Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI - Pstrykanie po odjęciu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się u mnie problem, mianowicie równomierne "pstrykanie" po odjęciu nogi z gazu. Nie ma znaczenia czy podczas jazdy i hamowania silnikiem, czy na wolnych obrotach, czy przy wciśniętym sprzęgle, czy nie - podczas spadania obrotów coś "pstryka". Przy gaszeniu również to słychać. Objawu tego nie ma tylko i wyłącznie po odpaleniu zimnego silnika jak auto chodzi przez chwilę na "ssaniu" na podwyższonych obrotach. Słychać to dość głośno, szczególnie podczas jazdy po mieście. Wg mnie dźwięk dochodzi z okolic turbiny, ale to może złudzenie. Zawór upustowy na turbo? Błędów jakichkolwiek brak. Auto jeździ normalnie.
Może ktoś coś podpowie gdzie szukać?

http://youtu.be/GUuHBUmvOKs

Opublikowano

Pojawił się u mnie problem, mianowicie równomierne "pstrykanie" po odjęciu nogi z gazu. Nie ma znaczenia czy podczas jazdy i hamowania silnikiem, czy na wolnych obrotach, czy przy wciśniętym sprzęgle, czy nie - podczas spadania obrotów coś "pstryka". Przy gaszeniu również to słychać. Objawu tego nie ma tylko i wyłącznie po odpaleniu zimnego silnika jak auto chodzi przez chwilę na "ssaniu" na podwyższonych obrotach. Słychać to dość głośno, szczególnie podczas jazdy po mieście. Wg mnie dźwięk dochodzi z okolic turbiny, ale to może złudzenie. Zawór upustowy na turbo? Błędów jakichkolwiek brak. Auto jeździ normalnie.

Może ktoś coś podpowie gdzie szukać?

http://youtu.be/GUuHBUmvOKs

Witaj,

Czy wymieniałeś już elektrozawór recyrkulacji powietrza? :

file:///Users/test/Downloads/PIERBURG_Informacja%20montazowa_Elektryczny%20zawor%20recyrkulacji%20powietrza%20(3).pdf

Może Ci puszczać membrana.

Jak strzeli to wywali Ci błędy na desce i auto będzie jeżdzić jak beż turbo.

Te zawory z początku produkcji były trefne.

Nowe ponoć mają lepsze membrany.

Sprawdź ten zawór,

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dziękuję. Zacznę od tego zaworu. Pozdrawiam.

Opublikowano

Mam to samo juz drugi raz!!! Slychac w trakcie jazdy odpuszczanie powietrza przy zmianie biegow. Waz od turbiny pekniety mialem, czekam na wymiane drugiego. Waz ten co idzie od filtra powietrza do turbiny zaraz przy suszarce sie rozwala. u mnie to cos takiego http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-B6-1-8T-QUATTRO-TURBO-INTERCOOLER-AIR-INTAKE-PIPE-SET-/131380191611?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AAudi&hash=item1e96dea17b. Nie wiem jaki jest powod ale za pierwszym razem po tygodniu jazdy z tym problemem wywalal mi sporo bledow na VAG-u. Teraz na razie cisza ale spadek mocy jest i spozniona reakcja na pedal przyspieszenia czasem. W trakcie jazdy masz jakies objawy?

Opublikowano

I jak problem został rozwiązany ??

Opublikowano (edytowane)

u mnie to samo jest ale przyczyny jeszcze nie znalazłem

Edytowane przez HAMER
Opublikowano (edytowane)

Panowie jeśli nie jest o uszkodzenie mechaniczne u was to w 1.8 i 2.0 TSI dla VW jest rozwiązanie producenta, mianowicie klamra na przewody . Podczas odejmowania gazu metalowy element uderza z dużą prędkością podczas rezonansu i wydaje metaliczny dzwięk, jutro podeślę foto i numer części.

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano

czekam z niecierpliwością, ten dźwięk spedza mi sen z powiek.

Opublikowano

Ustalenie warsztatu:

Brzęczenie / grzechotanie dobiegające z obszaru komory silnika / układu wydechowego w zakresie między 1800 - 2900 /min.

Uzasadnienie techniczne

Z uwagi na pulsujące spaliny klapa obejścia i zespół drążków klapy obejścia na początku obniżania ciśnienia doładowania zaczynają drgać. Drgania podzespołów powodują zgłoszone odgłosy brzęczenia lub grzechotania.

Zamontować klamrę sprężystą (patrz rysunek 1) o numerze oryginalnej części 06J 145 220 A przy przestawianiu klapy obejścia (patrz rysunek 2) w następujący sposób:

Rysunek 1

Rysunek 2

Podczas montażu klamry sprężystej pamiętać o następujących punktach:

Podczas montażu nie wolno rozciągać klamry sprężystej. Maksymalny otwór montażowy klamry sprężystej wynosi 14 mm. Na rysunku 3, nr 1 (patrz czerwona strzałka) otwór montażowy wynosi około 10,5 mm.

Rysunek 3

Po każdym wymontowaniu zawsze należy wymieniać klamrę sprężystą!

Po zamontowaniu klamry sprężystej należy sprawdzić, czy jest ona prawidłowo osadzona i zamontowana (patrz rysunek 4 i 5).

Rysunek 4

Rysunek 5

Po zamontowaniu klamry sprężystej dodatkowo należy sprawdzić położenie montażowe oryginalnie zamontowanego pierścienia zabezpieczającego (patrz rysunek 3, numer 2 - czerwona elipsa) i skorygować je, jeśli to konieczne.

Dodatkowe wskazówki dla samochodów z przednim napędem:

Klamrę sprężystą włożyć z boku (patrz rysunek 6), a następnie obrócić ją w lewo aż do zablokowania występów (patrz rysunek 7).

Rysunek 6

Rysunek 7

Opublikowano

No i gitara! tylko dlaczego rysunków nie widać ?

Opublikowano

nie wiem forum nie puściło, później poprawie bo teraz zatyrany jestem. Zadzwoń do ASO nie gryzie :) wymienią ci moment, tylko auto musi być zimne. klamra grosze kosztuje a robota to jakieś 80zł może?

Opublikowano

Dziękować :) lece do ASO mam nadzieję ,że będą kumać o jaką klamrę się rozchodzi..

Opublikowano (edytowane)

Danelczyk nie ma już Audi więc mogą mieć ciężko sprawdzić ale może się uda(stracili autoryzacje), jak wpadniesz do VW to mam tam znajomego doradcę..

Chyba że grabowski ale oni nie mają audi w ogóle.

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano (edytowane)

ale ja mieszkam w Lubinie(dolnośląskie), nie w LubLinie :) część zamówiona koszt 89 zeta do c6 do b8 i do a5 cena ta sama. Zastanawiam się tylko czy sam dam rade to ogarnąć bez kanału ?

Edytowane przez HAMER
Opublikowano

ciężko może być, ale nie takie rzeczy polak potrafi. Daj cynk czy usterka usunięta wystawie FV :D

Opublikowano (edytowane)

Odezwe się jak tylko to zrobie

Edytowane przez HAMER
Opublikowano

Klip przyszedł (95zł), ale niestety w A5 nie ma szans tego zamontować. Brak dostępu, nie idzie się dostać ani od spodu, ani od góry. Filmik z posta wyżej przedstawia montaż na aucie z silnikiem poprzecznym, przy wzdłużnym nie ma szans. Pozostaje demontaż turbiny :(

Ale na pocieszenie, faktycznie jak palcami tam sięgnę, to dzwoni aż miło. Czyli najprawdopodobniej klip pomoże.

Opublikowano

Dajcie info, jeśli usterka zostanie rozwiązana to proszę o podpięcie tematu oraz dodanie prefiksu:

[ROZWIĄZANY] Brzęczenie / pykanie po odjęciu gazu. Oraz przy obr. 1800/2500 tys.

Opublikowano

Witam dziś byłem w serwisie Audi Poznan ul krancowa..... u mnie tez wystepuje ten dźwięk mam audi a4 b8 211 km rok 2009 stwierdzili ze tego klipsa nie da się załozyc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...