Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Ciśnienie i podciśnienie - teoria


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Rozgorzała ze znajomymi dyskusja teoretyczna laików :polew: na temat podciśnienia. Zaczęło się od miernika ciśnienia doładowania turbiny. Wskaźnik wyskalowany do 2 barów i -1 bara. W momencie kiedy jedziemy hamując skrzynią przepustnica jest zamknięta, ruch tłoka powoduje podciśnienie w kolektorze widoczne na wskaźniku. Co się wtedy dzieje z turbiną,? - turbina dalej się kręci ?? i co się dzieje z powietrzem przed przepustnicą i w wydechu, czy podczas takiej pracy silnika. W tłokach nie ma spalania więc wydechem teoretycznie nic wylatuje i turbina zwalnia i co ... zatrzymuje się ??. Prosiłbym jakiegoś speca o wyjaśnienie. W benzyniakach bez turbiny wszystko było dla mnie jasne ale tutaj to nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby w jakim silniku? jezeli mowa o naszych dieselkach nie ma czegos takiego jak przepustnica, predkosc obrotowa jest regulowana dawka paliwa.

wiec nie ma mowy o podcisnieniu w dolocie.

turbina dalej sie kreci na skutek bezwladnosci oraz wprawiana jest przez powietrze przepompowywane przez tloki napedzane energia kinetyczna pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na wskaźniku w dieselku nie będzie nigdy podciśnienia. Jak hamuję skrzynią to do wydechu dostaje się powietrze przepompowane przez tłoki. Paliwo nie dostaje się do tłoków a pompowtryski się zacierają :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie dostaje się do tłoków a pompowtryski się zacierają

Po to jest cała elektronika, że sterownik wie czy podawać paliwo, czy tez nie. W sytuacji hamowania silnikiem czy to pompa czy pompowtryskiwacze nie pompują paliwa. Zrób sobie eksperyment i wsłuchaj się podczas hamowania silnikiem - nie słychać wtryskiwaczy, bo nie pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak prosto. praca pompowtryskow jest wymuszona krzywkami walka rozrzadu, podczas hamowania silnikiem, elektronika nie wysterowuje zaworu otwierajacego PD. nie znaczy tojednak ze PD nie sa smarowane. przeciez w kazdym z nich jest paliwo pod cisnieniem uzyskanym w pompie podwojnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak prosto. praca pompowtryskow jest wymuszona krzywkami walka rozrzadu, podczas hamowania silnikiem, elektronika nie wysterowuje zaworu otwierajacego PD. nie znaczy tojednak ze PD nie sa smarowane. przeciez w kazdym z nich jest paliwo pod cisnieniem uzyskanym w pompie podwojnej.

Skąd w takim razie teorie że hamowanie silnikiem ma zły wpływ na diesle ...

A wracając do tematu rozumiem że w takim razie w uturbionych benzyniakach z przepustnicą konieczny jest dodatkowo zawór upuszczający powstałe w dolocie ciśnienie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu rozumiem że w takim razie w uturbionych benzyniakach z przepustnicą konieczny jest dodatkowo zawór upuszczający powstałe w dolocie ciśnienie ??

I tak właśnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jedno pytanko - a czy blow-offy są seryjnie montowane w dieslach ... np słyszałem że w terenówkach chyba w starszych navarach montowane są blow-offy czy to znaczy że w starszych jednostach diesla też można znaleźć takie rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki sens mialby BO w dieslu, skoro dolot jest otwarty?

nie slyszalem o szkodliwosci hamowania silnikiem dla diesli, zupelnie ne wyobrazam sobie racjonalnego wytlumaczenia takiej teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...