie może być kamień w chłodnicy i w osprzęcie lub nagrzewnicy, gdyż w aucie jest bardzo fajnie cieplutko?

Edited by Majkeltaker
Link to comment
Share on other sites

Może termostat się nie domyka i z dlatego jest długi czas nagrzewania.

Link to comment
Share on other sites

60 km i 62-62 stopni to już przesada czas nagrzewania się,czyli co najlepiej zainwestowac w to i to?

Link to comment
Share on other sites

60 km i 62-62 stopni to już przesada czas nagrzewania się,czyli co najlepiej zainwestowac w to i to?

Termostat łatwo sprawdzić wystarczy złapać za dolny wąż układu chłodzenia idący do chłodnicy, przy sprawnym termostacie ma być zimny jak jest ciepły to przepuszcza termostat. Z tym, że sprawcą takiego zachowania wskaźnika temperatury też może być czujnik dlatego najlepiej zdiagnozować to VAG-iem a nie na chybi trafił wymieniać części. Odnośnie wycieku jeżeli dobrze zrozumiałem, to olej wycieka z mocowania plastikowej rurki odpowietrzającej silnik znajdującej się po jego lewej stronie za uchwytem filtra paliwa? Jeżeli tak to rurka nadaje się do wymiany jest wykonana z tworzywa i z czasem pęka jej uchwyt w miejscach mocowania śrubami do bloku i wówczas wycieka olej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...