MRoger 1 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Rozgorzała ze znajomymi dyskusja teoretyczna laików na temat podciśnienia. Zaczęło się od miernika ciśnienia doładowania turbiny. Wskaźnik wyskalowany do 2 barów i -1 bara. W momencie kiedy jedziemy hamując skrzynią przepustnica jest zamknięta, ruch tłoka powoduje podciśnienie w kolektorze widoczne na wskaźniku. Co się wtedy dzieje z turbiną,? - turbina dalej się kręci ?? i co się dzieje z powietrzem przed przepustnicą i w wydechu, czy podczas takiej pracy silnika. W tłokach nie ma spalania więc wydechem teoretycznie nic wylatuje i turbina zwalnia i co ... zatrzymuje się ??. Prosiłbym jakiegoś speca o wyjaśnienie. W benzyniakach bez turbiny wszystko było dla mnie jasne ale tutaj to nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 niby w jakim silniku? jezeli mowa o naszych dieselkach nie ma czegos takiego jak przepustnica, predkosc obrotowa jest regulowana dawka paliwa. wiec nie ma mowy o podcisnieniu w dolocie. turbina dalej sie kreci na skutek bezwladnosci oraz wprawiana jest przez powietrze przepompowywane przez tloki napedzane energia kinetyczna pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger 1 Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Czyli na wskaźniku w dieselku nie będzie nigdy podciśnienia. Jak hamuję skrzynią to do wydechu dostaje się powietrze przepompowane przez tłoki. Paliwo nie dostaje się do tłoków a pompowtryski się zacierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzyniero 0 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Paliwo nie dostaje się do tłoków a pompowtryski się zacierają Po to jest cała elektronika, że sterownik wie czy podawać paliwo, czy tez nie. W sytuacji hamowania silnikiem czy to pompa czy pompowtryskiwacze nie pompują paliwa. Zrób sobie eksperyment i wsłuchaj się podczas hamowania silnikiem - nie słychać wtryskiwaczy, bo nie pracują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 nie tak prosto. praca pompowtryskow jest wymuszona krzywkami walka rozrzadu, podczas hamowania silnikiem, elektronika nie wysterowuje zaworu otwierajacego PD. nie znaczy tojednak ze PD nie sa smarowane. przeciez w kazdym z nich jest paliwo pod cisnieniem uzyskanym w pompie podwojnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Zacznijmy od tego ze to nie pompki powodują klekot,tylko zapalające się paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger 1 Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 nie tak prosto. praca pompowtryskow jest wymuszona krzywkami walka rozrzadu, podczas hamowania silnikiem, elektronika nie wysterowuje zaworu otwierajacego PD. nie znaczy tojednak ze PD nie sa smarowane. przeciez w kazdym z nich jest paliwo pod cisnieniem uzyskanym w pompie podwojnej. Skąd w takim razie teorie że hamowanie silnikiem ma zły wpływ na diesle ... A wracając do tematu rozumiem że w takim razie w uturbionych benzyniakach z przepustnicą konieczny jest dodatkowo zawór upuszczający powstałe w dolocie ciśnienie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 A wracając do tematu rozumiem że w takim razie w uturbionych benzyniakach z przepustnicą konieczny jest dodatkowo zawór upuszczający powstałe w dolocie ciśnienie ?? I tak właśnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger 1 Opublikowano 3 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 to jeszcze jedno pytanko - a czy blow-offy są seryjnie montowane w dieslach ... np słyszałem że w terenówkach chyba w starszych navarach montowane są blow-offy czy to znaczy że w starszych jednostach diesla też można znaleźć takie rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 jaki sens mialby BO w dieslu, skoro dolot jest otwarty? nie slyszalem o szkodliwosci hamowania silnikiem dla diesli, zupelnie ne wyobrazam sobie racjonalnego wytlumaczenia takiej teorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger 1 Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się