Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż, podłączenie elektryki haka i kodowania w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zacząłem dzisiaj montować hak wraz z modułem oraz PDC tył. Od strony mechanicznej wszystko ogarnięte. Pozostała elektryka. Część zrobiłem ale mam kilka pytań, może ktoś pomoże. Moduł wygląda tak:

34075798747159023551.jpg

Kostka 14 pin ogarnięta prawie cała pozostał pin 8 ( przwód czerwono czarny) - zasilanie świateł stop z czujnika pedału hamulca, gdzie mam się wpiąć ?

Kostka 6 pin, 6pin zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki - gdzie się wpiąć ?

No i pozostało mi jak na zdjęciu 7 przewodów:

2 brązowe to masa,

2 czerwono białe - ?

1 czerwono zielony - ?

1 czerwono czarny - ?

1 szaro biały - ?
I gdzie są te bezpieczniki 87 i 37 bo w aucie ich nie widzę.

12792685839941871762.jpg

I jeszcze który przewód z jakiej kostki do modułu PDC ?

Byłbym wdzięczny za pomoc.


Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)
Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)
Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)
Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)
Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)
Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)
Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)
Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)
Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)
Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)
Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)
Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)
Pin 6 – x
Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)
Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)
Pin 9 – x
Pin 10 – x
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)
Pin 13 – x
Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)
Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)
Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)
Pin 3 – Masa (brązowy)
Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)
Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)
Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)
Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)
Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)
Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)
Pin 10 – x
Pin 11 – x
Pin 12 – x
Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)
Pin 1 – Masa (brązowy)
Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)
Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)
Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)
Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)
Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)



Opublikowano

no ale.........cos szukałes na FORUM ? bo info jest mnóstwo :)

Pierwszy lepszy ===>

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/218967-schematy-mod-haka-i-grzanie-spryskow/#entry3073627

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/97493-all-b6-czy-hak-od-b7-pasuje-do-b6/#entry4826923


POMOCNE TEMATY Z FORUM :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/69931-upgrade-systemu-pdc-parktronic-czujniki-z-przodu-zdalne-zalaczanie/?p=1089331#entry1089331

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/100858-all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh/?p=1547247#entry1547247



Modułu haka się nie koduje, podłącza się i działa. Kodowanie jest w module MCE 09 i ewentualnie w PDC 76 jeśli posiadasz.

Kodowanie MCE 09 dla A4 B6

Coding 07

  • 0?xxx: Light Sensor
    • 0 = Light Sensor not installed
    • 1 = Light Sensor installed
  • 0x?xx: Trailer Hitch
    • 0 = Trailer Hitch not installed
    • 1 = Trailer Hitch installed
  • 0xx?x: Headlights
    • 0 = Halogen Headlights
    • 1 = Xenon Headlights
  • 0xxx?: Country
    • 1 = Rest of World
    • 2 = Northern Countries (Finland, Sweden, Norway, Denmark)
    • 3 = USA
    • 4 = Canada

Kodowanie MCE 09 dla A4 B7

Coding 07

  • ?xxxx: Chassis
    • 0 = Limousine (PR-K8B)
    • 1 = Avant (PR-K8D)
    • 2 = Cabriolet (PR-K8K)
  • x?xxx: Driving Light Switch
    • 0 = Rain/Light Sensor (G397) not installed (PR-8K0/8K1/9C6/8K4)
    • 1 = Rain/Light Sensor (G397) installed (PR-8K3/8K7/9C7/8K9)
  • xx?xx: Trailer Hitch
    • 0 = Trailer Hitch not installed (PR-1D0)
    • 1 = Trailer Hitch installed (PR-1D2)
  • xxx?x: Headlights
    • 0 = Halogen Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K0/8K7)
    • 1 = Halogen Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q0/8Q1+8K1/8K3/9C6/9C7)
    • 2 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K9/8K4)
    • 3 = Bi-Xenon Headlights w/o Daytime Running Lights (PR-8Q3/8Q5+8K0/8K7)
    • 4 = Bi-Xenon Headlights with Daytime Running/Tail/License Plate Lights (PR-8Q3/8Q5+8K1/8K3)
  • xxxx?: Country
    • 1 = Rest of World/Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries with Bi-Xenon
    • 2 = Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries without Bi-Xenon
    • 3 = USA/Canada with Bi-Xenon
    • 4 = Canada without Bi-Xenon
    • 5 = Special Vehicles

PDC 76 dla sterownika 4 kanałowego :

Coding

  • ?xxxx: Trailer Hitch
    • 0 = Not Installed
    • 1 = Installed
  • x?xxx: Transmission
    • 0 = Manual Transmission
    • 1 = Automatic Transmission
  • xx?xx: Confirmation Sound
    • 0 = No
    • 1 = Yes
  • xxx?x: Chassis
    • 0 = Limousine (Sedan) Rest of World
    • 1 = Avant (Wagon) Rest of World
    • 2 = Limousine (Sedan) North America
    • 3 = Avant (Wagon) North America
    • 4 = S-Variant Limousine (Sedan) Rest of World
    • 5 = S-Variant Avant (Wagon) Rest of World
    • 6 = S-Variant Limousine (Sedan) North America
    • 7 = S-Variant Avant (Wagon) North America
    • 8 = allroad
  • xxxx?: Model
    • 2 = Audi A2 (8Z)
    • 4 = Audi A4 (8E)
    • 5 = Audi A4 Cabrio (8H)
    • 6 = Audi A6 (4B)

PDC 76 dla sterownika 8 kanałowego :

Coding 07

  • ?xxxx: Trailer Hitch
    • 0 = Not Installed
    • 1 = Installed
  • x?xxx: Transmission
    • 0 = Manual Transmission
    • 1 = Automatic Transmission
  • xx?xx: Confirmation Sound
    • 0 = No
    • 1 = Yes
  • xxx?x: Chassis
    • 0 = Limousine (Sedan) Rest of World
    • 1 = Avant (Wagon) Rest of World
    • 2 = Limousine (Sedan) North America
    • 3 = Avant (Wagon) North America
    • 4 = S-Variant Limousine (Sedan) Rest of World
    • 5 = S-Variant Avant (Wagon) Rest of World
    • 6 = S-Variant Limousine (Sedan) North America
    • 7 = S-Variant Avant (Wagon) North America
    • 8 = allroad
  • xxxx?: Model
    • 4 = Audi A4 (8E)
    • 5 = Audi A4 Cabrio (8H)
    • 6 = Audi A6 (4B)

Coding 07

  • 00?xxxx: Trailer Hitch
    • 0 = Not Installed
    • 1 = Installed
  • 00x?xxx: Transmission
    • 0 = Manual Transmission
    • 1 = Automatic Transmission
  • 00xx?xx: Specification
    • 0 = ECE Countries (without reinforced bumper)
    • 1 = ECE-Countries (S-Model without reinforced bumper)
    • 2 = USA (with reinforced bumper)
    • 3 = USA (S-Model with reinforced bumper)
    • 4 = ECE-Countries (RS-Model)
    • 5 = USA (RS-Model)
  • 00xxx?x: Chassis
    • 0 = Sedan
    • 1 = Wagon
  • 00xxxx?: Model
    • 4 = Audi A4 (8E)


image.jpg
<br /><br />

image.jpg
<br /><br />

image.jpg
<br /><br />

image.jpg



Nad modułem MCE znajduje się panel dla przekaźników. Pod MCE masz szyny mocujące dla bezpieczników (w zasadzie jeszcze dwa bezpieczniki są na panelu przekaźników). Poniżej rysunek na którym zaznaczyłem rozmieszczenie poszczególnych elementów (rzut z przodu). Kolorem żółtym i cyframi oznaczyłem przekaźniki – kolorem niebieskim i literami, bezpieczniki. Poniższy opis jest przeznaczony dla nadwozia B6.

MCE_przek_bezp.JPG

Przekaźniki:
1 – przekaźnik pompy paliwa (R4: 191 906 383 C, ozn. 167, V6: 8E0 951 253, ozn. 614)
2 – przekaźnik układu servotronic (A4: 8E0 907 307, ozn. 629, S4: 8E0 907 307 A, ozn. 638)
3 – przekaźnik klaksonu (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)
4 – przekaźnik serwa hamulcowego (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)
5 – przekaźnik dla pojazdów specjalnych (taxi, L-ki)
6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370)
7 – x
8 – x
9 – x

Bezpieczniki:
A – Bezpiecznik dla pojazdów specjalnych S184 (czerwony 10A)
B – Bezpiecznik silniczków tylnych szyb S280 (jasnozielony 30A)
C – Bezpiecznik termiczny elektrycznej regulacji foteli S45 (30A)
C – Bezpiecznik elektrycznego sterowania odcinkiem lędźwiowym foteli S45 (czerwony 10A)
D – Bezpiecznik silniczków przednich szyb S37 (jasnozielony 30A)
E – Bezpiecznik termiczny modułu haka S87 (30A)
F – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)
G – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami. MCE zależnie od aktualnie włączonych świateł (pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, kierunkowskazy) wysyła odpowiedni komunikat do sterownika haka – ten z kolei podaje + na odpowiednie wyjścia, zasilając tym samym odpowiednie światło (w samym haku masz 13-pinowe okrągłe gniazdo służące do podłączenia elektryki doczepianego elementu).

W B6 w haku znajduje się przełącznik, który rozłącza tylne prawe światła przeciwmgielne – zasilanie większości świateł w przyczepkach masz mostkowane (lewa i prawa strona). Przełącznik jest po to aby wyłączyć prawe światło przeciwmgielne (nie mam pojęcia jak to jest realizowane). W B6 świeci tylko lewe tylne przeciwmgielne – natomiast w B7 świecą oba (stąd nie uświadczysz tam przełącznika, ponieważ stał się zbędny). W B6 przełącznik daje także sygnał do PDC (rozłącza tylne czujniki jeśli auto jest w nie wyposażone). W B7 jest to realizowana bez dodatkowego sygnału – wymagane informacje są dostarczane do PDC przez szynę CAN (podobnie jak np. sygnał prędkości który rozłącza PDC po osiągnięciu 15km/h – w B6 był od tego osobny kabelek przeciągnięty z zegarów).

Schemat instalacji modułu haka w nadwoziu B6 (MCE w wersji HIGH):

hak.JPG

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)
Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)
Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)
Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)
Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)
Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)
Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)
Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)
Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)
Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)
Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)
Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)
Pin 6 – x
Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)
Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)
Pin 9 – x
Pin 10 – x
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)
Pin 13 – x
Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)
Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)
Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)
Pin 3 – Masa (brązowy)
Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)
Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)
Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)
Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)
Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)
Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)
Pin 10 – x
Pin 11 – x
Pin 12 – x
Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)
Pin 1 – Masa (brązowy)
Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)
Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)
Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)
Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)
Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)

W B7 jest praktycznie tak samo – gniazdo w haku nie ma odcięcia prawego przeciwmgielnego i PDC. Inaczej rozwiązano też sprawę zasilania gniazda w haku (inne źródło i inne piny).






Opublikowano

Przeglądałem to i to co potrafiłem ogarnąłem. Pozostało mi kilka rzeczy jak pisałem w poście 1 tematu z którymi nie wiem co i jak.

Opublikowano (edytowane)

Te kable które zostały idą od gniazda haka czy od przodu auta?
Dwa brązowe to masa, resztę masz opisane na schematach podanych wyżej.

Bezpiecznik 37 jest w skrzynce bezpieczników z lewej stronie deski rozdzielczej, bezpiecznik 87 jest pod modułem MCE pierwszy po prawej (jak nie miałeś haka fabrycznie to tych bezpieczników nie będzie- trzeba je dołożyć.

Co do kodowania to oprócz MCE i PDC koduje się jeszcze zegary- przynajmniej w B7 ale w B6 chyba też

Edytowane przez kdawid
Opublikowano

w B6 trzeba sprawdzic licznik 17 w ADAPTACJI 10 czy gdzies jest hak :wink:

Opublikowano

Te kable które zostały idą od gniazda haka czy od przodu auta?

Dwa brązowe to masa, resztę masz opisane na schematach podanych wyżej.

Bezpiecznik 37 jest w skrzynce bezpieczników z lewej stronie deski rozdzielczej, bezpiecznik 87 jest pod modułem MCE pierwszy po prawej (jak nie miałeś haka fabrycznie to tych bezpieczników nie będzie- trzeba je dołożyć.

Co do kodowania to oprócz MCE i PDC koduje się jeszcze zegary- przynajmniej w B7 ale w B6 chyba też

Idą od gniazda haka.

Opublikowano (edytowane)

witam mam problem własnie montuje instalacje org. haka z modułem w audi a4 b6,końcówka 2004 r.i nie posiadam tego Gniazda 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego/lewego przeciwmgielnego i PDC oraz sterownika PDC, ale z wiązki gniazda haka wychodzi przewód koloru czerwono-białego z którym nie wiem co zrobić , czy on powinien być gdzieś podłączony ???????????


i jeszcze jedno czy przewody CAN mogą być łączone i lutowane ??????????????


proszę o pomoc

Edytowane przez ?ukasz-zkl
Opublikowano

CAN-y możesz połączyć i zlutować ale musisz to zrobić dobrze no i przewody muszą być skręcone ze sobą. Ważne jest to aby oba przewody miały tą samą długość- tego trzeba pilnować.

Opublikowano

dzięki za odp.jeszcze jak ktoś może pomoc odnośnie tego przewodu do PDC

Opublikowano

czerwono czarny - pin 6 w sześcio pinowej kostce modułu haka
czerwonno biały 1 z pinu numer 2 (3-pinowej kostki w gnieździe przyczepki) do modułu PDC kostka 16 pinowa pin numer 5
czerwono biały 2 z pinu numer 3 (3-pinowej kostki w gnieżdzie przyczepki )do sterownika haka kostka 14 pinowa pin numer 12
szaro biały jaksprawdź czy idzie z pinu numer2 w gnieździe przyczepy jak tak to do pinu nr 5 w 14 pinowej kostce modułu haka
ten czerwono zielony sprawdź z którego pinu w gnieździe przyczepki idzie jak z 9 to masz go podłaczyć prosto pod bezpiecznik 87

Opublikowano (edytowane)

coś chyba czaje,możesz mnie nakierować gdzie znajdę ten moduł PDC


proszę o pomoc

Edytowane przez ?ukasz-zkl
Opublikowano

coś chyba czaje,możesz mnie nakierować gdzie znajdę ten moduł PDC

proszę o pomoc

Powinien być z lewej strony jak zdejmiesz boczek bagażnika.

Opublikowano

a jak nie ma to co mam zrobić z podłączeniem przewodu biało-czerwonego do pdc , instalacja haka

Opublikowano (edytowane)

a jak nie ma to co mam zrobić z podłączeniem przewodu biało-czerwonego do pdc , instalacja haka

Jak masz PDC to musi tam być. Tego Ci nie napiszę bo sam stoję z robotą przez to, że nie wiem co do czego.

Edytowane przez r7adek
Opublikowano

jak masz czujniki w zderzaku i PDC działa to moduł też musi być.
Fabryczny czy nie ale musi gdzieś być, więc dobrze poszukaj. Sprawdź też po kodach wyposażenia auta czy PDC było fabrycznie w Twoim samochodzie i będziesz wszystko wiedział

Opublikowano

Pytanie raczej stylistyczne:

Czy ktoś dysponuje fotka, jak fabrycznie jest zamontowany modul haka w b7 ? Jest jakis specjalny stelaz do niego ?

Opublikowano (edytowane)

tak jest stelaż który przykręca się do nadwozia i do niego wpina moduł haka

na tej aukcji masz moduł razem z uchwytem http://allegro.pl/vw-audi-a4-b6-b7-sterownik-modul-haka-8e0907383-i5024090316.html

Edytowane przez kdawid
Opublikowano

Super :-) Dziękuję za odpowiedź.

Jeszcze takie pytanie - jestem na etapie montażu elektryki w B7. Tutaj jest nieco inaczej kwestia elektryki rozwiązana. Tzn. Wtyczka 13 pinowa przy kuli haka jest rozprowadzona na 3 miejsca w aucie (2 kable do zlacza 6-pin, wtyczka 14 pin oraz to czego nie mogę rozszyfrowac - wtyczka 3 pinowa z 3 dość grubymi przewodami , ktore do niej dochodza w kolorach: brązowo-biały,czerwony,żółty). Ktoś wie lub posiada schemat do czego trzeba poszczególne piny podłączyć ? Domniemam że czerwony kabel to będzie jakieś zasilanie stałe z aku, ale pozostałe dwa?

Opublikowano

Widzę że sporo roboty z tym hakiem jest. A nie można wlutować się w wiązkę śwaiateł tylnych ??

Poszukuje właśnie haka do swojego i dość dużo jest haków bez kuli, którą można dokupić oddzielnie, tylko czy jak sprawdzić która kula pasuje do gniazda?? czy każde gniazdo jest takie same ??

Opublikowano

Koledzy mam taki problem. Kupiłem audi b7 sedan i mam haka zamontowanego przez poprzedniego właściciela. Problem w tym że nie wiedząc co to za kabel mechanicy mi wycieli pod podwoziem kabel ( jedna żyła) który jak się okazało to szedł jako zasilanie do centralki (sterownika) haka. Teraz mam pytanie czy można zasilić tą cenralkę z jakiegoś innego prądu z bagażnika (nie mam zapalniczki) czy to jednak musi iść od bezpieczników bo za cholerę nie wiem skąd szedł od przodu ten wycięty kabelek.

Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...