Majkeltaker 0 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Mam problem z zagrzewaniem się silnika. Otóż jak było ciepło było jako tako.Autem jeżdzą dwie osoby ja(agresywniejszy styl jazdy) i moja dziewczyna(spokojniejszy). Auto mamy miesiąc. Na postoju nie jest w ogóle wstanie się zagrzać. Jak było ciepło jeżdziliśmy na zmianę do szkoły i z powrotem. Kiedy ona jechała około 100/h auto po 20 km zagrzewało się do 80,potem doszło do 90 i spadło do 80. Kiedy ja jechałem powrót tez miało problem żeby sie zagrzać dopiero jak mu dałem 120km.h i więcej wszedł na 90 ale wystarczyło że zwolniłem -o 100km/h i po 3km spadło mi do 80. Jednak najbardziej zaniepokojony jestem tym co było wczoraj,znów jechała moja dziewczyna z prędkościami 80-100km/h. Trasa miała 60 km. Za ten czas wyglądało tak: pierwsze 25km cały czas 60 stopni, potem wskoczyło na aż 65 i spadło do 62. teraz co mam wymienić? czujnik temperatury-wiem że on tez odpowiada za grzanie świec żarowych,auto śpi na dworze,i kiedy je podgrzewam to ikonka świeci się z 6-7 sekund gaśnie i po 5s dopiero słychac pyknięcie-nie wiem czy to prawidłowy czas reakcji Czy jednak moze termostat? Auto jest wyposazone w klimatronic ale czy odczyt z kanału 49 lub 51 będzie dobry skoro może czujnik być walnięty? Druga sprawa to wyciek olej Olej leje się w okolicach odmy,nie jestem dokładnie pewien czy z pod niej czy może z przewodu idącego w prawo(stoję przed samochodem). Cchciałbym się zapytać o to ile mnie będzie kosztowało wyeliminowanie tego przepocenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Woda kanał 49 olej kanał 51. Odnośnie niskiej temp.to pewnie wina termostatu. A wyciek oleju? Najpierw umyj silnik, wtedy będzie lepiej zlokalizować skąd dokładnie cieknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekg 4 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 wymienić czujnik temperatury i termostat. Dla świętego spokoju i pewności zamiast tracić czas na diagnozy i szukanie miliona możliwych przyczyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkeltaker 0 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 (edited) Bo problemem raczej nie może być kamień w chłodnicy i w osprzęcie lub nagrzewnicy, gdyż w aucie jest bardzo fajnie cieplutko? Edited December 31, 2014 by Majkeltaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Może termostat się nie domyka i z dlatego jest długi czas nagrzewania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkeltaker 0 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 60 km i 62-62 stopni to już przesada czas nagrzewania się,czyli co najlepiej zainwestowac w to i to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rikardo 3 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 60 km i 62-62 stopni to już przesada czas nagrzewania się,czyli co najlepiej zainwestowac w to i to? Termostat łatwo sprawdzić wystarczy złapać za dolny wąż układu chłodzenia idący do chłodnicy, przy sprawnym termostacie ma być zimny jak jest ciepły to przepuszcza termostat. Z tym, że sprawcą takiego zachowania wskaźnika temperatury też może być czujnik dlatego najlepiej zdiagnozować to VAG-iem a nie na chybi trafił wymieniać części. Odnośnie wycieku jeżeli dobrze zrozumiałem, to olej wycieka z mocowania plastikowej rurki odpowietrzającej silnik znajdującej się po jego lewej stronie za uchwytem filtra paliwa? Jeżeli tak to rurka nadaje się do wymiany jest wykonana z tworzywa i z czasem pęka jej uchwyt w miejscach mocowania śrubami do bloku i wówczas wycieka olej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now