Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T AWT Passat B5FL 2001


Fejb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Mam na imię Piotr i szukam pomocy;)
Co prawda to nie Audi. Pacjent to Passat B5FL 2001 rok 1.8t AWT Variant manual.
Problem to duże spalanie ok 10.5l/100km w trasie przy 100-110km/h - mało dynamicznie.
W samochodzie wymieniłem pompę paliwa na nową VEMO (ciśnienie przy teście pod obciążeniem 4,5 bara do odcięcia i nie spada). Świece nowe NGK. Wymienione wszystkie filtry. Brak wypadających zapłonów. Nowy ori regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Wczoraj wymieniłem zawór powietrza wtórnego z tyłu głowicy wraz z łączeniami i opaskami.
Wyrzuciłem katalizator i wspawałem rurę. Z wydechu czuć niespalone paliwo. Pierwsza sonda NGK wymieniona niecały rok temu. Druga wyłączona programowo(choć w tej chwili wgrałem oryginalny program w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok i tak jeżdżę)
Oto co się dzieje na wolnych obrotach:
http://vaglog.pl/log_200928.html
Przepływkę wymieniłem na ori używkę i teraz mierzy lepiej (ale czy na pewno?). Do odcinki:
http://vaglog.pl/log_200929.html
Przejazd w koło komina:
http://vaglog.pl/log_200930.html

Dolot jest szczelny. Przy teście szczelności jedyna droga ucieczki to bagnet. Zatykam palcem i przewody twardnieją.

Proszę o wszelkie sugestie bo nie znalazłem podobnego tematu na forum passata ani audi :( Dziękuje serdecznie za dużą pomoc forumowiczom z forum passata;)
Dzięki

P.S.
Silnik jest po remoncie góry bo wydmuchał uszczelkę pod głowicą. Nowe uszczelki, rozrząd i planowanie głowicy. Zalany olejem MOTUL 8100 X-CESS 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to nie jest ono znowu takie duże. Z ciekawości napisz jakie masz spalanie średnie. Ja na przykład średnie mam 12 l. Co do logów to nic podejrzanego nie widzę. Przepływka pokazuje dobrze, nawet więcej niż trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, pozdrowienia Łukaszu;)

Szukam dalej bo mam dość tego auta.

Średnie 11-12. Ale co to się dzieje na biegu jałowym? Skąd takie skoki korekt lambdy na kanale 33?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nic nie widzę tutaj nie pokojacego.poprostu ten typ tak ma lac i jezdzic. Tak na marginesie moje audi w quatro spala w trasie średnio 10 litrów na 100km przy bardzo spokojnej jeździe przy gnieceniu spali nawet 14 litrów.

Edytowane przez bajer1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się zgodzić z Twoją opinią:)

Niestety był okres, że auto paliło mi przy emeryckiej jeździe 7,35l/100km w trasie. W tempie 90-100 km/h. Natomiast jego średnia w tym czasie to 9,42-9,72/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zmień sondę na oryginał może ona nie daje tak jak powinna.

A to się stało po remoncie? Ja bym się niczym nie przejmował tylko jeździł i nie doszukiwal się niczego bo zbankrutujesz na wymianie kolejnych podzespołów. Po za tym jak masz silnik tyle co po remoncie daj mu się ułożyć wiem ze to dziwne ale w golfie po remoncie silnik tez mi brał więcej niż przed i po jakimś czasie się unormowalo i śmiga do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem było tak samo. Szukam właśnie ori używki. A samą sondę wymieniałem niecały rok temu na NGK ;/


O co chodzi z tymi Failed or Incomplete?

http://zapodaj.net/7524576ce774b.jpg.html
http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem było tak samo. Szukam właśnie ori używki. A samą sondę wymieniałem niecały rok temu na NGK ;/

O co chodzi z tymi Failed or Incomplete?

http://zapodaj.net/7524576ce774b.jpg.html

http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html

Ze nie działa/nie dokończono testowania. tym pierwszym sie nie przejmój. a drugie to ze katalizator nie działa, ale jego nie masz, wiec jest wszystko ok. po za tym sonde druga masz znow wlaczona i wywala Ci te błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że to nie ma wpływu na spalanie?

Jaki jest nr ori pierwszej sondy? Jaką mam szukać? Bosch?


Wymieniłem sondę na nową ori BOSCHA zgodnie z numerami 06b 906 265 d.
Wcześniej siedziała 1k0 998 262d. Czyli też zgodna.
Temperatura na zegarach 90 stopni, a w kanale 4 - 92 stopnie.
Log do odcinki: http://vaglog.pl/log_201756.html
Log z jazdy: http://vaglog.pl/log_201757.html

Jest chyba jeszcze gorzej;/
Jakieś sugestie?


Czy ta przepływka nie mierzy za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...