Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie nieoryginalnego radia po kluczyku


choco

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podłączone radio jvc w tej chwili na takiej zasadzie, że działa niezależnie od stacyjki.

Zobaczyłem w BMW e46 (fabryczne radio i instalacja) fajne rozwiazanie: radio działa po kluczyku. W momencie wyciągania go wyłącza się. Ale pomimo braku kluczyka można go potem ponownie włączyć i wyłączyć.

Czy da się coś takiego zrobić z radiem jvc w b6?

Nie podoba mi się rozwiązywanie w którym radio nie działa bez kluczyka a to jest kompromisem pomiędzy dwoma sposobami podłączenia radia.

Powiedzcie jak ktoś się orientuje czy przy zwykłej instalacji w b6 jest to do wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w audi jest tak samo, jak masz originalne radio, steruje tym CAN BUS.

musialbys poszukac canbus adapter do b6

np.:

http://www.rta-mobile.com/index.php?route=product/product&product_id=212534

albo to

http://car-tronic.pl/pl/adapter-can-bus-do-audi-a2a3a4a6-p7484.html

Edytowane przez januszm41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podłączone nie fabryczne JVC.

Jest opcja, że to tylko kwestia przepięcia go w miejsce po kluczyku a całość zacznie działać w taki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can-bus adapter wystawi tylko informację o tym że w stacyjce jest wciąż kluczyk i jak ten sygnał podasz do radia na ACC to radio będzie grało ale tylko do momentu wyciągnięcia kluczyka. Bez kluczyka w stacyjce nie da się go uruchomić.

Akurat tą funkcjonalność da się osiągnąć bez zakupu tego adaptera. Są miejsca w instalacji gdzie się pojawia zasilanie po kluczyku.

Stare radia Blaupunkta miały taką funkcjonalność jak oryginalne radia ale te radia były jeszcze na kasety.

Można zrobić taki układ który będzie podtrzymywał przez jakiś czas zasilanie na swoim wyjściu i przedłużał o ten czas granie radia po wyjęciu kluczyka.

Niestety po tym czasie aby ponownie odpalić radio trzeba by chociaż na chwilę wsadzić kluczyk i przekręcić stacyjkę aby zresetować timer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a tak z innej beczki. Możesz zainwestować w oryginał i będziesz miał jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje radio ma usb, mogę podłączyć sobie do niego iphone i sterować z radia.

O MP3 i innych bajerach, których standardowemu radiu brakuje, a tym bardziej o cenie nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić, być może Twoje radio ma możliwość włączenia pomimo braku napięcia ACC. To nie funkcja auta lecz samego radia.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo rybki albo... Jest jeszcze opcja Rns-e ale to też koszt nie mały. Osobiście to wolałbym lepsze parametry, USB, mp3 niż jakieś tam zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dynamicsounds.co.uk/jvc-kd-r541-car-cd-mp3-stereo-rds-tuner-front-usb-aux-in-ipod-iphone-android-ready.html JVC KD-R541 - coś takiego mam.

Jakieś opcje to posiada pozwalające zmienić sposób uruchamiania radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez adaptera tez idzie podlaczyc obce radio, bedzie dzialac ale tylko z kluczem w srodku, dopiero jak go wyciagniesz sie wylaczy, jak wlozysz i lekko przekrecisz (bez zaplonu) radio sie wlaczy.

przy drazku od kierownicy jest pek kabli w plastikowym obudowaniu.

w nim jest taki pinkowy bardzo cienki drucik. to jest ten sterujacy plus od kluczyka.

mialem tak kiedys alpine radio podlaczone.

ale ze odboir radii nie originalnych to po prostu kicha, mam znow original.

Edytowane przez januszm41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem tez trochę ze radio podłączone na stale działające bez kluczyka może pobierać prąd z akumulatora doprowadzając do wyczerpania przy dłuższym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2015 o 22:55, choco napisał:

Czytałem tez trochę ze radio podłączone na stale działające bez kluczyka może pobierać prąd z akumulatora doprowadzając do wyczerpania przy dłuższym postoju.

I to dokładnie dzieje się u mnie :(

 

Czy ktoś używa(ł) adaptera CAN-BUS w celu wyprowadzenia ACC/ILL pod niefabryczne radio?

Czy poza tym trzeba wzmacniać sygnał to tylnych głośników + SUBa? Głośniki w tylnych drzwiach mi działają, a czy prawidłowo to czort go wie :-)

 

Zastanawiam się nad kupnem tego adaptera:

 

WWW.RTA-MOBILE.COM

CAN Bus Multimedia Interface ohne Lenkradfernbedienung

Nie chciałbym ciągnąć na dziko kabli ze skrzynki bezpieczników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może powiecie mi co się mogło stać mam radio niefabryczne, ostatnio po awarii auta radio przestało mi się włączać z zapłonem i gasić po wyciągnięciu kluczyka ktoś ma pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...