Jump to content
8 8
iwadrian

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców

Recommended Posts

Miałem problem z hamulcami w moim Audi B6

Objawiało się to tym, że serwo raz działało raz nie.

Okazało się ,że przyczyną tego był gumowy łącznik 8E0611743F przewodu pomiędzy servem a pompą

vacum znajdujący sie w ścianie grodziowej. Łącznik jest zrobiony ze zbyt miękkiej gumy i gdy podczas

hamowania robi się podciśnienie w przewodzie zostaje on pod jego wpływem zassany i zaciska się

powodując zatkanie i brak przepływu powietrza.

Naprawiłem to w prosty sposób mianowicie: odłączyłem od łącznika przewód idący od silnika do ściany

grodziowej i wsunąłem do gumowego łącznika plastikową tulejkę co zapobiega wciąganiu ścianek łącznika

do wewnątrz i blokowaniu przepływu powietrza. :good:

FAQ:

1. Jakie są objawy zaciskania tego przewodu? Twardy pedał hamulca ? Słaba skuteczność hamowania ? Proszę o bliższy opis objawów.[Koval78]

Objawy są dokładnie takie jakbyś próbował hamować jadąc z wyłączonym silnikiem.Brak wspomagania hamulców:twardy i wysoki pedał,i bardzo mała skuteczność hamulców(trzeba bardzo mocno depnąć pedał by zatrzmać auto).[iwadrian]

2. Gdzie znajduje gumowy łącznik?[calt]

Przejedź ręką po przewodzie od serva w kierunku silnika a po drodze napotkasz wspomniany łącznik zamontowany na blaszanej przegrodzie oddzielającej komorę silnika od podszybia. Przewód podciśnieniowy składa się z dwóch części a gumowa mufka pomiędzy nimi to ten łącznik.[iwadrian]


Dla osób którym klejenie nie pomoze polecam mój sposób:

- u mnie w AWX króciec na pompie był tak zniszczony że klepanie tylko wykruszyło ten cienki rant.
Pomogła dotoczona tulejka i klej - bodaj UHU. auto jeździ do dziś i zapomniałem o problemie.

rysunek z wymiarami View image: TULEJKA NA KR

i uwagi do wykonania ponizej


http://postimg.org/image/b8mep3kxz/

-otwór (fi)12,4, trzeba powiększyć na (fi)13 (na końcu króćca jest zgrubienie zapobiegające zsunięciu się opaski z wężem i wymiar 12,4 nie przejdzie)
-grubość ścianki 5[mm] jest za duża - będziesz musiał popracować pilnikiem, żeby weszło prawidłowo na miejsce - przeszkadza "żebro" na pokrywie komory zaworów).
-głębokość 11[mm] musi być w tolerancji -0,2 (jeśli wykonasz w tolerancji +0,2 będzie potrzebny pilnik żeby ominąć kwadratowy wypust na korpusie pompy podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

wielkie dzieki i szacunek dla kolegi iwadrian. Zrobilem tak jak napisales i teraz to mam dopiero dobre hamulce:)Za kazdym razem dzialaja bez zarzutu. Mysle ze to moze byc przypadlosc :audi: A4 z tego rocznika albo poprostu ten gumowy lacznik po tylu latach traci swoje wlasciwosci i zamiast pomagac to tylko przeszkadza. W kazdym badz razie pomysl kolegi iwadrian sprawdzil sie w 100% i jak ktos bedzie mial podobne problemy jak my to niech zaczyna od tego, a pozniej od kosztowniejszych spraw typu servo, pompa ABS itd.

Wielkie dzieki za pomoc i pozdrawiam

maniek603 :a4fan:[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 16:18_________________________________________________Witam,

dzisiaj byl ciag dalszy usuwania usterki twardego hamulca. W zwiazku z tym ze dla sprawdzenia zrobilem tak jak kolega iwadrian (wlozylem kawalek plastikowej rurki w srodek), ale ze nie lubie prowizorek to zamowilem w serwisie oryginalna gume nr czesci 8E0 611 743 F - koszt... UWAGA 12,86:)))) Przy wymianie tej gumy niezle sie zdziwilem bo stara byla bardzo miekka, a na dodatek mocno sie rozciagnela i nie dziwie sie ze miala tendencje do splaszczania sie przy hamowaniu. Gdyby ktos mial podobny problem to warto wymienic cala ta gume, bo 13 zl to nie pieniadz, a z pewnoscia wieksze bezpieczenstwo.

Pozdrawiam

maniek603


Było A4 B6, Jest A6 C6 S-line
sygnatura.jpg
>>> Naklejki C6 Rulezzz<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka wszystkim, u mnie tez wielki problem z hamulcami (chyba), a mianowicie ciezko wyczuc wciskanie hamulca, raz sie wcisnie mocniej i ciezko reaguje a czasem lekko i hamuje ostrzej, fakt- jest ciezki pedal, ale u mnie dochadza jeszcze inne objawy :( a mianowicie jakas pompka co chwile sie zalacza i bzyczy mi. dzwiek dokladnie pochodzi z podszybia z prawej strony. Gdy zaczyna bzyczec i wciskam hamulec to nie przestaje bzyczec. i co najgorzsze co jakis czas odlacza mi sie kontrola trakcji. tj. czasem co 10 minut czasem co 20. nie wiem co to moze byc... POMOCY!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka wszystkim, u mnie tez wielki problem z hamulcami (chyba), a mianowicie ciezko wyczuc wciskanie hamulca, raz sie wcisnie mocniej i ciezko reaguje a czasem lekko i hamuje ostrzej, fakt- jest ciezki pedal, ale u mnie dochadza jeszcze inne objawy :( a mianowicie jakas pompka co chwile sie zalacza i bzyczy mi. dzwiek dokladnie pochodzi z podszybia z prawej strony. Gdy zaczyna bzyczec i wciskam hamulec to nie przestaje bzyczec. i co najgorzsze co jakis czas odlacza mi sie kontrola trakcji. tj. czasem co 10 minut czasem co 20. nie wiem co to moze byc... POMOCY!!!!!!

kolego, a robiles cos z hamulcami? w Twoim przypadku moze byc problem z pompa ABS'u. To ona moze "bzyczec". Najlepiej jak bys sie podpial pod kompa, jak bedzie jakis problem z pompa to wyrzuci blad.

Pozdrawiam

Maniek


Było A4 B6, Jest A6 C6 S-line
sygnatura.jpg
>>> Naklejki C6 Rulezzz<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka wszystkim, u mnie tez wielki problem z hamulcami (chyba), a mianowicie ciezko wyczuc wciskanie hamulca, raz sie wcisnie mocniej i ciezko reaguje a czasem lekko i hamuje ostrzej, fakt- jest ciezki pedal, ale u mnie dochadza jeszcze inne objawy :( a mianowicie jakas pompka co chwile sie zalacza i bzyczy mi. dzwiek dokladnie pochodzi z podszybia z prawej strony. Gdy zaczyna bzyczec i wciskam hamulec to nie przestaje bzyczec. i co najgorzsze co jakis czas odlacza mi sie kontrola trakcji. tj. czasem co 10 minut czasem co 20. nie wiem co to moze byc... POMOCY!!!!!!

kolego, a robiles cos z hamulcami? w Twoim przypadku moze byc problem z pompa ABS'u. To ona moze "bzyczec". Najlepiej jak bys sie podpial pod kompa, jak bedzie jakis problem z pompa to wyrzuci blad.

Pozdrawiam

Maniek

sorki bzyczenie pochodzi z lewej czesci podszybia. a z tego co wiem to chyba tam jest wlasnie servo. zapala mi sie kontrola trakcji a abs dziala bez zarzutu. jutro jade na kompa i pewnie bedzie wiadomo co jest 5. ale lepiej Was wypytac zeby mechanik nie probowal mi mowic ze niewiadomo co sie stalo. szczerze Ci powiem, ze nie wiem czy przy hamulcach bylo cos robione, bo jestem wlascicielem tej pieknej Audi od 2 dni. co wiecej. jak nie wciskam hamulca to rzadziej ale tez bzyczy. nie dodalem chyba jeszcze jednej waznej rzeczy, a mianowicie gdy trzymam lekko hamulec, to w momencie gdy te bzyczenie sie zalancza hamulec sie lekko wciska glebiej, tak jakby wspomaganie hamulca sie aktywowalo- mam nadzieje, ze wiecie o co mi chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka wszystkim, u mnie tez wielki problem z hamulcami (chyba), a mianowicie ciezko wyczuc wciskanie hamulca, raz sie wcisnie mocniej i ciezko reaguje a czasem lekko i hamuje ostrzej, fakt- jest ciezki pedal, ale u mnie dochadza jeszcze inne objawy :( a mianowicie jakas pompka co chwile sie zalacza i bzyczy mi. dzwiek dokladnie pochodzi z podszybia z prawej strony. Gdy zaczyna bzyczec i wciskam hamulec to nie przestaje bzyczec. i co najgorzsze co jakis czas odlacza mi sie kontrola trakcji. tj. czasem co 10 minut czasem co 20. nie wiem co to moze byc... POMOCY!!!!!!

kolego, a robiles cos z hamulcami? w Twoim przypadku moze byc problem z pompa ABS'u. To ona moze "bzyczec". Najlepiej jak bys sie podpial pod kompa, jak bedzie jakis problem z pompa to wyrzuci blad.

Pozdrawiam

Maniek

sorki bzyczenie pochodzi z lewej czesci podszybia. a z tego co wiem to chyba tam jest wlasnie servo. zapala mi sie kontrola trakcji a abs dziala bez zarzutu. jutro jade na kompa i pewnie bedzie wiadomo co jest 5. ale lepiej Was wypytac zeby mechanik nie probowal mi mowic ze niewiadomo co sie stalo. szczerze Ci powiem, ze nie wiem czy przy hamulcach bylo cos robione, bo jestem wlascicielem tej pieknej Audi od 2 dni. co wiecej. jak nie wciskam hamulca to rzadziej ale tez bzyczy. nie dodalem chyba jeszcze jednej waznej rzeczy, a mianowicie gdy trzymam lekko hamulec, to w momencie gdy te bzyczenie sie zalancza hamulec sie lekko wciska glebiej, tak jakby wspomaganie hamulca sie aktywowalo- mam nadzieje, ze wiecie o co mi chodzi...

Witam,

co do bzyczenia to moze to byc rowniez pompa ABS'u bo jest tez po lewej stronie ale juz w komorze silnika. Ja mialem kiedys wymieniana pompe ABS'u i dopoki jej nie odpowietrzylem (trzeba przejsc cala procedure komputerem + tradycyjnie przy kolach) to mialem podobne objawy z tym bzyczeniem. W trakcie odpowietrzania tez bzyczalo bo komputer symulowal dzialanie pompy ABS. Po poprawnym odpowietrzeniu musialem sie przejechac autem i przekroczyc predkosc 60 km/h i na chwile zapalila sie kontrolka od ESP i po chwili zniknela i juz bylo ok. Daj znac jak bedziesz po "badaniach" komputerem:)

Pozdrawiam

Maniek


Było A4 B6, Jest A6 C6 S-line
sygnatura.jpg
>>> Naklejki C6 Rulezzz<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem po badaniu komputerowym, bylo kilka bledow, min abs-u jakiegos czujnika stop przy pedale i tyle jesli chodzi o uklad hamulcowy. gosc mi wykasowal bledy przejechal sie pare razy mu przycisnal i ostro hamowal poczym podlaczyl kompa jeszcze raz i zadnych bledow juz nie wykazalo... podjechalem pozniej do speca od audi i powiedzial ze to bardziej rozszczelnienie ukladu niz abs, bo przy wciskaniu hamulca nawet gdy auto stoi pompka caly czas wyrownuje poziom cisnienia. powiedzial mi ze naprawa to nawet 300zl a po tym co tu widze to chyba ten lacznik wiec najlepiej jak ktos by mi mogl napisac jak mam poznac czy jest do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie czekaj tylko juz sobie kup włącznik światel stop

ten który jest przy pedale hamulca ,kosztuje coś ponad 30 zł.

a jak raz się odezwal to ''kończy'' życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to, że Ci się STOPy świecą

Share this post


Link to post
Share on other sites

maniek idealnie wytlumaczyl gdzie ona jest. nie polecam jej kupowac w serwisie bo jej cena to 120zl szukajcie zamiennikow o tej samej srednicy. tez bedzie git:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maniek idealnie wytlumaczyl gdzie ona jest. nie polecam jej kupowac w serwisie bo jej cena to 120zl szukajcie zamiennikow o tej samej srednicy. tez bedzie git:)

aczito, chyba nie mowimy o tej samej czesci bo ja to wymienialem i kupowalem w serwisie. Pisalem juz o tym wczesniej: "...zamowilem w serwisie oryginalna gume nr czesci 8E0 611 743 F - koszt... UWAGA 12,86:))))".

Pozdrawiam

Maniek


Było A4 B6, Jest A6 C6 S-line
sygnatura.jpg
>>> Naklejki C6 Rulezzz<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto d3aab410a63d03db.html czy to jest wlasnie to ! 8610cd6601dda55a.html[br]Dopisany: 23 Grudzień 2008, 14:14_________________________________________________http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8610cd6601dda55a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/955b810ce9b0978b.html

calt, a Ty masz angielska wersje? U mnie to wyglada troche inaczej ale widze ze silnik masz inaczej ulozony i to moze byc to. Sprawdz dokod leca te przewody ktore sa wcisniete w ten gumowy lacznik. Na podszybiu powinny leciec do serwa, a w komorze silnika do vacum pompy. Z tych zdjec wynika ze w komorze nie leca do vacum, ale moge sie mylic. Jak sobie nie poradzisz to w pierwszy weekend po nowym roku bede w Wawie to mozemy sie spotkac i sprobuje Ci pomoc.

Pozdrawiam

Maniek


Było A4 B6, Jest A6 C6 S-line
sygnatura.jpg
>>> Naklejki C6 Rulezzz<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie chyba ten sam problem, przy próbie hamowania trzeba mocno wcisnąć pedał żeby zahamować. zdarza się również że zatrzaskują się szczęki hamulca przedniego i ciężko jest ruszyć tak jak bym trzymał hamulec, po przejechaniu kilkuset metrów czuć smród spalonych klocków. Dziś zamówiłem ten łącznik jutro go będę montował mam nadzieję ze to będzie to, tak przynajmniej wynika z opisów moich poprzedników-te same objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie . Właśnie czytam i chciałem się dowiedzieć parę rzeczy właśnie o SERVIE. Rano wsiedałem do autka i miałem twardy pedał hamulca . Po odpalaniu autka pedał nie puścił i nadal był twardy. Po chwilowej jeździe nic nie dało i odkręciłem zbiorniczek z płynem i czujnikiem poziomy płynu i po chwili było okej. po przejechaniu 50 km znowu to samo pedał twardy i co najgorsze zaciśnięte przednie klocki i nie chciało mi puścić i niestety tarcze i klocki z deczka przypalone. Po chwili znowu było dobrze i znowu później źle ... Czy to objaw że SERVO do wymiany czy tak jak pisał kolega iwadrian można to zrobić jakiś tanim domowym kosztem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedną z przyczyn może być wyżej opisywany lącznik przewodu podciśniowego. Sprawdż też czy nie ma wody w servo, co może być też przyczyną złego działania wspomagania hamulców przy niskich temperaturach.Jeżeli jest w servo woda to wypompuj ją za pomocą jakiegoś cieńkiego wężyka przez otwór do którego jest wciśnięty przewód podciśnieniowy.Po wypompowaniu wody wpuść do serva odrobinę denaturatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego. oddałem autko już na oględziny ale jutro pojadę i sprawdzę metodę przez Ciebie proponowaną . Zdam relacje jak będę coś wiedział

jak się okaże że to Servo to warto kupić używkę czy raczej oryginał ? Z tego co wiem to tanie nie jest ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Tak jak pisałem wcześniej u mnie były podobne objawy twardy pedał hamulca zamówiłem cześć o której piszą koledzy nawet udało mi się to wymienić chociaż dziś było -15stopni wiec nie łatwa była praca na zewnątrz, niestety pedał hamulca dalej twardy zero hamowania. Zamówiłem lawetę i do serwisu a tam okazało się....... że w zbiorniku serwo jest jedna duża kostka lodu!!!!! Była tam po prostu woda i przy ostatnich temperaturach po prostu zamarzła. W serwisie opalarką rozpuścili lód i wypompowali wodę hamulce od razu powróciły. Chyba musze dolać troszkę denaturatu jak radzi poprzednik.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widziałem można kupić za 250 300 pln . Dzwoniłem do serwisu i krzyczą 2500 pln plus wymiana. u mnie rano było też mroźno i chociaż autko garażuje był mróz i widzę ze kolega pisze ze miał kostkę lodu ale czy woda w SERVO to standard ? To normalny objaw czy to też jakaś objawa złego działania SERVA ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem wody w servo jest dość częstą przyczyną jego złego działania w autkach z grupy volkswagena. Ja borykałem się z tym problemem w swoim poprzednim aucie (passat b5 3bg). Przy pomocy kolegów z Passat forum udało się ustalić,że jest to częsta przyczyna blokowania (zamarzania)hamulców i twardego pedału hamulca.Woda w servo ponoć może pojawiać się w przypadku gdy mamy zatkane odpływy w dolnej części podszybia i stoi tam woda, może się też pojawiać w wyniku skraplania podczas zmiany ciśnień w servie przy hamowaniu. Nie spotkałem się z tym problemem w samochodach innej marki, może to jakaś wada typowa dla samochodów tej grupy ???:mysli:Druga sprawa to wspomniany łącznik przewodu podciśniowego. Proponowałym sprawdzić powyższe tematy przed ewentualnym dokonywaniem kosztownych zakupów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jednak mi padło serwo. okazało się ze już swoje przeszło i z deczka zardzewiało i urwał się tłoczek. Znalazłem dobra używkę i juz jest okej. Dla zainteresowanych mogę pokazać jak to wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie wrzucaj fotki jak masz


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jednak mi padło serwo. okazało się ze już swoje przeszło i z deczka zardzewiało i urwał się tłoczek. Znalazłem dobra używkę i juz jest okej. Dla zainteresowanych mogę pokazać jak to wygląda

Czeka mnie wymiana serwa (już zakupione). Chce to zrobić we własnym zakresie dlatego mam prośbę o wskazówki w jaki sposób zdemontować serwo - czy trzeba demontować deskę rozdzielczą?

Dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dasz radę bez demontażu deski.

Zdemontowałem plastiki spod kierownicy i trochę mnie widok zaskoczył jak tam to wszystko jest upakowane. Możesz mi podać jakieś wskazówki co wymontować żeby dostać się do śrub mocowania serwa i jak rozłączyć serwo z pedałem hamulca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj najpierw odkręcić i odsunąć pedały, trochę gimnastyki i pójdzie. Nie opiszę ci tego krok po kroku bo w audi robiłem to dość dawno temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Prometeo

Witam. U mnie w a4 pedał hamulca jest dość twardy, muszę w miarę mocno cisnąć by wyhamować z większych prędkości.

Zastanawia mnie czy w B5 wina może również leżeć po stronie tego gumowego łącznika vacum i serva, znajdującego się w grodzi silnika.

Ostatnio poruszałem delikatnie na boki przewodem wchodzącym od vacum do tego łącznika i usłyszałem syczenie z jego okolic.

Czy to może być przyczyną twardego hamulca ?? :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sadze. Bardziej zuzyty plyn hamulcowy, zapowietrzony uklad hamulcowy, etc. Jesli jest nieszczelny uklad, to pedal jest miekki i plynie do samego konca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
8 8

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...